Expediţie la Cercul Polar de Nord cu un BMW 525i din 1991

Publicat luni, 02.08.2010 18:45 de Sebastian Toma

Un român a organizat şi efectuat o expediţie de 13.000 km până la Cercul Polar de Nord. Aceasta a avut loc la bordul unui BMW E34 525i din 1991.

Suceveanul Ovidiu Jelea a organizat o expediţie de 13.000 km prin Europa care a vizat acesnsiunea Mont Blanc şi a vârfului Elbrus. Întregul traseu a fost parcurs la bordul unui BMW E34 525i din 1991 într-o lună, fără nicio problemă tehnică. Turul lui Jelea a trecut prin 15 ţări şi a avut următorul itinerariu: Bucureşti – Viena – Graz – Salzburg – Munchen – Stuttgart – Strasbourg – Luxembourg – Bruxelles – Rotterdam – Amsterdam – Hamburg – Copenhaga – Oslo – Stockholm – Rovaniemi – Helsinki – Sankt Petersburg – Moscova – Elbrus – Odessa – Suceava – Bucuresti.

Exemplarul folosit de Ovidiu Jelea pentru această expediţie este prima sa maşină şi s-a comportat de minune în ciuda vârstei venerabile de 19 ani. Modelul este echipat cu un motor M50B25 de 192 CP, fără VANOS, care a funcţionat perfect pe tot parcursul expediţiei şi a avut un consum mediu de 10 litri la sută în condiţiile în care a transportat patru pasageri şi a avut bagaje care au însumat aproximativ 200 de kilograme. În ciuda opiniei defavorabile a majorităţii în ceea ce priveşte tracţiunea spate, Ovidiu Jelea a considerat că aceasta i-a oferit mai multă siguranţă decât i-ar fi furnizat un autoturism cu tracţiune faţă, iar exploratorul român declară că anvelopele de iarnă pe care le-a folosit l-au ajutat foarte mult.

Pe viitor, Ovidiu Jelea pregăteşte un tur de iarnă al Americii de Nord având ca destinaţie vârful Mc Kinley din Alaska. Pentru viitoarea expediţie, Ovidiu Jelea vrea să folosească acelaşi BMW E34, pe care îl va trece peste ocean cu un vapor pentru a parcurge o călătorie de peste 30.000 kilometri. Exemplarul BMW E34 pe care l-a folosit Ovidiu Jelea în expediţia sa nu a primit nicio modificare pentru expediţia prin Europa întreprinsă de acesta, singura lucrare pe care a suferit-o acest model fiind o revizie generală la service-ul Automobile Bavaria.

Via | BMWBlog

  • Marius, luni, 02.08.2010 19:56
    Bravos

    E tare tipul. Si tare e si masina. Sa traiesti!...si bafta pentru excursia urmatoare din America de Nord.

  • Norbert, luni, 02.08.2010 20:06
    Titlu eronat.

    Nu am fost un elev stralucit dar nu am inteles care din orasele enumerate in articol se afla la polul nord. Asa descrie Wikipedia pulul nord:Polul Nord este cel mai înalt punct al axei terestre, situat în Marea Glaciară Arctică. la polul nord nu există pâmânt doar o calotă de gheaţă, care pluteşte în Marea Glaciară Arctică, cuprinsă între coastele Asiei, Europei, şi Americii. Această mare comunică cu Oceanul Pacific de-a lungul strâmtorii Bering şi cu Oceanul Atlantic. Suprafaţa globală a acestei mări este de circa 14.000.000 km. Adâncimea ei este în medie de circa 1.500 m, având cel mai adânc punct de 5450 m. O mica lectie de geografie. Sa uzim de bine! :)

  • @Norbert, luni, 02.08.2010 20:27

    Varful elbrus se afla la polul nord. Oricum BMW face masini bune, vechi sau noi sunt rezistente.

  • Tudor, luni, 02.08.2010 20:31
    Elbrus

    Varful Elbrus se afla in Muntii Caucazieni si este cel mai inalt punct din Europa, in nici un caz nu este la Polul Nord. Cititi aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Elbrus

  • @Norbert, luni, 02.08.2010 20:31

    Cei de la Automarket zic de "cercul polar de nord" , nu te gandii exat exact la polul nord.

  • ALEX, luni, 02.08.2010 20:35

    Aici mai mult : http://www.bmwblog.ro/2010/06/18/interviu-in-exclusivitate-ovidiu-jelea-bmw-un-ingredient-al-tineretii-expeditie-la-polul-nord-la-bordul-unui-bmw-e34-525i/

  • ALEX, luni, 02.08.2010 20:40

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Mont_Blanc

  • Adi, luni, 02.08.2010 20:50
    Bravo!

    Felicitari!!!! Foarte tare!! Mi-a crescut inima cand am vazut si numerele de SV. In materie de drumetii de genul asta esti idolul meu! Multa bafta in continuare si sa speram ca ajungi sa vezi fiecare coltisor din lumea asta!!! Despre masina, ce sa mai, jos palaria, BVBV, desi sunt Hondafan.

  • BMW, luni, 02.08.2010 21:02
    Munchen

    E si normal BMW inseamna CALITATE la maxim. Motoare foarte puternice si la propriu si la figurat . Multi zic ca nu ajung la 1 milion , depinde de modul de exploatare. Daca esti vajait la cap si turezi motorul permanent e si normal ca motorul va ceda mult mai repede , daca Mergi mai mosnegeste ca cu un Mercedes-Benz o sa vedeti ca la BMW prinzi milionul cu orice motor , sau 2.0 L6 sau 3.0 L6 sunt motoare puternice care pot prinde milionul liber .

  • edi80, luni, 02.08.2010 21:39
    da frumos

    ff tare! felicitari! masina aceea e mai tare si mai rezistenta ca noile modele kiar daca consuma f mult,bine nici cu astea noi nu mie rusine..in special hibridele care sutn doar cu numele....la fel e vb si de mercedes si nu numai!! in anii 90 se faceau masini mult mai bune ca acum! asta a spuso kiar si o pers care are leg cu firma mercedes de prin 95...(dealer) "daca vrei un mercedes bun ia-ti unu de dinainte de 2000!"

  • tds, luni, 02.08.2010 22:01

    Inca o dovada ca e34 este o masina fiabila daca e intretinuta corespunzator. @edi80 - mai bine zis: daca vrei un Mercedes bun, ia-ti unul dinainte de '90

  • BMW, luni, 02.08.2010 22:48
    Confirm o nerusinare

    @Edi Da edi sunt deacord cu tine . W203 Class 2001 e plin de rugina , masina intretinuta foarte bine . W124 era masina puternica dar astea noi sunt slabe , puntea fatza e din aluminiu si se duce foarte repede . W124 mergeam liber 20 000 mii prin Chisinau si nu se auzea nimic nici un zgomot , astea noi la 10 000 se duce o piesa undeva in jumatate se duc bratele .

  • BMW, marţi, 03.08.2010 00:14
    @@BMW

    La moment sunt in California nu e nevoie sa ma ei peste picior . Sunt in Sacramento si aici nu ploua . Si va rog fara glume prostesti fatza de moldoveni, ca asa e romanul rade unul de altul si a ajuns la sapa de lemn numai cu rasul. Si e pacat un asemenea popor . Acum ori niciodata croieste-ti alta soarta !!! Acum ori niciodată să dăm dovezi la lume Că-n aste mâni mai curge un sânge de roman nu de magari !!!

  • tzenu_bmw, marţi, 03.08.2010 01:03
    interesant........

    mult succes.......pt urmatoru 'concediu'

  • BMW, marţi, 03.08.2010 01:39
    @@BMW

    Ca sa ma inteleageti cei ce cititi , a scris unul la adresa mea @BMW ca "daca nu ma luat viitura prin chisinau". Dar automarket a sters mesajul cela si s-a primit ca am raspuns omului dar la moment mesajul nu este . Cu stima multa poporului ROMAN.

  • RTI, marţi, 03.08.2010 02:17
    FELICITARI

    unui om care stie ce sa traiasca , sa remarcam si fiabilitatea masinii

  • Mirela_, marţi, 03.08.2010 04:48

    Trebuie si curaj sa faci o asa excursie!

  • mihai, marţi, 03.08.2010 09:33

    Cinste omului si cinste masinii! Nu l-am cunoscut pe tip insa sunt sigur ca masina se potriveste pe deplin cu firea sa puternica si spiritul de aventurier. Bravo!

  • asd, marţi, 03.08.2010 10:26
    Bravo lui si BMW-ului

    Bravo.... Oricum tractiunea spate nu iti da siguranta unei tractiuni fata pe zapada, gheata, nicicand si e bine sa nu dezinformati oamenii. Cu atat mai putin unei tractiuni integrale. De la bistrita la hammerfest am fost si eu la volanul unui focus 2006 tractiune fata si nu am avut nici o problema. Pe zapada oricand aleg tractiunea fata in detrimentul celei spate, cum e si normal.

  • gabi_o, marţi, 03.08.2010 13:35
    Baga neica proiectoarele!

    Sindromul Loganistului, proiectoare aprinse! La ce boala ati avut nevoie de ele in unele locatii?

  • ovidiu, marţi, 03.08.2010 15:10
    Specific romanesc

    Specific romanesc sa NU ne bucuram de realizarile altora si sa nu stim sa apreciem eforturile altora . Felicitari pentru expeditie si la mai mare. PS , pt gabi_o , in Scandinavia proiectoarele sint folosite ca si lumini de zi , deci e normal ca sa vezi masini cu proiectoarele aprinse ziua , fiind OBLIGATORIU sa ai luminile aprinse tot timpul .

  • ccp, marţi, 03.08.2010 23:33
    bmw nou?

    bravo frate!!!!! dar ca sa fiu roman pina la capat,oare cu un bmw nou iti iesea pasienta????

  • raaul, joi, 05.08.2010 14:11

    ce ierni....

  • gogu, duminică, 08.08.2010 22:32
    Super tare

    Super tare excursia.

  • mowgli, marţi, 10.08.2010 15:24
    BMW e34

    o masina excelenta si ma bucur ca am si eu una si sincer nu mi-as dori alt model din toate cele existente, poate o alta motorizare. Unde sunt "expertii" care sustin ca o masina mai veche de 3 ani nu-si merita banii? ca masinile de 20 de ani nu mai sunt masini? Unde sunt "expertii" care sustin ca tractiunea spate e moarte curata iarna in special la bmw si ca nu urci nici macar bordura din fata casei? Bravo Ovidiu si bravo BMW.

  • mowgli, marţi, 10.08.2010 15:30
    myth buster

    Ovidiu Jelea: Nu este o masina, este o legenda. A fost distractiva, pentru mine, partea de dinaintea expeditiei, cand trebuia sa decidem cu ce ne deplasam. Ideea de a pleca iarna spre Cercul Arctic, apoi sa traversam Rusia pana in Caucaz intr-un automobil in varsta de “doar” 20 de ani, cu propulsie (tractiune spate) era incantatoare pentru o singura persoana: pentru mine. Pe cat de ingrijorati erau partenerii la expeditie si cunoscutii, pe atat de linistit eram eu. BMW-ul E34 este prima mea masina, cumparata cand aveam 19 ani. Este a treia generatie a Seriei 5, o masina extrem de fiabila, robusta si cu performante sportive surprinzatoare pentru o limuzina. Desi are majoritatea gadget-urilor la moda pentru masinile actuale (computer de bord, aer conditionat, clima bizonala, oglinzi si geamuri electrice) este construita oarecum brut, iar brut are aici un sens pozitiv. Nu sunt foarte multe elemente electronice, iar cele care exista nu sunt sofisticate, dar sunt de cea mai buna calitate. Este un BMW la care daca ar fi aparut anumite probleme tehnice, le-as fi putut rezolva singur, tinand cont ca au fost suficienti kilometri facuti in zone izolate, unde nu am avut nici macar semnal GSM. Dar, inainte de toate, am stiut ca ma pot baza pe “legenda” care nu m-a dezamagit niciodata. Propulsia (tractiunea spate): contrar opiniei majoritatii, consider mult mai manevrabil un autoturism cu propulsie decat unul cu tractiune pe rotile din fata, chiar si pe polei, iar asta mi-a oferit siguranta. In sfarsit un om care stie ce vorbeste.

  • adriano, sâmbătă, 18.09.2010 14:44
    fan bmw

    BMW e30 si E34 the best cars