EXCLUSIV: Mihai Marinescu cauta finantare pentru Formula 2
Mihai Marinescu spera sa gaseasca resurse financiare pentru a concura in sezonul 2010 al competitiei Formula 2.
Pilotul roman Mihai Marinescu a participat in weekendul precedent la o sesiune de teste pe circuitul Portimao din regiunea portugheza Algarve, unde a avut oportunitatea de a evalua un monopost din Formula 2.
Competitia a fost "resucitata" de FIA chiar in acest an cu scopul de a oferi tinerilor piloti sansa de a ajunge mai repede si mai usor in Formula 1, iar Marinescu este multumit de performanta obtinuta pe circuit.
In cadrul unui interviu acordat in exclusivitate pentru Automarket.ro, brasoveanul in varsta de numai 20 de ani explica diferenta dintre monopostul de Formula 2 si celelalte masini pe care a concurat, precum cele din competitiile World Series by Renault, Formula BMW sau Formula Master.
"Testul de Formula 2 a decurs foarte bine, in prima zi m-am concentrat mai mult pe invatarea masinii, dar si pe cunoasterea circuitului de la Portimao, pe care am fost pentru prima oara. In ziua a doua am mers la timp dar am avut ceva probleme tehnice, care nu mi-au permis sa dau totul atunci cand era cazul. Am stat pe locurile 6 – 9 cam toata sesiunea de teste, dar pe final, pe pneuri noi, am avut mici probleme de motor care mi-au penalizat timpul final", a declarat el pentru Automarket.ro.
"Cea mai mare diferenta dintre F2 si celelalte masini pe care le-am condus este turbina. Din cauza acesteia, masina trebuie condusa intr-un alt mod. In momentul in care turbina functioneaza, masina se schimba total, e mult mai nervoasa, chiar comparata cu un World Series by Renault – o masina de putere superioara. Iar sunetul turbinei iti da impresia ca te afli intr-o racheta".
Marinescu are ambitii foarte mari pentru sezonul urmator, cand isi propune sa faca pasul decisiv spre Formula 2. Pilotul negociaza deja un contract pentru 2010, insa principalul obstacol in indeplinirea acestui obiectiv il reprezinta obtinerea unui buget, intrucat Marinescu este in cautarea unor sponsori care sa finanteze participarea acestuia in Formula 2. De altfel, potrivit site-ului oficial al Formulei 2, o singura zi de teste in aceasta competitie costa 9500 de euro plus TVA.
"Am purtat si purtam in continuare discutii cu organizatorii. Suntem in contact cu ei inca de anul trecut, m-au testat la inceputul anului la Bedford (Marea Britanie) pe un monopost FPA (seria lor de casa din Anglia) si le-a placut ce am facut, am avut un loc rezervat si pentru sezonul care s-a incheiat" a adaugat Marinescu.
"Problema pricipala pentru noi este bugetul. Nici atunci nu ne-am permis si nici astazi nu ne permitem sa platim suma necesara, nu avem sursa pentru ea, chiar daca este mica raportat la nivelul si expunerea media pe care o are campionatul, chiar daca am avut facilitati de plata acordate de la bun inceput. Sper ca cineva sa ni se alature acestui proiect, deoarece avantajele media si de imagine pe care le poate avea un partener sunt imense. Cu atat mai mult cu cat m-am simtit bine pe masina de F2, cred ca daca as concura un sezon intreg as putea face o figura frumoasa in acest campionat".
Varianta de rezerva a lui Marinescu in cazul in care nu va reusi sa concureze in Formula 2 este Formula Renault 3.5 - World Series by Renault. Chiar daca participarea in aceasta competitie necesita un buget mai mic, Marinescu nu a exclus posibilitatea de a renunta la activitatea competitionala in cazul in care nu va gasi companii interesate sa sprijine financiar viitorul sau in sporturile cu motor.
"In cazul in care nu voi participa in F2, vom incerca sa participam in Formula Renault 3.5 - World Series by Renault, intr-un acord cu buget redus, dar, din nou, nu avem inca un buget. Din pacate, este posibil ca testul de la Portimao sa fi fost ultima mea evolutie intr-un monopost de concurs. Sunt insa optimist si refuz o astfel de varianta, iar impreuna cu echipa mea lucram din greu sa gasim acele companii care sa doreasca sa ni se alature. Sunt convins ca astfel de companii exista, doar ca inca nu ne-am intalnit", a incheiat Marinescu, incercand sa ramana optimist in privinta viitorului sau.
In sezonul 2009, Marinescu a concurat in 11 curse din competitia World Series by Renault pentru echipele Interwetten si RC Motorsport, dupa ce cu un an in urma evoluase preponderent in Formula BMW Europa. Cel mai important rezultat al carierei sale a fost consemnat in noiembrie 2008, cand brasoveanul a castigat cursa desfasurata pe circuitul stradal din Macau, considerat cel mai dificil circuit de acest tip din lume.