Evoluția programelor Rabla și Rabla Plus 2020: există rezervări pentru 20.000 de mașini diesel și pe benzină și pentru 1.225 de mașini electrice
Românii au făcut rezervări pentru aproape 20.000 de mașini în cadrul programului Rabla Clasic și pentru 1.225 de mașini electrice în programul Rabla Plus, potrivit unor date preliminare.
Programele Rabla Clasic și Rabla Plus au început la sfârșitul lunii martie, în plină perioadă de restricții de circulație în contextul pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.
Inevitabil, acest lucru a avut un impact major asupra celor două programe, motiv pentru care Administrația Fondului de Mediu (AFM) nu a mai publicat periodic informații despre numărul de mașini vândute în cadrul programelor.
Oficialii ministerului anunță acum o serie de informații preliminare cu privire la cererea pentru cele două programe. Astfel, în cadrul programului Rabla Clasic au fost efectuate până în prezent aproape 20.000 de cereri, în contextul în care bugetul este suficient pentru 60.000 de tichete.
"Fondurile Rabla Clasic acoperă 60.000 de vouchere, iar în acest moment s-au rezervat aproape 20.000. Piața încearcă să-și revină, probabil că nici în perioada următoare nu vor fi cereri foarte mari", a explicat Marius Tudor, secretarul general al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Între timp, Costel Alexe, ministrul Mediului, a dezvăluit că pentru programul Rbla Plus au fost efectuate până în prezent 1.225 de rezervări, în condițiile în care bugetul permite vânzarea a circa 3.000 de mașini electrice în acest program.
"Avem deja rezervate 1.225 de mașini electrice pentru 2020, dintr-un total de 3.000, cât ne-am propus în acest an. Trebuie menționat că la programul Rabla Plus avem o suplimentare de buget în acest an de la 90 la 140 de milioane lei. Este cea mai creștere bugetară pe care a avut-o acest program", a declarat Alexe.
Totuși, rezervarea unei mașini în cadrul celor două programe nu reprezintă o garanție că persoana interesată va finaliza tranzacția printr-un contract de achiziție. De altfel, este posibil ca unii clienți să renunțe la rezervări din cauza efectelor economice ale pandemiei de coronavirus.
Pentru ediția din acest an, toate documentele necesare pentru accesarea programelor Rabla Clasic și Rabla Plus se depun prin internet, iar termenele limită au fost prelungite.
Via Energynomics
-
țăranu_e_țăran, vineri, 19.06.2020 13:36
Pai de ce sa se renunte la 2-3 masini pe familie. Merg toate in acelasi timp? Sa renunt la Matiz si sa merg cu Dieselu prin oras sau sa renunt la Passat si sa merg in Grecia cu Matizu? Cum e cel mai ecologic?
-
țăranu_e_pe_câmp, vineri, 19.06.2020 13:44
Cel mai ecologic e să #stai acasă chiar dacă așa pari țăran yuppie-ilor cu obsesie grecească. Așa mulți sînt ca s-au banalizat de fapt și par ei țărani de o vreme.. Oricum doar acasă e home sweet home alabama -- zi și tu, pe care litoral mai eșuează șalupe cu tone de coca...cola ca la noi?.
-
PMC, vineri, 19.06.2020 14:39
Sunteti siguri ca alea 1200 de masini sunt pur electrice? Sigur-sigur? :)
-
țăranu_e_troll?, vineri, 19.06.2020 17:47
pai mai bine iti pui o punga pe cap si te legi la gat sa nu mai poluezi terra cu emisiile tale de co2 si alte noxe toxice. Grecia nu eo obsesie pentru nimeni din orasul meu (Timisoara) pentru ca ajungi mai repede decat pe litoralul romanesc si e mai frumos si e mai ieftin si e mai cald si apa e mai curata si mancarea e mai buna, si multe multe alte avantaje. Mi-as lua o electrica de oras, dar pe Matiz am dat 1000E cu tot cu reparatii, adica de 15 ori mai putin. Si daca chiar as pleca cu el ajung intr-o zi la mare, nu in trei. Chiar asa, astea 1225 sunt BEV sau includ si hibridele?
-
țăranul_tot_ țăran, sâmbătă, 20.06.2020 19:36
Apropo, am renuntat la uzul zilnic al unui diesel 2.0 si de vreo cativa ani folosesc pentru oras un ...Matiz. Ca nu-mi pica galoanele. Si pot spune ca la noi sunt muuuulti care te trateaza in trafic in functie de masina pe care o conduci... P.S. cunosc pe cineva care acum niste multi ani a facut toata europa cu un Matiz,
-
Sandu, sâmbătă, 20.06.2020 19:41
Nu ne intereseaza ce masini ai si ce faci cu ele. Este foarte bine ca se cumpara masinj noi, scapam de rable. Masinile dupa 10ani trebuie aruncate, sunt un adevarat pericol pe sosele.
-
ACE - Craiova, duminică, 21.06.2020 08:30
In anul 2019 producatorii auto au investit in industria masinilor electrificate: - 60 miliarde Euro in Europa (din care, doar grupul VOLKSWAGEN a investit 40 miliarde Euro in Germania si 7 miliarde Euro in Cehia). E drept, anul trecut profitul grupului VOLKSWAGWN a fost de 17 miliarde Euro deci balta a facut si are (in pofida tuturor scandalurilor - Dieselgate, in special - si poticnisurilor mai noi - vezi intarzierile de la modelul VW ID.3 - destul de mult peste; - 17 miliarde in China. In curand, fara indoiala, Europa va deveni noul centru de interes al industriei masinilor electrificate, luand in considerare si investitiile de multe miliarde de Euro, ale companiei americane TESLA, aflata in derulare in Germania (fabrica auto precum si noul centru de cercetare si design). TESLA Model 3 se afla pe primul loc in Europa la vanzari, in ceea ce priveste masinile electrificate cu cca. 23.600 unitati vandute anual, urmata de RENAULT Zoe cu cca. 22.600 unitati si VOLKSWAGEN e-Golf cu cca. 12.100 de unitati. Excelent se situeaza si modelul MITSUBISHI Outlander PHEV, aflat pe locul 4, in Europa, cu cca. 10.200 unitati vandute anual... Chiar daca producatorii auto europeni s-au pus cu greu in miscare, se pare ca au luat, in sfarsit, taurul de coarne si incep sa abordeze din ce in ce mai serios aceasta ramura a industriei auto. Iar faptul ca, valoarea bursiera a TESLA (care produce DOAR masini pur electrice) a depasit valoarea TOYOTA (care se reconfigureaza rapid dupa ce a fugit zeci de ani de zile de aceasta ramura, investind in hibride si masini cu hidrogen multe miliarde de USD) arata fara indoiala ca lucrurile se dezvolta in directia corecta.
-
dany, duminică, 21.06.2020 09:24
@ ACE Nu ma pricep la afaceri auto si subtilitati in domeniu, dar filosofic vorbind lucrurile nu se dezvolta in directia corecta. Din pacate nu am la indemana studii stiintifice, insa s-a tot discutat si scris asupra faptului ca productia bateriilor pt masinile electrice e extrem de poluanta iar energia electrica de asemenea e produsa cu poluare mare (termocentrale) sau poluare & risc mare (energie atomica). Prin urmare, masinile electrice nu rezolva probleme de mediu la scara planetara ci doar in situri. Intr-adevar orasele sunt mai putin poluate de noxe. Cam atat. In plus, desi eu am o problema culturala cu acestea, subiectiva, oricine recunoste cred ca sunt mai putin practice decat cele cu motoare cu ardere interna. Posibil sa fie masinile viitorului, dar inca nu e momentul ca acestea sa inlocuiasca total automobilele cu care suntem obisnuiti. Poate in viitor dezavantajele lor se vor estompa, cine stie... PS Sunetul sau mai bine zis zgomotul acestor motoare electrice (cat de urat se aud acelea din Formula E!) si autonomia scazuta & durata mare de incarcare a bateriei & degradarea dupa cativa ani a bateriei care isi micsoreaza capacitatea de inmagazinare a energiei & necesitatea schimbarii bateriei dupa ceva ani sau mai bine zis a intregii masini avand in vedere costurile acumulatorului... le fac cu adevarat de luat in calcul doar pt deplasare pe distante relativ mici, toata lumea se leaga de acceleratiile si reprizele fulminante ale Teslelor in testele comparative cu supercaruri, insa nimeni nu spune nimic de timpii scosi de o electrica pe circuite gen Nurburgring... asta pt ca acea baterie ingreuneaza foarte mult masinile respective, hai sa zicem ca un Porshe Taycan e laudat de presa auto pt performantele pe viraje si placerea oferita celui care il conduce, totusi teste comparative intre el si un Panamera nu am vazut. Asta pt ca Taycan are o masa (din cauza bateriei) echivalenta cu un SUV mare cu motor V8, in timp ce Panamera e mai usor cu 200-300 kg.
-
dan_grc, duminică, 21.06.2020 11:50
@ACE Valoarea pe bursa este dovada ca lucrurile se indreapta clar catre o directie, ce spui de Nikola Motor, care nu a produs nicio electrica in serie, zero vanzari, dar valoreaza mai mult ca FCA si Ford ?
-
ACE - Craiova, duminică, 21.06.2020 15:43
Circula din pacate si prea multe zvonuri FALSE.... - In ceea ce priveste bateriile de acumulatoare, ADEVARUL este ca: 1. peste 85-90% din componentele acestora pur si simplu se reutilizeaza; 2. durata actuala de viata a acestora (bateriilor de acumulatoare) se situeaza intre 800-1.500 de cicluri de incarcare-descarcare, pentru baterii Li-Ion. 3. TESLA este la acest moment o companie de referinta in domeniul masinilor pur electrice pentru ca NU A MERS pe variante de compromis pana acum....De ce?! Pai, a spus/facut din prima masini PUR ELECTRICE. GANDITE DE LA ZERO... A creat masini de referinta, cu cele mai bune autonomii - Model S si Model X generatiile 2020, cu baterii de 100 kWh au autonomii de cca. 650 km/incarcare!!! Calculati cate sute de mii de km pot sa duca aceste baterii de acumulatoare: 650 x 1.000 cicluri ....cati dintre noi conducem o masina mai mult de 150.000-200.000 km pana o vindem/casam etc...?! TESLA lucreaza pe intreg palierul energiei electrice: produce panouri solare incorporate in tigla, acumulatoare de cca. 10 kWh (POWERWALL), statii electrice de acumulare de mare putere in intreaga lume, si-a?facut PROPRIA RETEA DE ALIMENTARE pentru masinile ei, isi produce sjngura marea majoritate a componentelor auto etc.... 4. Dupa ce o baterie de acumulatoare utilizata pe o masina BEV isi pierde din capacitate peste 30-40% ea se mai utilizeaza circa 10-15 ani in stocarea energiei electrice - vezi proiecte multiple in intreaga lume. De-abia dupa 20-30 de ani de cand este produsa bateria se va duce la descompus si RECUPERAT componente si evident REFOLOSIT plumb, plastic etc....
-
zarnesteanu, duminică, 21.06.2020 19:26
Cand Romania o sa aiba o retea densa de incarcare, lumea o sa capete incredere si schimbarea va fi tot mai accelerata. Autonomiile la ora actuala, intr-o tara europeana, au sens pentru naveta zilnica a cel putin 80% din populatie. Indiferent cum, de-acum incolo bateriile vor fi tot mai performante, mai usor de produs si mai accesibile ca pret. Cuplat cu eforturile coordonate ale guvernelor, ne place sau nu, tranzitia la mobilitatea electrica va fi tot mai mare de-acum inainte. Mai ales daca jucatorii traditionali incep productia in masa a modelelor electrice. Eu zic ca inurmatorii 5 ani vom vedea multe schimbari.
-
dany, duminică, 21.06.2020 21:39
@ ace unde am avut eu formularea ”baterii de acumulatoare”?
-
Forge Smith, duminică, 21.06.2020 21:46
@ACE - Craiova FALS FALS FALS 1. Nu se recupereaza nimic inca de la o baterie.Inca nu exista fabrici de reciclat baterii, scepticii ar spune ca la cat de rare, toxice si amestecate sunt substantele alea e imposibil de reciclat. Fanii ar zice ca bateriile actuale inca nu si-au terminat durata de viata. Eu cred ca amandoua. 2. Numarul de cicluri de incarcare descarcare e bun, nu reprezinta un punct slab al bateriilor. Nu stiu de ce se marseaza pe asta. E ca si cum masinile cu ICE s-ar lauda cat de repede pot face plinul. 3. Tesla e o companie extraordinara intradevar, nu inteleg ce vres sa spui prin compromis? Ca n-au facut si masini cu ICE sau ce? Inca odata. Chiar daca autonomia la Tesla e mai mare decat la restul principalul punct slab ramane durata de incarcare a bateriei problema care nu se va rezolva. Asta e principalul dezavantaj al masinii electrice. Nu poate fi tot timpul la dispozitia ta. Trebuie sa astepti uneori sa se incarce sau mai rau, sa se incarce altii si apoi sa-ti vina randul tie. 4.Ideea cu folosit bateriile pentru stocare e buna, dar ramane sa fie si validata in practica. O sa vedem daca merge. RECUPERAT SI REFOLOSIT plumbul?! Pai bateriile actuale n-au plumb nici macar la cutia de contacte. Bateriile actuale sunt cu Litiu, Cobalt si alte chestii rare, de-aia sunt si asa de scumpe. Plasticul?! plasticul se recicleaza doar in filme baby. Ca si cauciucul. Astea ca astea, dar ce zici de: Hexafluorophosphatul de litiu Tetrafluoroboratul de litiu Perchloratul de litiu Ethilen dimethil carbonat Oxid titanat de litiu SI MULTE MULTE ALTE BUCURII Pe astea cum le reciclam?
-
dany, duminică, 21.06.2020 21:52
Fiecare cu propriile gusturi si asteptari. Eu nu as lua in calcul o masina elctrica *daca as avea alternativa celor cu motoare termice) decat in urmatoarele conditii: - pret mai mic decat al unei masini conventionale, cu motor cu ardere interna - autonomie reala de minimum 800 km (reala, adica la mers in trafic, nu un ideal teoretic cu o viteza de croaziera) - bateria sau acumulatorul ( nu bateria de acumulator asa cum bati apa in piua) sa imi permita exploatarea masinii minimum 10-15 ani, dar nu cu injumatatirea capacitatii de stocare ci cel mult 10% - sunet, nu zgomot - incarcare completa in 5-6 minute - masa a masinii echivalenta uneia cu motor termic etc. Se poate face asta? NU. Se va putea face peste 30-40 ani? Posibil.
-
X, luni, 22.06.2020 09:06
Distractie maxima: Ce inseamna autonomie "reala" de 800 km pentru o masina - fie ea si electrica?! Sa luam in mod concret cazul unei masini cu motor termic pe benzina, obisnuita (cu performante medii) si un volum al rezervorului mediu, sa zicem de 55 litri: - daca o conduci cu viteza de 90 km/ora consuma 6-7 litri/100 km. Rezulta o autonomie medie de cca. 850 km; - daca o conduci cu 110 km/h consuma circa 10 litri/100 km. Rezulta o autonomie medie de 550 km; - daca o conduci cu 130 km/h, limita legala pe autostrada, consuma circa 12 litri/100 km. Rezulta o autonomie medie de 460 km/h; Ce inseamna sa ai o autonomie a masinii de 800 de km cu un plin de benzina, motorina sau pe baterii?! Depinde cum mergi cu ea, ce drumuri ai la dispozitie si ce stil de condus are fiecare dintre noi. Poti sa o conduci ca nebunul si cu 180 km/h si sa-ti consume 18 litri/100 km!!!!! Autonomia autovehiculului in cauza va fi de ....300 km!!!! Drumuri bune, frumoase si cat mai degajate sa aveti astazi!!!!!!
-
Moldovean, luni, 22.06.2020 09:56
@ X Cum spunea și cineva mai sus, problema principală nu e autonomia, ci timpul de încărcare! E posibil ca niciodată să nu se ajungă la un timp de încărcare atât de mic încât să fie cel puțin egal cu timpul în care alimentezi un ICE. Asta e buba bubelor.
-
@x, luni, 22.06.2020 09:58
Asa cum a mai precizat cineva problema autonomiei e falsa. Exista masini pe benzina cu autonomie mica. Nu e nici o problema, ca benzinarii sunt destule si incarci in 2 minute. Nimeni nu conduce mult fara o oprire scurta macar. Dar ce te faci cand trebuie sa stai 3-4 ore sa se incarce bateria? Cam multe cafele de baut, fripturi de mancat, una mica cu fetele din parcare (sau 2,3 sau cat te tine ca si-asa masina nu e incarcata inca). Nu merge asta, mai ales daca nevasta e langa tine ;). Drumuri libere si netede sa aveti.si voi.
-
dany, luni, 22.06.2020 12:21
@ X Unde vezi contradictia intre afirmatia mea si a ta? Adevarat ce zici, dar si ce spun eu e adevarat. Autonomie reala este sa mergi cu ea in trafic si sa tina acei km. Crede-ma, eu am rulat si 900 km pe zi la drum lung in tara si oricat de tare am tras de masina media vitezei orare a fost de 60 km. La asta ma refer. Nu la mers cu 180 pe autostrada. Ori, am senzatia ca acea autonomie de 400-500 km la o electrica e calculata cu un rulaj constant la o anumita viteza (probabil 80-90 km/h... la mersul real in trafic autonomia ei va fi cred pe la 300 km) PS Conduc o masina diesel, autonomia pe care o scot cu un rezervor de 50 litri este undeva pe la 1200 km. Cand te inveti cu asa ceva e greu sa te multumesti cu 1/3 au 1/4. Nu contest ca in viitor probabil tehnologia electricelor va evolua si vor disparea mare parte din neajunsurile actuale. Insa in momentul de fata o electrica e buna pt oras si drumuri scurte, sa locuiesti la curte pt a o conecta seara la priza. Da, aerul din orase va deveni mai curat. Cum a sputea eu insa sa plec la mare cu asa ceva, drum de 580 km, si sa stau 3-5 ore undeva oprit prin Baragan sa astept sa-s incarce camila burta?!...
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Mie aceeași APIA îmi dă subvenții la hectar sau alții că nu mai înțeleg nimic. Cel mai ecologic oricum cred ca e renunțarea la 2-3 mașini pe familie sau cel puțin păstrarea, cu întreținere atentă clar, a mașinilor mai vechi dar nu cazane decît schimbarea lor ca pe cămăși ca producerea unora noi e f poluantă de fapt.