Europenii vor cumpăra mai puține mașini după 2025: “Clienții vor prefera platformele de mobilitate în detrimentul mașinilor personale”
Europenii vor cumpăra mai puține mașini după 2025 și se vor concentra mai mult pe platformele de mobilitate precum Uber sau Bolt, arată un studiu PwC. Potrivit analizei, 50% dintre europeni iau în calcul să renunțe la mașina personală în favoarea serviciilor de “robotaxi cu vehicule autonome” dacă acestea vor avea un preț convenabil.
Parcul auto al Europei va crește cu 1,4% până în anul 2025, la 273 milioane mașini, de la 269 milioane mașini în acest an, după care se va reduce cu 5,4% până în 2030, ca urmare a dezvoltării platformelor de mobilitate (de tipul Uber, Clever, Bolt etc), dar și a modalităților de proprietate alternative, potrivit celui mai recent studiu PwC Digital Auto Report.
Studiul arată nevoia de soluții noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing și micro mobility.
Potrivit sondajului realizat de PwC în rândul europenilor, 74% dintre consumatori vor opta pentru cel mai convenabil mod de a călători, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri de transport, iar 28% dintre proprietarii europeni de vehicule cred că pot câștiga bani din împărțirea mașinii lor printr-o platformă peer-to-peer.
De asemenea, peste 50% dintre consumatori ar fi dispuși să plătească până la 250 dolari pentru un abonament lunar pentru plimbări nelimitate în oraș. Un procent similar (47%) din consumatorii europeni ia în considerare renunțarea la propria mașină în favoarea serviciilor de robotaxi autonome dacă vor avea un preț adecvat.
Via PwC
-
dan_grc, vineri, 24.01.2020 13:48
Europenii vor cumpara mai putine masini pentru ca piata este super saturata, nu de ride sharing.
-
tzenu_bmw, vineri, 24.01.2020 14:42
Ma intreb cine o facut analiza asta si cine plateste pentru aceasta spalare pe creier?? Ca probabil industria auto doreste sa infloreasca incontinu...deci nu cred ca producatori auto sustin aceasta prostie... @inexorabil.....e trist ca lumea in ziua de azi se mai lasa prostiti de niste reclame banale care lucra(tot)impotriva populatiei
-
Edikkk, vineri, 24.01.2020 19:11
Mă bufneşte râsul !!! Toate "platformele de mobilitate" erau sau sunt şi platforme de evaziune fiscală şi concurenţă neloială!! Multe cifre umflate ca să crească nişte acţiuni ??
-
andrei, vineri, 24.01.2020 19:23
esti complet in offisde. atat uber cat si clever si ceilalti plateau taxe din prima zi. impozit pe profit adica. nu vad unde e concurenta neloiala. iti place sa mergi cu jegul de taxi, sa mori de frig iarna si de cald vara? BE MY GUEST. dar nu mai abera. si lasa-i pe aia care vor conditii sa le aiba. oricum, discutia e in plus, e reglementata treaba acum. nu ma sui intr-un taxi nici daca ma plateste taximetristul. logica ta insa arata cat de putini ii intelegi pe europeni. la ei chiar o sa se foloseasca de platforme mobile si sa renunte la masini proprietate personala. care e sensul? cand au tren super ok, ride-sharing etc? au alternative, stai linistit ca deja le folosesc cu succes. nu se va aplica in romania, ca noi oricum suntem de alta factura. personal as renunta maine la masina daca serviciile de inchirieri ar fi ce imi doresc eu. pt cateva mi de km pe an si alea in afara orasului nu am nevoie de masina mea personala. dar serviciile de inchirieri masini inca nu sunt suficient de dezvoltate.
-
skoda, vineri, 24.01.2020 19:27
Sa fim seriosi, acum ceva timp se faceau tot felul de car-spalare pe creier ca sa nu mai cumparam masini cu motoare conventionale si sa inchiriem masini electrice fara sa dam o gramada de bani, iar acum ne spala pe creier cu serviciile lor de car-spalare pe creier si ne spun sa nu ne mai cumparam masini personale. In primul rand cu o masina inchiriata nu te poti duce si in Grecia sau alta tara. In al doilea rand daca iti iei propria masina o sa poti sa o ingrijesti tu si vei sti ca nu se va rupe si nu va trebui sa gasesti o masina. Deci acest car-spalare pe creier nu va avea succes decat la prosti care se vor lasa spalati pe creier
-
Alesu, sâmbătă, 25.01.2020 00:48
Bla, bla, bla....Va dati seama ce s-ar intampla cu ride sharingul de sarbatori, sau in concedii, cand toata lumea se fatzaie cu masina? As vrea sa-l vad pe Andrei, cand vrea sa-si inchirieze masina si nu mai e nici una disponibila...
-
Green_Alex, sâmbătă, 25.01.2020 08:39
Maaaama, ce de iluminati pe aici...toti vest-europenii aia cu standard de viata la care tanjim cu totii sunt niste prosti, si doar noi vedem conspiratia. Asta este fix discursul imigrantilor aia din orient pe care ii hulesc multi dintre voi: "Ne place occidentul si vrem sa traim acolo, dar vrem sa ne pastram stilul nostru de viata" GHINION, nu se poate, pentru ca obiceiurile lor/voastrre sunt cele care fac imposibila atingerea nivelului de civilizatie respectiv. De pe margine toti sunt experti si inteleg lucrurile mai bine decat cei implicati direct care platesc niste specialisti sa faca un studiu, este definitia diletantismului. Nu cred ca are rost sa mai discutam de Uber vs mizeriile de taxi de la noi, pentru ca aici este o manifestare a sistemului corupt din romania care permite unor infractori sa aiba licente cumparate pe piata neagra fara nici o verificare. Vorbesc despre platformele de tip Uber vs taxi in lumea larga, si din experienta proprie va spun o aplicatie universala (Uber) ajuta enorm de mult pe cei care calatoresci. Am folosit Uber in vreo 5 tari de pe 3 continente diferite. Pe langa faptul ca mi-au scazut serios cheltuielile (cu transportul), ma gandesc serios sa renunt la a doua masina. Da stiu sunt un manipulat, un orb, si un vandut antihristului ca nu-mi place sa fiu furat de taximetristii dubiosi (din diferite tari) si ma folosesc de tehnologie in loc sa ma ascund in pesteri, asa cum sunt sigur ca fac unii care scriu pe aici. De fapt ma intreb cum scriu pe aici daca tehnologia asta (telefonul inteligent care este de fapt un calculator mai mic) este lucrarea diavolului si ei sunt atat de puri ca nu o ating. Eu cred ca trimit porumbei catre automarket.ro si adminii transcriu mesajele alea lungi cat o zi de post.
-
Bobo, sâmbătă, 25.01.2020 08:57
Studiu platit de mafía chineza a trotinetelor electrice :)
-
tzenu_bmw, sâmbătă, 25.01.2020 11:59
@Green_Alex Poti tu sa dovedesti ca studiile alea facute de specialisti sunt adevarate? Sunt total de acord ca oricine ar putea folosi Uber de cateva ori pe an sau cand esti intr-o vacanta sau bla bla bla....dar nu cred ca este nevoie sa renunri la masina personala doar pt ca ai la dispozitie taxi, Uber si alte metode de deplasare...... Tu ai fi dispus sa renunti la telefonu tau mobil daca la 20 de metri de locuinta ta sar instala o cabina telefonica gratuita?? nu cred....
-
inexorabil, sâmbătă, 25.01.2020 14:20
Verzuiule, o mai ţii minte pe profesoara Isoscel din “Liceenii” ? Ar fi cât se poate de adecvat s-o citez, cu trimitere directă la mătăluţă: “Trucuri vechi, puişor!”. Mai precis, una dintre tacticile (cum altfel decât bine clocite?) din repertoriul propagandistic oculto-soroşist, care s-a tot aflat în aplicare de când cu febra “societăţii deschise” în rromanika abramburica, a pus în “valoare” discreditarea (prin intermediul isteriei “morale”) şi ridiculizarea (prin intermediul ironiei “caustice”, “inspirate”, “impecabile”) “duşmanilor poporului” (Global). Scopul real transpare fără vreo greutate investigativă: “Prezentaţi-i (n.m. : adică voi, cobaii şi zombii noştri din prostime) cu ton sentenţios, incisiv, persuasiv, care nu admite replică, drept ipocriţi, ba mai mult: chiar slujitori cu fapta ai diavolului pe care cică ei l-ar combate. Dacă, totuşi, n-ar ţine figura, atunci încercaţi să pedalaţi pe erezia maniheismului, ai cărei adepţi susţin că materia este rea, ca rezultat implicit al acţiunii întunericului, dar, de fapt, şi ei se folosesc de ea fără nicio reţinere şi în mod obişnuit, dacă nu cumva o şi venerează. Procedaţi în aşa fel cu discursul necruţător, încât alde gură-cască (n.m. : alţii decât voi) să pună botul instantaneu, ridicându-se, în consecinţă logică, împotriva fariseilor pe care îi expuneţi tirului lor verbal şi, deci, înfierării proletare. Imputarea din burtă a maniheismului talibanilor ortodocşi, cu şanse mari de reuşită mai ales în context tehnoglobalist, trebuie să însemne asul nostru din mânecă sau ultima cale de atac, astfel încât să le închidem definitiv gura obraznicilor Nazarineanului, care ne tulbură tihna şi fericirea întru împărăţia exclusiv telurică ce se va naşte, ca slavă a Marelui Arhitect al Universului”. Cam aşa sunteţi îndoctrinaţi, #rezistenţilor, numai că nu băgaţi de seamă…Iar tu, verzuiule, eşti (nu doar pari) atât de înverşunat în a spulbera “misticismul”, încât nu vei înţelege niciodată ceea ce am subliniat eu, de atâtea ori, despre…Unicul inventator şi descoperitor din istorie, fără înrâurirea Căruia mintea umană ar echivala cu zero triplu barat, oricât s-ar zbate ea! De altfel, “fără Mine nu puteţi face nimic” (Ioan 15:5). Aşadar, nu eşti capabil nici măcar de gestul elementar de a (re)cunoaşte diferenţa esenţială dintre tehnologie şi tehnologism! Sau poate că, intelectualmente, ţi-ar fi mai accesibilă o analogie de nivel preşcolar: cu acelaşi cuţit, un om poate toca legume/zarzavaturi pentru mâncare, iar altul (se) poate…ucide/sinucide. Aşijderea, am menţionat de mai multe ori: adevăratul Occident (sau occidentalism) rezidă în trei entităţi şi numai în trei (între timp, una dintre ele a “sucombat”, desi spiritul ei…subzistă) : conservatorismul american, conservatorismul britanic şi Berlinul de Vest. Aşa că orice referire la ţările (doar) geografic aparţinând Vestului Europei (sau mai degrabă Nordului) în care înfloreşte nu capitalismul (totuşi, o sublimă şi veşnică utopie pe pământ!), ci…libertarianismul, se cunună cu purul sofism…Iar cioaca de genul “Nu trăieşti, zi de zi, în miezul evenimentelor pe care le semnalezi, deci nu eşti credibil” se poate întoarce ca un bumerang împotriva tuturor europeiştilor…locali, aidoma profesorilor de “socialism ştiinţific” (apropo, acum toată lumea – inclusiv cea din “Occident” – se confruntă cu inepţia/silnicia supremă: socialismul utopic, recte ultima turnantă către erezia ereziilor: milenarismul…), care, după “Revoluţie”, s-au dat de trei ori peste cap, ca Greuceanu, năpârlind, fără nicio jenă, în…mentori ai “economiei de piaţă” (măcar dacă s-ar fi limitat la o simplă adeziune…dar tupeul lor a fost năvalnic) ?! Maximum empirică virtute, nu? PS. Verzuiule, acum dans! Îţi recomand cazaciocul, care este cel mai uşor de executat :) Şi nu otrăveşte, garantat :D Ah, să nu uit: consumerismul autoreferenţial, frivol, vătămător de suflet şi constituit ca barieră în faţa mântuirii nu se traduce drept “standard de viaţă”…Nţ! Dans din nou. PPS. Să văd cum voi sărbători finalizarea…Brexitului. Încă nu m-am hotărât asupra variantelor disponibile. Ce ziceţi, s-o/să-l invit pe Conchita Wurst? Ca să simt şi eu niţică Europă “avansată” :) Sau chiar pe Greta? Dar, în cazul ei, ar fi mai greu s-o conving că eu manevrez un biodiesel.
-
Edikkk, duminică, 26.01.2020 07:53
Faptul că taxiurile sunt jegoase este una şi nu şterge faptul că Uber făcea evaziune fiscală / concurenţă neloială !!!! Poate nu ştii dar Uber este INTERZIS în UK ! Au pierdut Londra ! În SUA mai rezistă pentru că sunt companie americană la ei acasă şi dacă o interzic acolo va cădea din toată lumea. Altă poveste cu Clever sau alte firme de taxi CARE AU ŞI aplicaţie. Asta da, bravo lor. @Alex ţi-a eliminat a doua maşină dar niciodată toate maşinile din proprietate. Aşa zisa reducere este a tinerilor extrem de prost plătiţi care nici chiria nu şi o permit bine darămite o maşină nouă.
-
Green_Alex, luni, 27.01.2020 08:27
@ tzenu: Pwc este un nume in piata, nu este chiar o firma de apartament de bloc. Nu spun ca un studiu de-al lor trebuie privit ca biblia, dar avand o reputatie putem presupune in prima faza ca nu este facut pe genunchi. Daca vrei sa-l infirmi trebuie sa dovedesti ca e gresit cu argumente. Ca e telefon sau masina, fiecare alegem solutia care ne satisface nevoile cel mai bine. @ Edikkk: Uber a exploatat o portita in legislatiile mai multor tari ata cat s-a putut. Acum serviciul este reglementat inclusiv la noi (din pacate se observa asta si in calitatea care a scazut). Dar evaziune nu facea, si nu face, Uber-ul e singurul serviciu de la care am primit bon corect la fiecare cursa, pe cand taxiurile.... Si asta e treaba mea ca beneficiar, sa cer si sa primesc bon, mai departe e treaba statului sa-l verifice. Din nou, tine de fiecare caz in parte cat ma ajuta sa nu, dar daca mie mi-a eliminat nevoia de o masina, se poate si la altii. Si uite asa scade numarul de masini vandute.. QED
-
inexorabil, luni, 27.01.2020 09:12
Practica ne-a dovedit (cu prisosinţă! – şi aşa va fi mereu, în caz că încă nu sunt convinşi pe deplin unii dintre noi) că alde “brainwashed” nu pot vorbi decât pe (nov)limba lor, cu ajutorul căreia formulează reproşuri împotriva celor pe care ei îi socotesc – ha ha! – “brainwashed” (din cauza presupusei influenţe exercitate de “comunism”, de “mafia comunistă”, de diferite “latrine” şi “Sputnik”-uri). Prin urmare, să nu se aştepte nimeni la nicio variaţie…Nu câtă vreme cuvântul lor de ordine, care îi caracterizează fidel, se numeşte “predictibilitate” (termen nu prea agreat de doamna limba română, dar foarte “en vogue” printre politruci şi “filosofi”). Se cuvine o rectificare: cu scuzele de rigoare, într-un text de mai sus, am scris “maniheism” în loc de “marcionism”. Eh, se întâmplă şi la case mai mici :) Drumuri bune să aveţi, cu drag de la CNAIR (Ce Nu Aveţi În România).
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Ah, da, ştim! Şi nicidecum “vor prefera” sau “vor opta”. În context, trebuie să invoc (din nou) o afirmaţie a excepţionalului tipolog-vizionar George Orwell: “The people will believe what the media tells them they believe”…Fără alte comentarii (de genul “Muică, capitalism adevărat: proprietatea privată out!” – notă: cacofonie de efect), regula se aplică de minune pentru lumea de astăzi. Hm? Studiu pe WC, pardon, PwC?