Europa: Hyundai şi Kia cresc producţia, în timp ce PSA face disponibilizări
Kia şi Hyundai vor mări producţia la uzina din Zilina prin adăugarea celui de-al treilea schimb, în timp ce francezii de la PSA vor renunţa la 10.000 de angajaţi temporari de la fabricile din Franţa.
Uzina Kia din Zilina, Slovacia, va angaja încă 1.000 de salariaţi pentru cel de-al treilea schimb. Coreenii vor să-şi mărească producţia pentru a face faţă cererii întregistrate pentru Sportage şi Venga, dar şi pentru a se pregăti pentru 2012, când vor lansa succesorul lui Cee’d. Cei de la Kia vor investi un miliard de euro in uzina respectivă, iar decizia adăugării celui de-al treilea schimb va duce la angajarea a câteva mii de salariaţi la fabricile de componente ale furnizorilor Hyundai-Kia din zonă.
Vânzările Kia au crescut cu 4.2 procente în Uniunea Europeană în primele opt luni ale anului, atingând 180.000 de unităţi. Marca are o cotă de piaţă de două procente, potrivit informaţiilor furnizate de ACEA. Uzina Kia din Zilina produce şi modele Hyundai, alături de componente pentru acestea. Hyundai se bucură de o creştere pe piaţa din Europa, iar modelele construite în Slovenia par să fie la fel de populare precum fraţii lor de platformă de la Kia.
Între timp, PSA Peugeot-Citroen se pregătesc să renunţe la 10% din efectivele lor din Franţa. Corporaţia franceză vrea să răspundă la economia care încetineşte prin renunţarea la muncitorii temporari. Prima ţintă este uzina Aulnay-Sous-Bois, de lângă Paris, unde PSA construieşte modelul Citroen C3. În februarie 2012, PSA îşi va închide centrul logistic de piese din Melun-Senart, iar producţia în alte uzine ar putea fi şi ea redusă. Francezii spun că viitorul uzinei din Aulnay este asigurat până în 2014, când va debuta înlocuitorul actualului C3. Între timp, cei de la PSA spun că cei 10.000 de muncitori care vor fi disponibilizaţi vor primi oferte de angajare în centrul de piese din Vesoul sau în alte uzine PSA din Franţa.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
haide kia, haide kia, ee, ee