EuroNCAP: 5 stele pentru Jeep Renegade, cel mai mic model al mărcii; Kia Soul primeşte 4 stele

Publicat miercuri, 10.12.2014 13:20 de Mircea Meșter

Patru modele testate de EuroNCAP şi-au primit astăzi rezultatele. Jeep Renegade şi Kia Soul primesc cinci, respectiv patru stele, în timp ce electricele Audi A3 e-tron şi Kia Soul EV reuşesc rezultate apropiate, dar sunt despărţite de o stea: cinci pentru modelul german, patru pentru cel coreean.

Finalul de an 2014 este foarte ocupat pentru inginerii organizaţiei independente de siguranţă EuroNCAP. După ce săptămâna trecută publicau rezultatele testelor de siguranţă prin care au trecut 12 maşini recent lansate pe pieţele europene, cei de la EuroNCAP plusează astăzi cu rezultatele altor patru teste interesante. Aflăm, astfel, cum s-au descurcat Jeep Renegade, Kia Soul şi versiunile electrice ale lui Audi A3 şi Kia Soul.


Cel mai nou model lansat de Jeep, crossoverul de clasă mică Renegade, avea nevoie de un puseu de imagine important din partea EuroNCAP pentru a prinde aderenţă în lupta cu modele precum Renault Captur, Nissan Juke. Iar acesta a venit, organizaţia independentă europeană notând cu cinci stele performanţele acestui model la testele de siguranţă.

Cu rezultate bune la capitolele Protecţia Pasagerilor Adulţi (87 de puncte din 100 posibile) şi Protecţia Pasagerilor Copii (85), Renegade s-a descurcat bine la testele de impact frontale şi laterale, elementul care a scăzut uşor punctajele fiind legat de protecţia cervicală în caz de impact posterior, pe care EuroNCAP a notat-o ca fiind mediocră. Dacă la Protecţia Pietonilor noul Renegade se clasează în media rezultatelor EuroNCAP din acest an, eficienţa sistemelor active de siguranţă a fost notată cu 74%.

A doua generaţie Kia Soul a reuşit să adune patru stele EuroNCAP, rezultatul venind după ce modelul sud-coreean s-a comportant meritoriu la testele organizaţiei europene. A cincea stea lipseşte din portofoliul lui Soul din cauza unor probleme pe care un impact frontal le ridică la nivelul picioarelor şoferului pe fondul avarierii coloanei de direcţie şi a pedalelor. De asemenea, rezultatele la impactul cu stâlpul, cel mai dur test EuroNCAP, nu au fost unele excelente, comportamentul modelului asiatic fiind considerat slab la protecţia pieptului şoferului. Aceste probleme au dus punctajul acordat de EuroNCAP la capitolul Protecţia Pasagerilor Adulţi la 75%, mai slab decât cel oferit lui Soul la capitolul protecţia Pasagerilor Copii (82%).

Modelul Kia nu a ieşit în evidenţă nici la Protecţia Pietonilor şi la Sisteme de Siguranţă, cele două categorii fiind notate cu 59, respectiv 56 de puncte din 100 posibile. Conform celor de la EuroNCAP, exemplarul Kia Soul testat la impact lateral dispunea de un airbag lateral schimbat la un moment dat de Kia pe parcursul carierei de piaţă a noii generaţii. În urma discuţiilor cu Kia, constructorul a anunţat o rechemare voluntară gratuită în service pentru modificări pentru clienţii care au comandat maşinile înainte de această modificare.

Versiunea electrică a lui Soul s-a comportat mai bine decât varianta normală a modelului sud-coreean, reuşind să adune 84% din punctele puse la bătaie de organizaţia independentă de siguranţă la capitolul Protecţia Pasagerilor Adulţi. Acest lucru s-a datorat mai ales faptului că zona inferioară a picioarelor şoferului nu a mai fost afectată de părţi din coloana de direcţie şi din pedalier. Calificativul final al lui Soul EV a fost însă tot de patru stele EuroNCAP, pentru că versiunea 100% electrică a lui Soul a reuşit  la restul testelor acelaşi jnumăr de puncte precum omologul său "clasic".

Audi A3 e-tron (denumirea oficială a versiunii electrice A3) a reuşit să adune in extremis cinci stele EuroNCAP. Deşi Soul EV a reuşit punctaje mai bune la categoriile Protecţia Pasagerilor Adulţi şi Protecţia Pasagerilor Copii, algoritmul de acordare a stelelor în cazul modelului german a avantajat faptul că varianta EV a compactei Audi dispune de mai multe sisteme active de siguranţă.

Astfel, cu 82% la Protecţia Adulţilor (Soul EV reuşise 84) şi cu 78% la Protecţia Copiilor (82% pentru modelul coreean), Audi A3 e-tron s-a salvat de la patru stele prin 66% la Protecţia Pietonilor (versus 59% în cazul lui Soul) şi mai ales prin cele 68 de puncte din 100 posibile la categoria Sisteme de Siguranţă (56% pentru modelul Kia). Calculul final realizat de EuroNCAP a aşezat probabil Kia Soul în zona superioară a plajei de patru stele, în timp ce Audi A3 e-tron a reuşit să se califice la 5 stele, în zona inferioară a segmentului.

  • essen, joi, 11.12.2014 08:11

    Spuneti KIA si trageti apa !

  • vianu, joi, 11.12.2014 10:35

    @essen esti prea concis, argumentul tau imi scapa...