Euro NCAP anunță teste dedicate pentru sistemul de asistență Highway Assist: doar modelele premium au primit calificativ maxim
Euro NCAP a anunțat lansarea unui test dedicat pentru sistemul de asistență Highway Assist. Dintre primele 10 modele testate, doar cele premium au obținut calificativul maxim: BMW Seria 3, Mercedes-Benz GLE și Audi Q8.
Euro NCAP continua să-și diversifice semnificativ gama de teste de siguranță pe care le oferă, iar de data aceasta își concentrează atenția spre sistemul de asistență Highway Assist.
Acesta reprezintă practic o combinație între sistemele Adaptive Cruise Control (ACC) și Lane Keep Assist (LKA) și permite menținerea unei viteze constante, păstrarea unei distanțe optime între vehiculul din față și menținerea mașinii pe centrul benzii de circulație.
Testul realizat de Euro NCAP a scos însă în evidență că producătorii auto implementează în mod diferit acest sistem de asistentă, cu rezultate diametral opuse.
Testarea a cuprins două componente: Assistance Competence analizează competenta tehnică a sistemului și modul în care acesta avertizează șoferul să rămână vigilent, în timp ce Safety Backup comportamentul mașinii în situații critice atunci când sistemul Highway Assist este activ.
La final, fiecare model primește unul dintre cele patru calificative disponibile: de bază, moderat, bun și foarte bun.
Primul test pentru Highway Assist a vizat nu mai puțin de 10 modele, însă doar trei dintre acestea au obținut calificativul maxim și, deloc surprinzător, toate sunt din segmentul premium: BMW Seria 3, Mercedes-Benz GLE și Audi Q8.
În schimb, Ford Kuga este singurul model cu calificativ bun, în timp ce Tesla Model 3, Volkswagen Passat, Nissan Juke și Volvo V60 au primit calificativul moderat.
Euro NCAP menționează că V60 nu a obținut un calificativ superior din cauza faptului că actuala generație este prezentă de mai mult timp pe piață, iar tehnologia nu a fost încă actualizată pentru acesta.
În cazul lui Model 3, organizația afirmă că modelul Tesla a fost depunctat pentru că sistemul este "autoritar", fără să "coopereze" cu șoferul la stabilirea setărilor.
Nu în ultimul rând, Renault Clio și Peugeot 2008 au primit doar calificativul de bază.
În toamna acestui an, Euro NCAP a introdus reguli noi pentru impactul frontal, iar cea mai importantă noutate este testul "Mobile Progressive Deformable Barrier", care simulează impactul frontal între două mașini. Toyota Yaris a fost primul model testat conform noului protocol și a obținut 5 stele.
Via Euro NCAP
Sigur a fost masluit.