Etanolul: un combustibil ecologic costisitor
In urma unor noi studii realizate, oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca procesul de fabricatie al etanolului necesita o cantitate enorma de apa, facand din acesta un combustibil ecologic costisitor.
Tinand cont de faptul ca resursele de petrol ale lumii se micsoreaza rapid ne asteptam tot mai mult ca etanolul, un combustibil ecologic, sa inlocuiasca benzina sau motorina. In procesul de fabricatie al etanolului se utilizeaza diferite plante, iar amestecat in proportie de 85% cu benzina se obtine E85.
Ultimele studii realizate de Universitatea din Minnesota arata ca producerea combustibilului E85 este mult mai costisitoare decat se credea, procesul tehnologic al acestuia avand nevoie de o cantitate de apa de 3 ori mai mare decat era anticipat. Acest studiu arata ca sunt necesari aproximativ 2000 de litri de apa pentru a produce un litru de etanol.
Cercetatorii condusi de Sangwon Suh au ajuns la concluzia ca modul in care este irigata o plantatie influenteaza consumul cantitatii de apa utilizata pentru producerea etanolului. In acelasi timp, Michele Holbrook, profesor de silvicultura in cadrul Universitatii Harvard considera cultivarea plantelor pe camp ca fiind una din cele 6 “ sarcini imposibile” pe care acestea nu le pot indeplini.
“Daca transform masa corpului meu in frunze de floarea soarelui, ar trebui sa beau 2 litri de apa la fiecare 30 de secunde”, a declarat Michele Holbrook. Acelasi profesor a adaugat recent si cea de-a saptea sarcina imposibila pentru plante: producerea in cantitati mari de combustibil lichid din recolte.
via | thetruthaboutcars
1.Domnule...niste asa-zisi inginerasi din lumea asta...u asa de multe "rasini" in cap......ceva de speriat. 2.Sa fie foarte clar. Am inceput revolutia industriala cu motoare pe baza de aburi. Am continuat cu carburanti fosili (benzina si motorina). Si aici mai adaug ca dieselul e mai mult un moft al europenilor, care sunt mai conservatori prin definitie. Asiaticii si americanii sunt mai pragmatici si adora in continuare benzina. Pe viitor vor fi din ce in ce mai multe masini hibride. Apoi batalia suprema in tehnica auto va fi..........motoare electrice vs. motoare pe hidrogen vs. motoare electromagnetice. Punct. Restul....gen GPL, bioetanol, etc.....sunt niste gaselnite de moment. Nu-mi spun nimic acesti carburanti. Obiectiv si subiectiv nu vor avea niciun loc in istoria auto. Si atunci.....nu e cam mult zgomot pt nimic? :P