Estimările BMW pentru motoarele cu combustie internă din ofertă: unitățile diesel rămân în gamă încă 20 de ani, cele pe benzină vor rezista până în 2050
Deși constructorii auto își direcționează mare parte din investiții către dezvoltarea modelelor electrice, versiunile cu motoare cu combustie internă mai au un cuvânt de spus. Conform oficialilor BMW, unitățile diesel din oferta nemților vor rămâne în gamă pentru încă 20 de ani, în timp ce motoarele pe benzină nu vor dispărea în următorii 30 de ani.
Constructorii auto pregătesc o adevărată ofensivă în ceea ce privește modelele electrice. Cu toate acestea, era motoarelor cu combustie internă încă nu a luat sfârșit.
În cadrul evenimentului #NEXTGen, BMW a oferit o serie de informații cu privire la planurile de viitor ale companiei. Klaus Frohlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW şi responsabil pentru dezvoltare, a pregătit câteva informații interesante cu privire la viitorul motoarelor cu combustie internă.
Conform estimărilor făcute, unitățile diesel vor continua să existe în oferta nemților pentru cel puțin 20 de ani, în timp ce motoarele pe benzină vor "mai avea de trăit" cel puțin 30 de ani. Cu timpul, versiunile mai puțin eficiente și cele care necesită costuri de producție mult prea mari vor dispărea din portofoliu producătorului german.
Spre exemplu, unitatea de 1.5 litri diesel disponibilă atât în gama de modele compacte BMW, cât și în oferta Mini, va necesita investiții mult prea mari pentru îndeplinirea viitoarelor standarde de emisii. Totodată, costurile de producție prea mari ale unității de 3.0 litri disponibilă pe versiunile M550d, X5 M50d, 750d și X7 M50d ar urma să ducă la retragerea motorului din ofertă.
Motoarele diesel cu patru cilindri vor continua să facă parte din portofoliul constructorului german, în timp ce unitățile cu șase cilindri în linie vor fi disponibile, dar numărul maxim de turbine va fi limitat la trei.
În ceea ce privește motoarele pe benzină, oficialul BMW țintește către propulsorul V12 de 6.6 litri. Anual sunt comandate aproximativ 5.000 de exemplare (BMW și Rolls-Royce) echipate cu acest motor, iar costurile pentru îmbunătățirea lui sunt mult prea mari, semn că nemții pregătesc eliminarea acestuia din ofertă.
Și nu doar motorul V12 se află "în pericol". Propulsorul V8 biturbo de 4.4 litri are un viitor incert. Oficialul BMW a explicat că un sistem de propulsie plug-in hybrid bazat pe motorul pe benzină de 3.0 litri cu șase cilindri poate reprezenta o opțiune bună în viitorul apropiat.
Via | Motor1
-
PMC, joi, 27.06.2019 15:24
Na, acum sa-i vad pe aia cu arcuri electrice in cap cum se simt dupa dusul asta rece. Mai face BZZZZZZ creierasul? :D Eu as plusa, nici peste 20 de ani nu va "disparea" Dieselul. Poate il vor scoate cei de la BMW, desi, m-as mira. Poate ca va aparea intr-adevar o alternativa reala pana atunci, nu masini cu baterii, dar totusi: DIESEL IS HERE TO STAY! :D
-
someone, joi, 27.06.2019 15:51
interesant cum cei de la bmw spun ca 4.4 V8 are viitor incert, adica va foi tras pe linie moarta, cand ei inca nu au prezentat V8-ul bazat pe cilindrul unic de 500cmc...adica un v8 de 4000 cmc.
-
mircea badea, joi, 27.06.2019 17:59
batuti in cap...cum sa-ti cumperi bmw diesel. mai bine le fac gpl. si sa inteleg ca-s siguri ei ca in 20-30 de ani nu apar tehnologii noi etc? au cristal de la mama omida? sau ca vom mai accepta noxele de acum...
-
Bogdan, joi, 27.06.2019 18:07
Nu sunt foarte convins cu motoarele diesel. Daca piata nu va mai cere diesel (vedem in ce declin se afla vanzarile de diesel), costurile cu mentinerea si update-urile la aceste motoare s-ar putea sa nu mai renteze. Nu poti sa investesti intr-o tehnologie cu o cota de piata de 20% si in scadere continua. Mai exista niste consilii de administratie acolo care valideaza niste bugete.
-
dan_grc, joi, 27.06.2019 18:39
@ Bogdan Cota de piață a scăzut mai mult la mărcile de volum, dar la constructorii premium mai puțin, încă se vinde diesel pe modelele mari, în special SUV, cei de la Bmw fac aceste estimări pe baza vânzărilor lor, poate că nu va mai merge cu diesel 20 de ani, dar 10 cel puțin da.
-
dan.sv7, joi, 27.06.2019 18:59
@mircea badea pai cumpara tu X5 3.0 benzina sau 4.4 benzina, nu te obliga nimeni sa iti iei diesel, dar pe o astfel de masina un motor diesel este mult mai eficient si mai putin poluant. @Bogdan cota de piata nu este sub 20% nici macar in RO, iar in Europa este aproximativ 33% in primele 5 luni si este in crestere fata de aceeasi perioada din 2018. Deasemenea, in unele tari inclusiv Germania este de aproape 40%. In RO oricum 70% din masinile achizitionate de noi sunt pe firma sau chiar flote si de aceea este irelevanta cota de piata ( firmele cumpara masini de oras in general in echiparea de baza si cu motorul de baza care de obiceo este pe benzina). Si cum sa nu investeasca in motoare diesel cand cota de piata a masinilor electrice si hibride este 2.7% la nivel European??? Tu ai investi toti banii in ceva ce iti aduce sub 1-2% din venituri? Eu am avut masini si diesel si benzina si nu inteleg de unde atata inversunare impotriva motoarelor diesel, mai ales ca cele noi s-a dovedit ca sunt mai putin poluante decat cele pe benzina si unele hibride.
-
@dan_grc, joi, 27.06.2019 22:57
Le dau MAXIM 5 ani. Aici discutam de vanzari masini cu motoare diesel, nu de ce vor circula pe strazi. Explicatia este una foarte simpla: restrictii in orase la orice DIESEL indiferent de norma de poluare, taxe de drum de te rup :) Doar cocalarii romani sa mai ia diesel :) Deci tine minte: MAXIM 5 ani vor mai vinde ei diesel :) Vezi ca deja VW e in vizor cu amenzi de vreo 2 miliarde pentru ca nu vor indeplini normele de poluare pentru anul urmator ... de 20 de ani nici nu mai zic :)
-
Clar, joi, 27.06.2019 23:28
Sigur 20 de ani: https://www.automarket.ro/stiri/electrificare-in-gama-m-versiuni-plug-in-hybrid-in-urmatorii-ani-si-92211.html https://www.automarket.ro/stiri/bmw-seria-5-a-fost-transformat-in-cobai-pentru-testarea-viitoarelor-sisteme-92187.html Simpatici toti care cred stirile astea menite sa scape BMW de stocurile de masini cu motoare diesel :)
-
zarnesteanu, vineri, 28.06.2019 04:13
In cel mai bun caz, BMW, ca oricare alt producator de masini care are venituri exclusiv din vanzarile de automobile, va mai produce motoare cu ardere interna doar ca sa-si finanteze tehnologia electrica. Atat. In clipa in care se va descoperi secretul incarcarii rapide a acumulatorilor, chiar si cu range-ul actual, motoarele cu ardere interna isi vor trai ultima generatie. Nu mai vorbim de faptul ca acumulatorii vor deveni mai performanti in ceea ce priveste raza de actiune, managementul termic, pretul, accesibilitatea materialelor abundente pe orice continent, etc etc. Stiu, momentan sunt vise, dar cam tot ce ne inconjoara in ziua de azi, vazut sau nevazut erau doar vise cu cel mult 100 de ani in urma. Never say never, pentru ca nimic nu e imposibil. BMW sau oricne alticineva poate sa faca orice estimare vrea. Realitatea poate rasturna intr-o clipa calcule facute cu mult cap si sange rece. Si atunci totul poate fi aruncat la gunoi, retractat, si explicat. Dar e prea tarziu. Sunt foarte multi prosti pe lumea asta, care transpira pe mai nimic, se cearta din toate prostiile si devin carne de tun intr-o conjunctura tampita. Dar sunt si foarte multi tineri cu capul pe umeri cu o luciditate si maturitate incredibila pentru varsta lor. Iar astia in clipa in care se concentreaza pe ceva si pun osul la treaba ani si ani de zile, e imposibil sa nu iasa ceva ca lumea din munca lor. My 2 cents.
-
Triumph des Willens Botorog, vineri, 28.06.2019 08:09
Va mai curge multa apa pe fantana pana cand o sa ne trezim. "Sunt foarte multi prosti pe lumea asta, care transpira pe mai nimic, se cearta din toate prostiile si devin carne de tun intr-o conjunctura tampita." Putem spune asta despre entuziastii electricelor. "Dar sunt si foarte multi tineri cu capul pe umeri cu o luciditate si maturitate incredibila pentru varsta lor. Iar astia in clipa in care se concentreaza pe ceva si pun osul la treaba ani si ani de zile, e imposibil sa nu iasa ceva ca lumea din munca lor." Asta suna stahanovist de-a dreptul. Sa cel putin a naivitate vecina cu incultura tehnica. Cu vointa se pare ca putem depasi toate obstacolele. Pe asta s-au bazat si nazistii si comunistii. Si ce-a iesit se stie. Legile fizicii si cele economice nu pot fi eludate. Se incearca acum prin decizii politice sa se faca asta (vezi bonusul de 10000 Euro dat de stat!!!). Cat va mai dura? Si tot prostimea suporta prin taxe visurile unor aiuriti.
-
dan_grc, vineri, 28.06.2019 09:54
@ Clar Bmw nu are stocuri de mașini diesel, iar că testează hibride înseamnă ceea ce-am spus inițial, vor merge în paralel cu toate. @@ dan_grc Tu le dai maxim 5 ani, ei își dau mai mult, restricțiile nu vor fi pentru euro 6, decât intr-o măsură mică.
-
Bogdan, vineri, 28.06.2019 10:44
@dan.sv7 Daca te uiti pe ultimele rapoarte de vanzari, inclusiv in Romania, diesel-ul pierde in medie cateva procente aprope lunar. Trendul este clar, diesel-ul este in scadere, iar procesul este ireversibil. Daca merita motorul diesel aceasta soarta, este o alta discutie (parerea mea este ca diesel mai merita pe utilitare si pe turisme care merg mult in afara orasului). Dar undeva acolo sus, poate si la nivel politic, decizia este luata si nu mai exista cale de intoarcere. Iar hotararea producatorilor de a investii in tehnologii noi este luata si pe baza potentialului de crestere, nu numai pe cifrele actuale. Iar la capitolul potential de crestere, electricele stau mai bine decat motoarele clasice. Intr-adevar exista neajunsuri la electrice, insa in cativa ani tehnologia va evolua.
-
inexorabil, vineri, 28.06.2019 11:46
Sigur că “dinozaurii” (M.A.I.) vor fi toleraţi în continuare… Am suferit de curând o revelaţie care m-a edificat pe deplin. Concret, un prieten m-a invitat la o “tură” cu…Suzuki Baleno. Sceptic din fire, m-am gândit iniţial că ar fi o experienţă care nu m-ar influenţa cu nimic în răceala mea antiprogresistă. Însă, ca spaţiu oferit, “buburuza” aceea m-a surprins…foarte plăcut. Iar motorul tipic downsizing (1L turbo) mi s-a părut cea mai fericită combinaţie (cu sens de compromis, desigur) între nevoia de economisire (în beneficiul familiei) şi forţa “decentă” care se cere pe străzile prezentului. De parcă, pe nepusă masă, un duh fioros s-ar fi întrupat din propria-mi fiinţă şi m-ar fi apucat straşnic de guler: “Aruncă la coşul de gunoi al istoriei tot ce preţuieşti ca valori conservatoare, fie pentru Estul, fie pentru Vestul civilizaţiei iudeocreştine. OK, ţine-te departe de electro-autonome, dar nu te îndoi de faptul că viitorul motoarelor clasice înseamnă strict maşinuţe precum cea pe care o vezi şi, de aceea, îl voi ruga pe colegul Cupidon al downsizing-ului să te săgeteze drept în miezul minţii, poate şi al inimii…Başca voi proceda în aşa fel, încât să uiţi cu desăvârşire de provenienţa lor tot mai accentuat asiatică”… Prin urmare, mă văd strâns ca într-o menghină uriaşă şi nevăzută şi mă întreb dacă trebuie să fiu (auto)“exorcizat” (ca să scap de “duhul” cu pricina şi, astfel, ca să pot continua să mizez pe preferinţe care conştientizez că sunt tot mai puţin viabile, recte “monştri” pe benzină) sau să mă las dus de valul…micro-turbat, care promite măgulirea situaţiei personale sub raport financiar. Din nefericire, nimeni nu vrea să mă ajute să rămân…eu însumi. Cu atât mai puţin rude sau prieteni. Oh, tocmai ei nu…Tot singur se cuvine să tranşez disputa de pe planul conştiinţei, ceea ce numai uşor nu-mi pare, având în vedere insistenţa teribilă a…ispitei (întrezărindu-se şi corniţele de rigoare). Oricum, tendinţa este ca inclusiv artizani glorioşi ai motorsportului să se îndrepte pe două căi în paralel (şi ambele "eco") – downsizing şi “electrificare” – prima prezentând atuul perpetuu de a atrage cât mai puţin riscul blocării în probleme de aprovizionare şi/sau producţie. Cel mai probabil, voi învinge în lupta cu propria-mi slăbiciune perfidă…Moş inexo nu poate fi doborât cu una, cu două. Nici măcar de el însuşi. PS. Mafia, de unde le scoţi, taică? Pseudonimele astea “ştiinţifice”, vreau să zic. Nu eşti la prima “ispravă” de acest fel. Dragă “Maffiens des Buturug”, cert este că, orice idee ar releva Zărne, tu susţii neapărat contrarul şi schimonoseşti orice argument. Iar cu “Legsus” tot nu mă plimbi…Eu însă nu mă voi purta idem, atunci când voi fi proprietar de Buick. Şi s-ar putea, totuşi, să pierzi tot cu 3-0, din cauza neprezentării…
-
@ dan_grc, vineri, 28.06.2019 15:41
https://cleantechnica.com/2018/03/30/prospects-for-diesel-car-owners-in-germany-norway-sweden-belgium-netherlands-luxembourg-france-spain-italy/ Multe tari vad ca interzic complet diesel pana in 2025 - 2030, deci sa le uram succes celor de la BMW sa mai vanda diesel in tarile inapoiate :) https://www.automarket.ro/stiri/emisiile-de-dioxid-de-carbon-ale-masinilor-noi-au-crescut-cu-18-in-europa-92247.html Ce zic astia de Germania Dane ? Au cele mai mari emisii din UE ? UAU, extraordinar, foarte surprinzator, oare de ce ? :) Doar daca scot un soft "mai bun" ca VW mai stau pe piata cu diesel 20 de ani :) Doar prostii ii mai cred si cine se incadreaza aici se vede :) O sa-si ia marcile germane la amenzi ca o sa le dea foc la diesel-uri si o sa uite de ele :) Sau nu, stai asa ca sunt multi care le importa in Romania si scapa ei de jafuri. RUSINICA la tarani !!!
-
Corocsenie Adrian, sâmbătă, 29.06.2019 11:02
Diesel-ul e dovedit a fi fiabil si economic. Iar majoritatea asta vor. S-au speriat putin cu restrictiile astea date prin VEST dar o sa-si revina. Un diesel nou nout nu are restrictii din cate stiu daca respecta normele cerute. Alea vechi clar vor fi trase pe linie moarta. Ce vine cu euro 6 e bine venit !
-
zarnesteanu, duminică, 30.06.2019 15:11
@proasta satului, e bine ca vii cu nick-uri tampite, macar iti pui abtzibildul pe frunte de la inceput. Deci daca e vorba de vointa, si munca pe branci ti se ridica parul pe picioare si te scapi iarasi la vocabularul sovietic. Asta e inca un element cu care te dai de gol ca o oaie, la fiecare postare. Afla dragu tatii ca nazistii si comunistii au picat din cu totul alte motive. Daca ai inteles pana la punctul asta, mai multe n-ai nevoie sa stii pe ziua de azi.Ce scriu mai departe ti se adreseaza tot tie, dar nu mai am asteptari ca o sa intelegi ceva. Absolut nimic nu s-a construit durabil pe lumea asta fara munca. Faptul ca tu si altii sunteti invatati sa traiti din cersit de la stat si pretindeti o viata de lux de pe scaunul de la bar, e alegerea voastra. Cu mentalitatea asta, acolo o sa ramaneti. Intre timp, lumea civilizata trage pe branci fiecare la locul lui. Unii lucreaza destept si eficient. Altii transpira din greu cu randament foarte mic. Dar cu timplu inveti si te perfectionezi. Ceea ce n-o sa iti se intample tie niciodata atata timp cat iti pute munca si persistenta. Cat despre abilitatile mele tehnice, viseaza in continuare. Prin sticla paharului, orice e posibil. Dar, cei din jurul tau isi dau seama foarte repede ca nici macar sa visezi nu esti in stare. Pentru ca mentalitatea agresiva iti consuma multe resurse si te lasa prea epuizat pentru a mai face ceva cu adevarat util. Tie sau celor din jurul tau.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Previziuni realiste, vor merge în paralel cu toate. Era de așteptat să se apropie sfârșitul motoarelor V12, actualul 760Li va fi ultimul, vor mai rămâne în producție doar pentru Rolls Royce, cred că măcar 10 ani.