Eşecul Prima Maşină continuă şi în 2016: credite cu dobânzi maxime şi vouchere Rabla acceptate ca avans
Programul Prima Maşină va fi continuat şi în 2016, în ciuda faptului că a avut doar 187 de clienţi în primul an de funcţionare. Principalele noutăţi sunt impunerea unor dobânzi maxime şi acceptarea voucherelor Rabla ca avans.
Prima Maşină ar fi trebuit să fie un program care să stimuleze tinerii să cumpere maşini noi prin credite mai avantajoase decât cele obişnuite, în detrimentul achiziţionării de maşini second-hand.
Totuşi, dobânzile foarte apropiate de cele ale unor credite obişnuite de nevoi personale nu i-au convins pe tineri să apeleze la acest program, care în cele din urmă s-a dovedit a fi un eşec: doar 187 de români au accesat anul trecut credite prin Prima Maşină, deşi Ministerul Finanţelor avea un plafon de 350 de milioane de lei, suficient pentru minim 14.000 de credite.
Cu toate acestea, programul va continua şi în 2016 într-o formulă uşor îmbunătăţită, în speranţa că schimbările vor atrage mai mulţi clienţi. Astfel, Ministerul Finanţelor propune impunerea unei dobânzi maxime formată din dobânda ROBOR la 6 luni plus o majoră de cel mult 3% pe an, iar avansul de 5% poate fi achitat inclusiv prin vouchere Rabla.
În rest, condiţiile programului rămân practic neschimbate: preţul maşinii trebuie să fie de cel mult 50.000 de lei, cumpărătorul este obligat să încheie şi o poliţă de asigurare de tip CASCO, iar statul român va continua să garanteze cel mult 50% din valoarea creditului.
Pentru anul 2016, Ministerul Finanţelor propune alocarea unui plafon de 100 de milioane de lei, care ajunge pentru cel puţin 4.000 de credite. Anul trecut, valoarea totală a garanţiilor acordate a fost de 3.125 milioane de lei.
Via Agerpres
batranii au bani mai multi si cumpara mai multe masini pe cand un program ultima masina?