Eroare software la motorul lui Vettel: germanul va utiliza o nouă unitate de propulsie în China

Publicat joi, 07.04.2016 17:45 de Daniel Popescu

Ferrari a anunţat că o eroare software a condus la defecţiunea motorului lui Sebastian Vettel în Bahrain, iar germanul va fi nevoit să utilizeze o altă unitate de propulsie în China.

Sebastian Vettel a fost nevoit să se retragă din Marele Premiu al statului Bahrain în turul de formare, în urma unei probleme la unitatea de propulsie.

O analiză realizată de inginerii Scuderiei Ferrari a evidenţiat că motorul a cedat din cauza unei erori software de electronică, care a determinat o problemă în momentul în care germanul a rulat la turaţie mică. Acest lucru a avut ca efect o defecţiune la o valvă.

Din acest motiv, Vettel nu mai are posibilitatea de a folosi această unitate de propulsie şi în China, astfel că Ferrari va fi nevoită să apeleze deja la cel de-al doilea motor cu combustie internă din cele cinci permise de regulament pe parcursul acestui sezon.

Între timp, echipele au trimis o scrisoare comună forului mondial şi lui Bernie Ecclestone în care anunţă că nu sunt de acord cu nouă propunere pentru sistemul de calificări, care prevede o adunare a celor mai buni doi timpi din fiecare segment. În plus, echipele solicită revenirea la formatul calificărilor de până în 2015.

FIA şi Ecclestone sunt împotriva revenirii la vechiul format, însă în cazul în care nu vor accepta propunerea echipelor calificările se vor desfăşura şi în China după sistemul eliminatoriu implementat în acest an şi criticat vehement de echipe, piloţi şi fani. Votul decisiv va avea loc în cursul zilei de joi.

Via Autosport, Motorsport

  • Bogdan, joi, 07.04.2016 17:47

    Probabil ca problemele lui Vettel explica si startul intarziat al lui Kimi.

  • seat, joi, 07.04.2016 20:45

    incercand sa-l saboteze din nou pe kimi, au incurcat borcanele si l-au facut de ras pe vitel.

  • F1_Fan, vineri, 08.04.2016 09:21

    @Seat: De ce sa-l saboteze pe Kimi, este ultimul lui sezon in F1, nici nu conteaza cum se descurca. De fapt ar fi datoria lui Raikkonen sa se descurce mai bine dupa sezonul... 2015. Ce usor iti este sa-i jignesti pe altii, daca altii s-au purtat cu tine asa, nu fa greseala de a face si tu la fel. Pana la urma, datoria unui fan este sa fie corect, pentru ca asa si altii o sa fie corecti cu el. P.S. Cat frustrare au anumite persoane...

  • octav71, vineri, 08.04.2016 10:24

    1. Calificarile vor avea loc dupa formatul din 2015. 2. Batalia din F1 se la nivel de software, Mercedes AMG utilizeaza (nu si pentru echipele client) o mapare foarte agresiva valabila un singur tur, de aici diferenta mare in calificari. 3. Problemele la Mercedes cu ambreiajul sunt de conceptie, nu este o defectiune. Pentru asta au creat un departament special care sa remedieze problema. 4. In regim de cursa, diferenta dintre Ferrari si Mercedes este cam de 0,2 secunde pe tur, in functie de temparatura. Daca temperatura pistei este mai scazuta, Mercedes va performa mai bine. 5. Unitatea MGU-K de la Mercedes incarca mai repede si cu un randament superior comparativ cu Ferrari, un factor fiind conceptia diferita a camerei de ardere ce genereaza mai multa caldura la Mercedes. 5 idei de articole pentru site!

  • Sak, vineri, 08.04.2016 10:43

    @Octav71 Problema nu se afla in subiecte. Ele exista. Oamenii sunt problema. De aici poti specula: lipsa lor, plata lor, determinarea etc.

  • mvi85, vineri, 08.04.2016 11:05

    Nu cred ca Mercedes utilizeaza alta mapare in calificari pentru ca pana la cursa nu mai au voie sa umble la monopost.B343

  • M_Frank, vineri, 08.04.2016 11:11

    Stire "BOMBA", cel de-al doilea motor vine cu soft VW

  • ZZZ, vineri, 08.04.2016 11:57

    Off -Topic - Se pare ca Bernie si Todt au acceptat revenirea la vechiul format de calificari...

  • octav71, sâmbătă, 09.04.2016 22:06

    @Sak: este vorba despre un "god mode", care nu este valabil 2 tururi consecutive, un tur in care daca pilotii Mercedes nu gresesc, nu scapa pole-positionul. Si asta o spun mai multi specialisti F1. Nu este mapare, este un fel de boost software.

  • Ha,ha,ha..., duminică, 10.04.2016 08:23

    Doua curse,in ambele cu fum si foc la motoare...nu arata prea bine indiferent de cauza.E un campionat lung,oricum vor incerca "optimizari" pe parcurs,optimizari ce vor forta si mai mult limita motoarelor...sper sa nu fie pentru ei un an al "motoarelor sparte" !

  • F1_Fan, luni, 11.04.2016 00:08

    @Octav71: Cateva subiecte din cele propuse de tine sunt interesante, dar au mai fost discutate in trebut din pacate interesul fanilor a fost nul. Multi nu sunt interesati de lucruri pe care nu le inteleg, de aia si calitatea fanilor F1 a scazut in ultimii 10-15 ani, foarte mult. Inainte fanii mai citeau despre motoare, cutii de viteze, acuma sunt interesati doar de show, daca sunt explozii si culori pe ecran este ok, isi doresc masini care sa se buseasca intre ele, cat mai spectaculoase, gen filmele lui Michael Bay. P.S. Cat despre randament, te rog nu folosi acest cuvant... te rog eu mult. Marea majoritate a fanilor de aici, nu au terminat nici liceul, nu putem sa discutam despre randament, eficienta si setari software cu niste cimpanezi. De aia nici nu vezi articole despre asa ceva, aici. In alte parti, ah este cu totul altceva. Sa vezi explicatiile tehnice ale lui Giorgio Piola!

  • octav71, luni, 11.04.2016 10:22

    @F1_Fan: sincer, despre care show vorbesti? Nu exista show in F1 nici in acest sezon. Bune analizele lui Piola.