Elveţia: Amendă de 1 milion de dolari pentru o viteză de 290 km/h
Proprietarul unui Mercedes SLS AMG a fost surprins de aparatul radar al poliţiei elveţiene cu 290 de km/h, într-o zonă în care viteza era limitată la 120 km/h. Şoferul a rămas fără maşină până la plata amenzii de un milion de dolari.
Elveţia a devenit una dintre ţările europene cu cele mai drastice amenzi pentru şoferii indisciplinaţi. O dovedeşte un caz recent, înregistrat pe autostrada care leagă Berna de Laussane.
Un Mercedes SLS AMG a fost surprins de radarul poliţiei cu o viteză de 290 de km/h, cu mult peste limita zonei, de numai 120 km/h. Diferenţa de 170 de km/h a dus la emiterea unei amenzi greu de imaginat, pentru că, în Elveţia, valoarea avertismentului este direct proporţională cu veniturile celui învinuit.
În aceste condiţii, proprietarul supercarului german va avea de achitat o amendă care se ridică la un milion de dolari, aproape de trei ori valoarea maşinii. Poliţia a vrut să se asigure că proprietarul, în vârstă de 37 de ani, îşi va achita amenda, astfel că a confiscat exemplarul SLS AMG.
via | wheels24
-
edi80, marţi, 10.08.2010 12:56o masura ff buna!!
corect!! asa trebuie si in romania k e jalee..sa se mai linisteasca toti shumacherii.. daca avea limita 120 putea sa mearga cu 140 -150 dar nu cu 290....si tipul avea sigur experienta la 37 de ani nu k toti donatorii de organe de la noi de 22-23 de ani!!
-
dorin, marţi, 10.08.2010 12:56corect
De banii astia iti iei 2 si le faci in ciuda la militieni:))
-
edi80, marţi, 10.08.2010 13:02:)
amenda e amenda ramane kiar daca confisca masina..ramane restul de bani..stai lin ca nu ies elvetienii in pierdere!!! 1 milion e trebuia sa plateasca prin orice mijloace......
-
Bethurbazal, marţi, 10.08.2010 13:14Opinie
Daca nu plateste amenda il executa fiscul. Ii ia banii din conturi sau ii vinde proprietatile. Am fost si eu in Elvetia si acolo covarsitoarea majoritate (era sa zic toti, dar iata exceptia) respecta limitele de viteza. Apropo, acolo toate amenzile sunt raportate la venit nu numai cele rutiere. Daca nu-ti tunzi iarba, daca arunci gunoiul aiurea sau netriat, daca ...
-
serd, marţi, 10.08.2010 13:21super
e cam plin garajul ala de masini semn ca nu e singura exceptie
-
catalin, marţi, 10.08.2010 13:28aiurea
cum sa iti iei amenda de 1 mil $ , sunt nesanatosi ... mie imi vine greu sa cred ca e reala stirea totusi pare de domeniul fanteziei , si totusi daca e reala e destul de aiurea toata faza pana in 5.000 eram de acord sa zic pentru astia cu bani dar nici 1 milion... oricui i se intampla sa o calce mai tare ce inseamna asta ca trebuie statul sa inceapa sa ne jupoaie ?
-
edi80, marţi, 10.08.2010 13:38:)
catalin..stai lin ala nu e un sarac are de unde da! si inca ceva aia e tara nene!!
-
ufx, marţi, 10.08.2010 13:40
asa ii trebe, oricum are destui bani sa o achite. daca iti tre viteza inutila, sa platesti
-
Bethurbazal, marţi, 10.08.2010 13:40@catalin
Elvetia e o tara in care toti au pretentia sa fie respectati la fel. Si ca sa nu fie unii mai cu mot platesc oalele sparte in functie de cat au venitul. Altfel penalizarile n-ar fi la fel. Pe tipul ala 5000 de euro nu-l linistesc dar 1 milion poate da. Pe un sarac 5000 il baga-n corzi cateva luni. Mie unul mi se pare corect. Si chiar asa se si intampla in realitate. Cine a fost acolo stie cine nu il sfatuiesc sa mearga. Elvetia e o tara de basm.
-
Dr Felix, marţi, 10.08.2010 13:41PE CAND SI IN ROMANIA?
@catalin, statul ar trebui sa te jupoaie daca incalci legea dar la noi s-a obisnuit altfel; de aceea ne miram si nu ne vine sa credem cand vedem ca-n alte tari se aplica legea.
-
dan, marţi, 10.08.2010 13:44pt Catalin
Sa nu iti para de mirare valoarea amenzii. Doar pt ca noi traim in tara lu "fac ce vrea muschiu meu" nu inseamna ca peste tot e la fel. In Croatia daca treci pe rosu amenda este de 250 euro, daca ai avut si o tamponare e de 2500 euro, daca ai avut accident cu victima si erai sub influenta bauturilor alcoolice .... inchisoare pe viata... Iti mai arde sa te dai rotund cand nici mama nici tata sau io mai stiu ce alta ruda ai, nu are cum sa te mai scoata??? Apropo 120 este viteza maxima pe AUTOSTRAZI in Elvetia, si cand aceasta este in zona urbana cu intrari si iesiri viteza este limitata la 80... tare nu? marea diferenta este ca ei traiesc civilizat si nu intr-o tara din lumea a treia ca noi....
-
vale, marţi, 10.08.2010 13:52
...o fi vreun Gheorghe, elvetianul asta naturalizat!...ca conturi romanesti sunt destule pe acolo...
-
hyper, marţi, 10.08.2010 13:58viteza
Da, toate lumea merge linistit prin Elvetia. Cine are chef sa rupa in doua motoru la orice masina, se duce in tara vecina, Germania,intra pe autobahn, merge cu 250-310 si apoi se intoarce "racorit" acasa :), fara sa plateasca nici o amenda.
-
batman, marţi, 10.08.2010 14:08interesant
Interesant mi se pare ca in elevetia se dau amenzile in DOLLARI..... pai parca ei au franci elvetieni,,,,,sau macar euro... Oricum amenda de 1 milion de dolari....pentru un tip care isi permite un Mercedes dinala.....este mare, dar nu si neplatibila, F bine ca se procedeaza asa. In Romania .... ce sa zic....nu vad cu s-ar putea intampla acum asemeanea minuni....sa amendeze politia vre-un bogatan dinasta cu o asa amenda.Oricum la noi problema nu sunt bogatanii ci manelistii din trafic - si mai ales Pistolarii si Boxerii Toate cele bune
-
Vampirelu, marţi, 10.08.2010 14:13legea e lege ...
In Elvetia sunt oameni de tot soiul, nu e o tara mare cu munti campii si vai si bogata ca si Romania. Insa Elvetia este o tara cu mult inaintea noastra, chiar daca nu au atatea bogatii si atata forta de munca. De ce ??? Pentru ca ... legea e lege. Acolo ai incalcat legea, a doua oara fi sigur ca nu o mai incalci. La noi, zice, aaaa, da-i pace ... las' k vine altu ... si peste 2 ore il vezi la tv ... ori in santz ori in stalp ... Noi in primul rand ar trebui sa fim mai civilizati si apoi sa comentam de altii. Daca i-au dat 1 milion de dolari amenda, are tipul un venit destul de bunicel, iar incalcare vitezei cu peste 120% le-a cam dat de gandit politistilor. Vedeti cum se fac bani de buget acolo ?? La noi daca au pus camere in localitati, au spus ca nu sunt bine puse, ca trebuia nu stiu ce. Imediat dupa ce le-au oprit si-au luat-o toti in cap :-s.Merg cu viteza pe acostament si pe banda pentru biciclisti si ... nu-i amendeaza nimeni.Sa mergi pe banda de biciclisti e ca si cum ai merge pe trotuar ...
-
mircea1380, marţi, 10.08.2010 14:16@batman
Amenda a fost de 1 milion de franci elvetieni. Mai mult ca sigur ca s-a facut conversia pentru a se intelege mai bine valoarea.
-
antonny, marţi, 10.08.2010 14:17*******
la ei se poate la noi il scuipa pe politist sau mai are tupeul sa si fuga .....la noi ai banii si relatii faci contestatie ce nu poate fimiu sa mearga cu 240 km /h sau 170 km h in localitate cat de inconstiet sa fii ...
-
Teo, marţi, 10.08.2010 14:38@catalin
Daca intra in cineva si il omora? Daca era fratele tau acel cineva? Cat valoreaza o viata?
-
Alex, marţi, 10.08.2010 14:52
La astia are si cine sa aplice legea. Este in Iasi o trecere peste calea ferata unde tot timpul se fac cozi imense pt ca nu pot iesi oamenii in strada mai mare din cauza circulatiei. Politia sta tot timpul cand nu e coada sa prinda pe cei care fac stanga pe interzis, iar ieri cand era coada, stateau ascunsi intre blocuri in loc sa iasa sa fluidizeze traficul (au aparut din nou dupa ce s-a terminat coada). La noi nici macar nu se chinuie politistii sa ii prinda pe cei care incalca legea. Pana la urma e modul in care se aplica leagea, ceea ce face diferenta. Nu o fi la noi legi prea dure, dar nici macar pe acestea nu se straduie nimeni sa le aplice.
-
Dragosh, marţi, 10.08.2010 15:08
cam exagerat 1 mil de dolari ... Am un prieten care a fost prins de politie pe Bucuresti - Pitesti ca avea tot 290 km/h cu un M5 ... dar a scapat cu o spaga de 900 euro :))
-
Silverblade, marţi, 10.08.2010 15:27legi dure
@Alex Ideea ca la noi nu sunt legi suficient de dure (chestie pe care politia - si nu numai - o striga pe toate gardurile) e un mit. Au existat teoreticieni ai dreptului (spre exemplu Cesare Beccaria) care au explicat cu sute de ani in urma ca ordinea si respectul legilor sunt asigurate nu de duritatea pedepselor, ci de promptitudinea si certitudinea aplicarii lor. Altfel spus, chiar daca pedepsele sunt mari, daca ai sanse mari sa scapi nepedepsit vor fi foarte multi care vor incalca legea. Asa ca atata vreme cat politia noastra va fi pentru unii muma pentru altii ciuma, nici un fel de regula nu va fi respectata in Romania - decat, cel mult, de niste bieti oameni fara bani si fara pile. E o discutie foarte lunga, dar autoritatile noastre (ca de obicei) se afla pe o cale complet gresita. Ceea ce ar trebui retinut din povestea asta nu e ca in Elvetia s-a dat o amenda de 1 milion de dolari, ci ca i s-a dat cuiva o amenda si i s-a retinut masina DESI omul era milionar.
-
cornel, marţi, 10.08.2010 15:47
Daca si la noi ar fi amenzile mai usturatore, ar fi ceva mai multa ordine si respect in trafic. Dar cum numerosi bizoni din trafic nu au decat 8 clase, nu ai cum sa ai pretentia sa inteleaga riscurile la care ii supun pe altii cand apasa pedala de accelertie. Aviz tuturor intarziatilor mintal care si-au lipit pe portbagaj silueta unui bou si se cred zei: Nimic nu va reprezinta mai bine decat boul ala!
-
abc_e?, marţi, 10.08.2010 16:22pentru toti care i-au raspuns lui catalin
Dupa ce ca statul va jupoaie de bani, voua vi se pare normala o amenda de 1 milion de dolari si la noi in tara? 290 pe autobanda e ceva aproape normal, iar daca sunt conditiile necesare ( asfalt bun, trafic redus, vizibilitate, etc.) eu nu vad de ce sa nu mergi cu peste 200
-
Geo Log, marţi, 10.08.2010 16:23@Vampirelu
Tu de care Elvetie vorbesti, nene? Pe ce atlas ai gasit tu muntii nostrii mai "mari si tari" decat alpii elvetieni? Ai facut geografia cu Nicu Paleru cumva? Ai auzit matale de varful Dufourspitze cu o inaltime de 4,634m? Nu prea cred.
-
Flaviu C, marţi, 10.08.2010 18:18f.bine
nu i-au confiscat masina ca sa se asigure ca plateste suma, acolo se confisca masina in general daca incalci legea. si numai dupa ce ti-ai platit prostia (financiar si altele) ti-o primesti inapoi. Mi se pare corect...
-
ian, marţi, 10.08.2010 18:19
@abc_e...ti s-a pus vreodata un pistol cu bile de cauciuc in piept de un nazdravan care se credea destept dar si iritat de ce nu tragi pe dreapta la 80km/h in localitate si sa-l lasi ca el e grabit...draga?mi de scuze dar unii chiar trec prin astfel de situatii...
-
vai de noi, marţi, 10.08.2010 18:30
naivii naivilor de va invartiti pe aici. In tara asta unde nu se repecta cele mai elementare legi aveti impresia ca ar avea de suferit ei, aia cu pistoale cu bile si inconstientii.....????? NUUUU, tot voi ati avea de suferit si de platit amenzi astronomice si ei ar face TOT ce vor... ca asta e tara si astia's oamenii.... oricum ar fi o amenda de 1.000.000 e bataie de joc orice venit ai avea, dar lumea a ajuns asa de stearsa pe creier ca are impresia ca e justificata... nimic nu justifica o asemenea amenda...
-
mircea1380, marţi, 10.08.2010 18:40@abc_e
Tu ai rulat cu viteze peste cele legale ca sa stii cu ce se mananca viteza ? Sau totul se rezuma la NFS si alte jocuri pe PC ? Pentru cultura ta generala: O masina de formula 1 franeaza de la 200km/h la 0km/h in 65m, iar un supercar franeaza in conditii ideale de la 300km/h la 0km/h in 300m. Sa spui ca asemenea viteze sunt ceva normal pe un drum public (indiferent ca e drum expres, autoband sau mai stiu eu ce), mi se pare o mare idiotenie. Diferenta dintre un drum public si un circuit este ca experienta celor de pe primul este foarte variata de la proaspeti posesori de carnet pina la veterani. Iar comportamentul fiecaruia la volan este dat de experienta avuta si de gradul de constienta/inconstienta. Pe un circuit, toti participantii sunt acolo cu un singur scop, de aici si gradul de concentrare foarte mare. Mie imi pare rau ca in Romania legea nu prevede corelarea amenzilor cu veniturile din ultimul an. Aplicarea legii chiar ar avea efecte, iar accidentele chiar ar scadea.
-
abc_e?, marţi, 10.08.2010 19:34@mircea
si in nfs am rulat cu 200 dar si pe drumurile publice si nu e nicio problema daca esti atent, iar drumul iti permite; evident de masina nu mai zic nimic. Accidentele se intampla din neatentie...
-
siby, marţi, 10.08.2010 20:12amenda viteza
Stau si ma gandesc ce bine ar fi daca am avea si noi 2 lucruri pe care le au elvetienii: SOSELELE SI POLITISTII LOR. Altceva nu ne mai trebuie ca ne lecuim in maxim 6 luni!!! Sa auzim de bine
-
siby, marţi, 10.08.2010 20:20propunere amenzi viteza
E foarte simplu si la noi sa se aplice principiul urmator: 100 EUR la fiecare 10km/h depasire a vitezei legale, sa vedem cine mai depaseste viteza cu peste 50km/h cand stie ca trebuie sa dea carnetul pe 6 luni si 500 EUR amenda???? DAR INAINTE DE APLICAREA ACESTEI REGULI, SA AVEM MACAR SOSELE PE CARE SA CIRCULAM IN SIGURANTA SI CU O VITEZA MEDIE DE 100KM/H - EU ZIC CA ESTE SUFICIENT!
-
octav_bmw, marţi, 10.08.2010 20:48
eu zic ca a primit ce-i trebuia...adica sa fim seriosi putea sa omoare pe cineva
-
octav_bmw, marţi, 10.08.2010 20:56
Dragosh din cate stiu eu un m nu prinde 290 la ora ci 250 dar nu prinde atat nici cu optiunea aia sa ii limiteze viteza la 275 dar 290 in nici un caz.
-
csabi, marţi, 10.08.2010 21:11.
spuneai ca nimic nu justifica o asemenea amenda? ma tu ai citit stirea? sau vb tampenii? serios acum !!! nu comenta daca nu esti atent la ce , citesti !!! !!!!!!!!!!în Elveţia, valoarea avertismentului este direct proporţională cu veniturile celui învinuit. !!!!! deci amenda este justificata ..asta ca data viitoare sa nu mai ruleze cu asa viteza ...asa cum se spunea mai sus ..vrea viteza sa se duca la vecini in germania ...300km ... si se da cat vrea el acolo cu cat vrea....
-
RTI, marţi, 10.08.2010 21:29ECHITABIL
ar fi ca amenda sa fie egala cu valoarea masinii (noua ) in cazuri ca acestea , mai extreme , in rest este lipsit de sens sa aplici astfel de amenzi astronomice . Cat despre limitele de viteza consider ca acestea ar trebui marite ( in afara localitatilor , cel putin ) si nunumai la noi ci in toata europa mai ales ca in afara gasim si o infrastructura buna. Pentru Romania o limita de 70 km/h in localiate si 100 km/h in afara ar fi corect iar pe ,,autosrada'' (de fapt drum expres pentru ca are doar 2 benzi pe sens ) macar 150 km/h
-
Dpp, marţi, 10.08.2010 22:42@abc_e?
Sa inteleg ca te vedem la stiri in curand??(daca nu te-am vazut deja) "Accidentele se intampla din neatentie" . Tu chiar realizezi ce zici?? Poate esti vre-un pilot de supersonic si ai reflexele mai antrenate , insa intre momentul in care realizezi ca trebuie sa franezi si momentul in care ai apasat pedala , mai faci inca 10-15 metri. (si pana te opresti...mai ai de mers)Sunt curios daca realizezi ce implica asta. "nu e nicio problema daca esti atent" sunt impresii de pusti cu mucii inca proaspeti pe carnet . Cand te mai coci (evident , la minte ) , poate o sa realizezi ca 200km/h e ok doar pentru Silverstone si NFS. Daca vrei sa "mergi tare" iti recomand un circuit sau un racing day , nu drumurile publice. Personal consider ca amenzile nu ar trebui sa fie blande , ci chiar foarte aspre , gen cazul de fata , dar , Romania este o tare de mana a treia , daca nu chiar a patra , deci......nu o sa se intample prea des asta.....si uite asa ne indepartam de vestici....
-
Dpp, marţi, 10.08.2010 22:48@mircea1380
Stai calm , la stilul in care unii isi declara veniturile , nu cred ca ar avea succes. Gandeste-te ca sunt oameni cu E Classe (si doar 2 clase , unii) care au venit 0 , deci 20% din 0 , e tot zero...si uite asa scapa de amenda... Mai avem inca 50 de ani pana ajungem la nivelul tarilor vestice de acum 20 de ani :) Sad , but true.
-
din elvetia, marţi, 10.08.2010 22:54nu sau stabilit inca amenda
nu stiu de unde au auzit ca respectiv ai primit o amenda de 1 million de dollars, masina ai fost retinut, respectiv, ai fost tinut in pusceria o zi , si acuma ai fost eliberat, si pas urmatoar e sa fiu prezentat la judecator, si numai judecator o sa aleg cat va fi amenda, atunci chiar poveste asta cu 1 million de dollars e vrageale, amenda nici nu s au stabilit inca, aici aveti un link pe un ziar din elvetia, pentru cine inteleg franceze http://www.lematin.ch/actu/suisse/chauffard-suedois-declare-compteur-panne-309274
-
ccp, marţi, 10.08.2010 23:45ne infierbintam aiurea
din cite am inteles contravenientul era suedez,deci ma indoiesc ca fiscu' elvetian are putere in olanda...probabil se va alege cu masina confiscata si atit...iar partea aia cu elvetia-i tara si romanica nu-i ,e adevarata,dar cei care au otir de experinta de viata stiu ca nu toti pot fi bogati..ca unul sa fie bogat 10 trebuie sa moara de foame...astaa-i in legea firii....din pacate noi facem parte din aia 10 nu sint de acord cu acele viteze de pe autostrada(vb de romanica) 240 km/h sau cu cit la prins pe ala,dar nu sint de acord nici cu limitarile de 20 km/h,lipsa autostrazilor sau capcanele antitanc din sosele...sa fim realisti totusi
-
antonny, miercuri, 11.08.2010 00:00****
mai maimutoi @abc viteazule daca tu mergi cu 200 cum vrei si langa tine ai o bunaciune si te uiti numai la picioarele ei si sanii si intra unu cu o martoaga de masina in depasire ala nu stie sa aprecieze viteza ce timp ai u de reactie sa opresti ...sau zbori peste
-
Marius, miercuri, 11.08.2010 00:45"Blanzi ca niste miei si naivi ca niste copii" - caracterizare facuta de germani romanilor, in al II-lea razboi mondial
Nu am citit toate postarile. Dar pot spune urmatoarele: 1.Nu uitati ca pana la urma peste tot in lumea asta sunt oameni si oameni. Nu fiti naivi sa-i considerati roboti, chiar daca au alta mentalitate. 2.Nu-l vaitati voi pe baiatul ala cu Mertzanul. Se descurca el. (prietenii stiu de ce). :P 3.In Romania aveti drumuri de ev mediu tarziu. Asadar, ce dracu legislatie si seriozitate vreti voi sa fie aici, CAND PE SOSELELE UNEI ROMANII MIORITICE SE CIRCULA CU DILIGENTA TRASA DE CAI, CA ACUM SUTE DE ANI???!!! PS: totusi, romanul e poet, ii place sa se descarce, sa admire, sa teoretizeze; a doua zi EVIDENT CA TOTUL RAMANE LA STADIUL DE INTENTIE.
-
octav_bmw, miercuri, 11.08.2010 09:04
buna asta antonny:)))
-
Dr Felix, miercuri, 11.08.2010 14:41pt abc_e? si altii ca el
Daca voi vreti sa circulati cu peste 200 km/h nu aveti decat, dar nu pe drumurile publice. MATURIZATI-VA si faceti diferenta intre un drum public si o pista de curse.
-
Gabi, miercuri, 11.08.2010 18:08PT RTI
Poate o crestere a vitezei legale cu 10km/h nu ar fi mult iar toti soferii gandim la fel "De ce sa nu mergem pe european cu 130?" Dar, infrastructura de la noi nu permite o astfel de viteza si ca exemplu: Drumul European E85 ce leaga Iasi, suceava de sudul tarii este un drum relativ ingrijit, fara denivelari foarte mari, fara multe gropi(sunt dar pe portiuni) ar fi soseaua ideala pt o viteza mai mare dar NU! Compozitia asfaltului a fost calculat pentru o viteza de rulare de 80KM/H, iar datorita trecerii timpului aceasta norma de siguranta a scazut, asfaltul suferind modiifcari. Asadar, o masina care franeaza de la 100-0km/h in 30m, pe un drum care suporta 80km/h distanta de franare este mai mare aceasta putand ajunge la 40-50m pt aceeasi masina. In Germania unde este restrictie de 30KM/H, CU ATAT SE MERGE, nu ca la noi "lasa ca +-10km/h am voie si mergem cu 40" poate chiar 60 ca avem timp sa ranam la radar De aceea viteza de 50 in localitate, 90 in afara, 100 pe european si national si 130 pe autostrada este mai mult decat suficient.
-
RTI, miercuri, 11.08.2010 19:50@ GABI
daca esti nevoit sa franezi la 0 pe un drum european sau autostrada fi sigur ca urmeaza o cicnire in lant asa ca mai bine fereasca Dumnezeu , la noi se intampla multe accidente din cauza ca pe sosea gasim oameni ,biciclisti ,carute , utilaje agricole ,etc chiar si pe drumuri europene , o alta cauza este alcoolul , neatentia ,lipsa marcajelor , nu este viteza sigurul pericol. . nu stiu de unde dracu ai scos tu ca a fost calculat pentru 80 , iti garantez ca pe e85 se circula cu viteze mult mai mari inca de cand s-a refacut si nimeni nu a avut probleme cu srucruta asfaltului , la fel si pe alte drumuri ex a1 unde este toata ba peticita ba denivelata poti sa mergi confortabil cu viteze intre 130-180 km/h si sa fi in siguranta sa eviti si dobitocii care depasec cu 100 un tir ce merge cu 90 si se mai baga in depasire cu 2 km inainte . (ca deh merg la consum ) Mai bine s-ar construi autostrazi si sosele de centura , nu cred ca inmultirea radarelor ,marirea amenzilor (sunt pentru amenzi diferentiate in functie de venit ) si micsorarea limitelor de viteza va face traficul mai sigur sau mai usor. de ex. in germania pe autobahn pe limitele nerestrictionate au fost cele mai putine accidente
-
abc_e?, joi, 12.08.2010 12:23.
O gramada de lupi moralisti aici. De ce nu recunoaste macar unul ca a depasit 200 km/h macar o singura data? Imi dati impresia ca sunteti o adunatura de loganisti invidiosi si frustrati care au de-a-face doar cu capra vecinului. Spre exemplu noaptea pe A2, cu faza lunga, poti merge constant cu 200. Nu ma intelegeti gresit cum ca nu ar fi periculos, deoarece la noi inca sunt animale pe autostrazi, dar posibilitatea de a rula cu viteze mari exista si la noi, ce-i drept pe portinui mici. Saptamana asta, pe A1, un sofer de Logan a pierdut controlul volanului si s-a rasturnat de cateva ori; cu siguranta nu avea 200 si nici nu era un pusti la volan. Cand rulezi cu viteza esti mult mai atent la drum si intuiesti ce se intampla in trafic: incetinesti cand vezi la 3-400 de metri un tir si in spatele acestuia unul care vrea sa se angajeze intr-o depasire; n-o sa mergi cu 200 cand drumul e plin de tiristi ci doar cand traficul, conditiile meteo si automobilul iti permit
-
George, vineri, 13.08.2010 12:07@abc_e?
Prietene teribilist, probabil esti vreun pusti care priveste de sus "loganistii", "focusistii", "opelistii" sau alte categorii normale de participanti la trafic. Incearca totusi sa-ti pui neuronii la treaba si vei ajunge la concluzia ca pt. astfel de viteze (gen 200 km/h) ai nevoie de conditii foarte diferite de ceea ce ofera la momentul actual soselele din Romanica. Nu cred ca e vorba aici de a fi sau a nu fi usa de biserica! E normal ca daca vreau sa ajung undeva in tara asta uitata de dumnezeu, sa imi fac niste calcule gen viteza medie de deplasare si sa incerc sa ma tin de ea indiferent de gropile din asfalt, ambuteiaje, carute, betivi etc. si sa depasec destul de frecvent viteza legala de deplasare. Dar de aici pana la 200 de km la ora e cale lunga, prietene! Si inca ceva; sunt absolut convins ca pt. reducerea numarului de accidente rutiere grave, ar fi fost mult mai utili niste sute de kilometri de autostrada decat niste radare care nu fac decat sa "dea apa la moara" smecherasilor care oricum circula cu 200 de km/h si pe care ii vedem foarte des la stiri: sunt baietii aia care pocnesc bunici in fata nepotilor pt. ca nu s-au miscat destul de repede pe trecerea de pietoni ori asculta menele "la maxim" in vreun mertan, audi sau bmw cu geamurile coborate desi masina e dotata cu aer conditionat.
-
abc_e?, sâmbătă, 14.08.2010 19:07@George
Tu vorbesti de niste lucruri care nu au nicio legatura cu ce am zis eu. Ce treaba are viteza cu ascultatul de manele in masina sau cu baietii aceia de pocnesc bunici, nepoti, etc.? Eu vorbeam de faptul ca sunt multi care au depasit 200; printre acestia sunt si oameni normali. Tocmai din cauza ca nu ai fost in stare sa-mi dai un raspuns obiectiv, tin sa cred ca ai anumite frustrari. Daca vrei sa vorbim de cei care merg cu manele la maxim in masina, vorbim, dar e alt subiect ce trebuie tratat in alta parte decat pe Automarket. Nu are legatura nivelul de educatie cu sofatul pentru ca si un om cu doua facultati, dar si unul cu doua clase poate apasa pedala de acceleratie la fel de bine. Cat despre mine pot sa zic ca am motive intemeiate ca sa sustin ca nu sunt teribilist, dar sunt destul de onest sa recunosc ca am mers si cu viteza, asa ca ar trebui sa o lasi mai moale cu replicile ofensive la adresa mea pentru ca nu ai nici cea mai mica idee cine sunt si ce fac. O zi buna!
-
George, sâmbătă, 14.08.2010 20:24@abc_e?
Ei-ei, prietene, in doua postari pomenesti tot de atatea ori despre oameni frustrati. Poate ar trebui sa iti pui intrebarea asta in legatura cu tine?! Iar in ceea ce priveste obiectivitatea raspunsului meu, asta ramane la aprecierea celor care il citesc... Si da, atitudinea la volan tine de nivelul de educatie. Ma refer aici la educatie civica nu cultura generala sau nivelul de scolarilzare. Dar oricum sunt convins ca pt. tine explicatiile astea nu inseamna nimic deoarece, dupa toate aparentele, tu judeci oamenii dupa pretul de piata al masinii pe care o conduc sau puterea motorului acesteia. Si ca sa-ti raspund la intrebarea ta (care suna putin a laudarosenie, intre noi fie vorba) am mers si eu cu 200 de km/h, dar pe un drum privat, fara trafic sau alte "inconveniente" pe care le intalnesti pe drumurile publice. Hmm... Stii ce mi-ar place pt. voi cei care credeti ca la voi se poate altfel decat la altii; sa plecatii cu totii vreo cateva luni in Germania, Austria sau chiar Elvetia. Sunt absolut convins ca dupa 1-2 amenzi din astea v-ar mai trece teribilismul! De altfel e de ajuns sa treci prin Ungaria in zilele de sarbatoare (Craciun, Paste) cand se aglomereaza pe sensul de mers spre Romania si sa depasesti toata coloana stationata la semafor cu tupeul caracteristic multor "soferi" de Romania si ai sa vezi atunci distractie cu politia maghiara. De fiecare data cand am fost erau oprite zeci de masini! La fel sa intampla si cand depasesti mai serios viteza regulamentara!
-
abc_e?, sâmbătă, 14.08.2010 22:02
Nu trebuie sa merg in Germania sa-mi iau amenda, macar acolo as fi primit-o pe drept. La noi in tara m-am ars cu 6 puncte penalizare si fara sa fac vreo abatere asa ca nu-mi vorbi de lege si de amenzi in aceasta tara, nu vorbi de corectitudine pentru ca la noi nu se aplica. Stau si ma intreb cum unii care au scris mai sus sunt de acord ca asa ar trebui sa fim amendati si noi, cu sume uriase. Tu, George, ai impresia ca sunt tipul de om care cum prinde putin loc pe asfalt, repede si piciorul pe pedala; din contra. M-am facut inteles gresit poate, am vrut sa subliniez ca se poate, atat. Saptamana trecuta, pe A2, a fost coloana de 10 km, se mergea mult pe banda de urgenta si stii ceva, nu ma deranja, atata timp cat nimeni nu incurca pe nimeni. Dupa ce ca doua autostrazi avem, si alea blocate de echipaje. Ti se pare corect sa faci Bucuresti - Constanta 5 ore? Nu suna firesc, ca dupa ce ai scapat de aglomeratie sa mergi cu viteza mai mare de 130-140? Vorbim de ordine in trafic cand o sa avem infrastructura, pana atunci nu cred ca e cazul. Ma mir ca nu platim vigneta sa intram in capitala, ca sigur si-ar justifica banii. Cand s-a cumparat ultima flota de radare, toti isi exprimau bucuria, prea prosti fiind ca sa-si dea seama cati bani s-au delapidat. Si legat de mersul cu 200; iti trebuie o masina cu putin peste 100 CP ca sa atingi aceasta viteza, nu cred ca nu si-a incercat niciunu masina sa vada ce poate, nu cred.
-
George, duminică, 15.08.2010 14:25@abc_e?
Ceea ce incercam eu sa spun e faptul ca in Romania nu exista conditiile pt. a respecta legea. Practic se incurajeaza incalcarea acesteia! Dar, dupa parerea mea, un om sanatos la cap nu ar pune niciodata in pericol pe altii care, ca si el, vor doar sa ajunga din punctul a in punctul b cat mai repede. Asa cum am mai spus, nu cred ca numarul crescut de radare va avea vreun efect semnificativ pe drumurile publice, in afara de inmultirea spagilor. In ceea ce priveste vigneta, pot sa iti spun ca in lume exista doua moduri prin care statele isi recupereaza banii investiti in autostrazi: 1. Plata unei vignete de catre toti conducatorii auto ce folosesc sistemul de autostrazi (de ex. in Ungaria, Austria, Cehia etc) 2. Plata unei taxe la intrarea pe autostrada (de ex. in Italia, SUA etc) Ar mai fi de mentionat ca, in primul caz, vigneta este necesara DOAR PE AUTOSTRADA! Nici un politist nu te va amenda in Ungaria, de exemplu, daca te descopera fara vigneta in localitate sau pe orice alt drum in afara de autostrada. Pe de alta parte, la noi, exista o situatie absolut halucinanta: platim taxa de drum in pretul fiecarui litru de carburant, platim si vigneta si platim si taxa de pod, adica o taxa de intrare pe autostrada. Asta in conditiile in care avem doar vreo 200 si ceva de kilometri amarati de autostrada si colac peste pupaza vigneta functioneaza in Romania ca o a doua taxa de drum, fiind obligatorie pe toate drumurile nationale! Cu alte cuvinte, ni se iau trei taxe pt. a nu ni se oferi nimic in schimb! Pai asa cred si eu ca avem regi ai asfaltului si ca la noi kilometrul de autostrada costa 26 de miloane de euro fata de 6 milioane cat e media europeana! Nu cred ca are rost sa ne mai intrebam de unde atatea masini de peste 50000 de euro in Romania. Vorba aia, "Aici sunt banii dumneavoastra"...
-
aaa, luni, 16.08.2010 14:09
la cati bani a dat pe masina nu i-au mai ramas bani se antiradar?:)
-
Claudiu, luni, 16.08.2010 21:50:)) aiurea
Oricum la noi problema nu sunt bogatanii ci manelistii din trafic - si mai ales Pistolarii si Boxerii Dece tata? adica dece sa fie lege? esti tate fi tare ..nu esti taci din gura si ramai mic incearca sa fii Respect la tot imarii mafioti care au fost si au fost rapusi cand au incercat sa faca ceva remarcabil...... personal doar daca ma claxonat unu sau mergeam pe trecere si tipa la mine sau ceva ....pai ma duc il dau jos din masina ii dau doua bucati in gura il dau si capu de masina pana io indoi.... [ Adica e slab ? SA TACA NU SA SUFLE] ESTI SLAB TACI ,ESTI TARE REMARCATE SI INGENUNCHEAZAI PE RESTU..........Respectul adevarat inseamna frica de aceea persoana si ai acordate tot ceti cere la orice ora samd
Citeste si
-
GENERAL | joi, 28 iuniePikes Peak: Ediţia 2012 a fost anulată din cauza incendiilor din ColoradoEdiţia din acest an a etapei de viteză în coastă de la Pikes Peak a fost anulată, anunţă organizatorii evenimentului. În 2012, Pikes Peak aniversa 90 de ediţii şi asfaltarea integrală a traseului. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 27 iuniePrinţul Albert de Monaco vinde la licitaţie 38 de automobile clasice din colecţia tatălui săuPrinţiul Rainer III de Monaco a strâns de-a lungul anilor o colecţie impresionantă de automobile clasice. Însă fiul său, Albert are o altă viziune şi a decis să vândă 38 de exemplare la o licitaţie ce va avea loc pe 26 iulie. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieStudiu: Toyota este cel mai ”verde” brand din lumeÎn topul celor mai ”verzi” 100 de companii din lume, Toyota a reuşit să ocupe prima poziţie. Alte trei branduri auto reuşesc să pătrundă în Top 10. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieNissan Leaf va alerga la Goodwood în marşarierNissan a anunţat că va alerga la Festivalul Vitezei de la Goodwood cu un Leaf care va parcurge traseul de 1.86 kilometri în marşarier. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieBulgaria ridică limita de viteză pe autostrăzile moderne de la 130 la 140 km/hBulgaria devine ţara europeană cu cele mai mari limite de viteză după Germania şi Polonia. Vecinii noştri pot circula cu până la 140 de kilometri pe oră pe porţiunile modernizate ale autostrăzilor. Citeste tot
La politie ramane masina.