Elon Musk, CEO Tesla: "Germania se bazează prea mult pe diesel şi benzină". Stadler, CEO Audi: "Industria are nevoie de diesel"
Doi mari directori din industria auto s-au contrat involuntar de la distanţă în ultimele ore, mizând pe declaraţii care fie acuză motoarele termice, fie le laudă.
CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Izbucnirea Cazului Volkswagen i-a luat prin surprindere pe marii manageri din industria auto, însă aceştia consideră că subiectul este unul foarte important şi dezvăluie câteva elemente importante de care lumea maşinilor trebuie să le ia în considerare în viitor. Elon Musk, CEO al Tesla Motors, a declarat într-o confierinţă care a avut loc astăzi la Berlin că povestea manipulării testelor de emisii este, evident, un element negativ, dar că industria ar trebui să se concentreze de acum pe emisiile de dioxid de carbon, care, în viziunea directorului companiei americane, reprezintă principala ameninţare la adresa planetei.
"E important să acţionăm astăzi şi să recunoaştem că avem o implicare majoră în modificarea construcţiei chimice a atmosferei şi a oceanelor. Este foarte important să facem ceva în acest sens", spune Musk, care conduce singurul constructor auto major care nu trebuie să-şi facă griji legate de testele de emisii şi de consum.
Musk a profitat de faptul că se află în Germania pentru a critica direcţia în care industria din această ţară alege să-şi canalizeze eforturile: "În timp ce Germania se descurcă fantastic la nivelul generării energiei verzi, această ţară consumă energie nesustenabilă. Transportul se bazează foarte mult pe benzină şi pe diesel. Să sperăm că ceva se va schimba în acest sens", încheie Elon Musk.
Stadler, CEO Audi: "Industria auto are nevoie de motoarele diesel"
De partea cealaltă a baricadei, Rupert Stadler, CEO Audi AG, a declarat aseară, la Frankfurt, că motoarele diesel vor rămâne în continuare unul dintre pilonii industriei auto, în ciuda scandalului de proporţii în care sunt implicate unele dintre unităţile produse de gigantul VW Group. "Tehnologia diesel va rămâne vârful sportivităţii şi a eficienţei. Industria auto are nevoie de motoarele diesel pentru a atinge ţintele de reducere a dioxidului de carbon impuse de autorităţile europene. Nici nu ne gândim să renunţăm la motoarele diesel", a spus Stadler, care consideră că scandalul pornit de autorităţile din State are darul de a "demoniza" motoarele diesel de pe piaţă.
via Automobil-Produktion, Automotive News (înreg.)
e normal ca musk apara electricitatea, si audi dieselul. musk are doar masini electrice in portofoliu, iar audi a castigat la le mans cu o masina diesel. pana la urma este cum zice proverbul" fiecare cioara isi vede puiul alb ".