Electrificarea va ocoli Toyota GR Corolla: viitorul hot-hatch compact ar putea avea doar motor de 1.6 litri cu trei cilindri
Toyota GR Corolla, viitorul hot-hatch compact pregătit de constructorul japonez, nu va avea o versiune electrificată, ci doar motorul de 1.6 litri ce va dezvolta 260 de cai putere, potrivit informațiilor apărute în presa britanică.
În prima parte a lui 2020 au apărut o serie de zvonuri care spuneau că Toyota pregătește o versiune de performanță bazată pe actuala generație Corolla.
Ulterior, oficialii producătorului nipon au înregistrat în Australia denumirea GR Corolla, semn că informațiile ar putea deveni realitate.
Viitorul GR Corolla ar urma să fie introdus în 2023, iar sub capota hot-hatch-ului de clasă compactă se va afla motorul de 1.6 litri cu trei cilindri lansat pe noul GR Yaris.
În cazul modelului de clasă mică, propulsorul cu trei cilindri dezvoltă 261 de cai putere și 360 Nm.
Publicația britanică Autocar susține că această motorizare va fi singura disponibilă pe GR Corolla, iar hot-hatch-ul compact nu va avea o versiune electrică sau hibridă.
Electrificarea este scoasă din ecuație și de un alt producător japonez. Honda a anunțat că viitorul Civic Type R va păstra motorul turbo pe benzină de 2.0 litri și 320 de cai putere.
Via Autocar
Iată genul de decizii pentru care Toyota îmi devine tot mai dragă…Başca este un semn învederat că încă se cugetă în această companie (experimentele “full electrice” au fost lăsate de tot în urmă de cel mai potent producător nipon…de ce oare?). Iar a refuza să fii măturat de uraganul “schimbării” înseamnă un act mai mult decât temerar… Mi-am adus aminte: valoarea de piaţă! Nu mai este invocată în cazul Toyotei?! Ah, nu – acum este în vogă să te arunci în limbă după Tesla. Apropo, Mafia, te-ai dovedit, în definitiv, nu iubitor de Toyota, ci hulitor de ghermane!