Electrificarea naște monștri: BMW plănuiește un supercar hibrid plug-in care se va bate cu McLaren și Ferrari
BMW nu a mai oferit un supercar autentic de pe vremea lui M1. Acest lucru se va schimba în momentul în care Ferrari și McLaren vor trece la hibrizi sportivi, pentru că BMW are câțiva ași în mânecă când vine vorba de experiența în zona mașinilor electrificate.
Actuala linie de modele BMW oferă destule "bunătăți" pentru orice fan al mărcii germane, iar vârfurile de gamă sunt construite pentru toate gusturile. Dacă Seria 7 li se adresează celor care vor excelență în confort, iar noul Seria 8 este vârful GT-urilor, BMW i8 este chintesența sportivității în format hibrid și oferă un design de concept combinat cu un sistem de propulsie foarte interesant. Până când BMW va oferi și o sportivă 100% electrică, aflăm vești interesante din zona supercar-urilor, acolo unde BMW nu este prezent deocamdată. Dar plănuiește o (re)intrare en fanfare.
Conform britanicilor de la Autocar, bavarezii au planuri serioase în ceea ce privește construcția unui supercar care să rivalizeze direct cu gamele entry-level ale celor de la Ferrari și McLaren. Acest model nu va vedea lumina zilei decât după 2023 și va fi hibrid, BMW profitând de know-how-ul din zona electrică pentru a prinde un neașteptat tren într-o zonă a industriei în care nemții nu au mai activat de la începutul anilor '80, când M1 a fost scos din producție.
Vârful gamei M
Noul supercar hibrid cu încărcare la priză ar urma să-l elimine în gamă pe actualul i8, propunând însă o abordare și o poziționare complet diferită, care-l va așeza în vârful ofertei din gama sportivă M. "Dacă ne uităm la orizont, după anul 2020, McLaren și Ferrari vor scoate pe piață modele parțial electrice. Iar dacă ne uităm în curtea noastră, hibrizii plug-in pe care îi avem oferă motoare electrice care au în jur de 100 de cai putere. Dacă avem aceste motoare electrice compacte și puternice și le combinăm cu un șasiu din fibră de carbon cum e cel al lui i8 și cu motoare pe benzină de performanță ridicată, putem să generăm în mod inteligent un pachet real foarte performant", spune Klaus Frohlich, membru al board-ului BMW responsabil de dezvoltarea produselor mărcii.
Conform oficialului german, motoarele electrice ale versiunilor hibride BMW vor putea oferi peste câțiva ani în jur de 200 de cai putere care se adaugă resurselor dezvoltate de motoarele pe benzină.
"Dacă ne imaginăm acest tip de motor electric care poate oferi în câteva milisecunde senzațiile dinamice ale unui motor V8, descoperim că un astfel de hibrid plug-in poate genera senzații foarte sportive și că este perfect pentru gama M, de exemplu", continuă același Klaus Frohlich.
via Autocar
Ar fi minunat să devină realitate această idee, o caroserie asemănătoare cu i8, motorul termic de pe viitorul M3 plus motoare electrice ar trebui să ofere performanțe demne de un vârf de gamă M.