Electrificare în WRC: Citroen ar putea părăsi Campionatul Mondial de Raliuri dacă mașinile de competiție nu vor integra și sisteme de propulsie hibride
Oficialii Citroen sunt dispuși să renunțe la participarea în Campionatul Mondial de Raliuri în cazul în care nu vor fi introduse regulamente cu privire la posibilitatea dezvoltării unor sisteme electrificate de propulsie. Francezii spun că vor să facă acest pas la finalul anului 2020.
Citroen este unul dintre constructorii care a ales să investească în continuare în dezvoltarea mașinilor destinate raliurilor. Francezii gestionează o echipă în cadrul Campionatului Mondial de Raliuri (WRC) și, în același timp, produc vehicule pentru piloții privați care activează în diverse campionate regionale și naționale.
Dar aceste acțiuni s-ar putea opri. Conform oficialilor Citroen, producătorul francez este dispus să renunțe la participarea în WRC la finalul sezonului viitor în cazul în care FIA nu introduce posibilitatea electrificării modelelor de concurs.
"Totul se schimbă și nu văd cum, în calitate de constructor, voi putea continua să susțin ceva care nu reflectă nimic din ceea ce se întâmplă în societate", a declarat Linda Jackson, CEO-ul Citroen.
În prezent, producătorii și FIA discută cu privire la un nou regulament pentru WRC. Acesta ar urma să fie introdus în 2022 și, cu siguranță, va include și o formă de electrificare la nivelul sistemelor de propulsie.
"Știu că există o serie de discuții cu privire la viitorul Campionatului Mondial de Raliuri, iar pentru mine acest lucru este unul foarte important", a completat oficialul Citroen.
În aceste condiții, rămâne de văzut dacă oficialii Citroen vor lua decizia să renunțe la participarea în WRC la finalul sezonului 2020 și să reintre în competiție în 2022, anul în care FIA anunță adoptarea noului regulament.
Via | Autoexpress
-
someone, joi, 07.03.2019 16:03
@ costica: ai dreptate ; ultimele 2 sezoane de wrc au fost super spectaculoase, odata cu schimbarea regulamentului din 2017 si revenirea toyota. anul acesta sant 3 echipe cu cate un pilot fiecare ce au sanse reale la titlu, lucru care nu s-a mai intamplat de foarte mult timp, de prea mult timp. asa ca de ce vrea citronel sa strice suspansul, lupta si spectacolul?
-
Costel, joi, 07.03.2019 16:20
@someone multam fain ,muierile nu is indreptatite sa emita opinii in motorsport ,ii disciplina unde colcaie testosteronul si nicidecum estrogenul ii timpul sa strangem randurile ca lucrurile sa ramana asa !
-
inexorabil, joi, 07.03.2019 18:42
Bineȋnțeles că și eu afirm răspicat că ai dreptate, dragă Costel. Numai să ȋndrăznească FIA să-și ciulească urechile la propunerea absolut ineptă a lui Citroën! M-ar pierde ca iubitor al raliului (fără să preget…) ȋncă de la prima cursă dintr-un eventual nou sistem. Cumva conformista doamnă Jackson este fiica boarfei feministe Gaia? Deoarece “electrificarea” și ecologismul sunt inseparabile, de unde până unde problemele mediului trebuie să interfereze cu tipicul și spectaculozitatea motorsportului? Ca și cum n-ar mai crește iarba afară din cauză că țin unii chef ȋn casă. Un lucru merge foarte bine de la sine și de la origine, dar hei! este inacceptabil “să nu reflecte ceea ce se ȋntâmplă ȋn societatea de astăzi”. Hal de argumente…Măcar dacă le-ai auzi la amărâții de pe stradă; dar le exprimă ditamai personalitățile.
-
Green_Alex, joi, 07.03.2019 18:53
Bravo Costele +si aplaudacilor lui, ca ai pus-o pe femeie la locul ei de langa aragaz. Io zic ca daca nu-si tine gura sa mergeti unu pana la ea si sa-i ardeti una peste bot, ca sa nu mai gandeasca /vorbeasca data viitoare. Din pacate asta este mentalitate de bravi romani: e femeie deci sa taca, ca nu stie ea despre motorsport (sau orice alta indeletnicire barbateasca). Ce conteaza ca ea este intr-o pozitie de decizie in varful industriei auto si voi sunteti niste comentatori anonimi pe un site dintr-o tara obscura? Ca sa fiu si ontopic: Daca hibridizarea este neperformanta, ei o sa incerce si o sa esueze, care e problema? Faptul ca li s-ar putea permite sa incerce ceva diferit insa poata sa aduca dezvoltari importante la masinile civile. Asa au incercat si altii prin motorsport diesel, si rotax si 4x4 si au avut succes. De aia unii sunt in varf si altii la coada vacii.
-
Costel, joi, 07.03.2019 20:07
@ green alex ....langa aragazul...inevitabil electric ii locul potrivit pentru distinsa doamna cand vine vorba de WRC in PSA ! parcurge totusi si argumentele care urmeaza : 918 spyder- 887cp ;1280nm ; 1675 kg ; 6:57.0 nordschleife 911(991.2) GT3 RS- 520cp ;470nm ;1430 kg ;6 :56.4 nordschleife despre diferenta de pret : de circa 5 ori in "favoarea" minunii hybrid ! 911 gt2 rs 991 ;700 cp/1508kg-1:13.4 top gear track ferrari laferrari ;963cp/1585kg 1:14.2 top gear track pret :300 000 porsche gt2rs vs 1 200 000 laferrari asta ii avantajul hibridizarii in lupta cu secundele ! :D fain no ?
-
inexorabil, joi, 07.03.2019 20:52
“Comentatori anonimi”…Dar tu ȋnsuți ce ești, măi eco-nazi? “Țară obscură”…Care te hrănește inclusiv pe tine, pui de viperă…In extenso, să ne mai mirăm că avem “români” ȋn Noul Turn Babel (Bruxelles) cărora nu le crapă obrazul (și cu atât mai puțin zgârciul care le ține loc de inimă), atunci când ȋși defăimează – cu năduf chiar – patria natală (că de disprețuit o disprețuiesc neȋncetat…) ? Astfel mi-a picat fisa cum de invitații străini de vază (de presupus că erau pentru prima dată ȋn țara noastră), veniți la nunta principelui Nicolae, după ce și-au rotit ochii prin Sinaia, au mărturisit uluiți că ei se aflau, până atunci, sub influența unor prejudecăți crâncene despre România, de exemplu că ar fi Afganistanul Europei, țară bananieră și alte tâmpenii similare. Așadar, se naște de la sine ȋntrebarea: cine le-a ȋmpuiat capetele ȋn prealabil cu aceste mistificări incalificabile? Evident că tot “ai noștri”. Lichele staliniste precum non-femeia (eu nu văd nimic feminin la ea, din niciun p.d.v.) monica macovei. Ȋn mintea ei eminamente perversă, “tot ce mișcă-n țara asta, râul, ramul” nu poate fi decât primitiv și…penal. Așa a ȋnvățat de la tartorul de 88 de ani de peste Ocean, ăla mai hâd decât moartea și ăla renegat (dar și invers: și Ungaria s-a lepădat de el). N-are rost să mă pretez la “clinciuri” cu (anti)românii. Dar să rețină dumnealor: fix ȋn ziua Centenarului, eu am fost la Alba Iulia și acolo am strigat din toate puterile, laolaltă cu participanții, fluturând semeț deasupra noastră o pădure de steaguri: “Trăiască, trăiască, trăiască, să trăiască / Moldova, Ardealul și Țara Românească!” (versuri de Adrian Păunescu). Și ce credeți? Tocmai ardelenii (“vesticii” noștri, orientați cu fața către “minunea” UE, care, apropo, se traduce astfel: după ce că situația este albastră, ȋți mai dă și una ȋn cap, de vezi stele galbene), mai precis niște moți, mi-au dăruit, ca amintire eternă, un mic drapel național cu lupul dacic pe el, la care țin foarte mult și pe care ȋl consider inestimabil. Tu, Alex, membru de seamă al Noii Gărzi de Fier pro-Germania, pardon, pro-UE, n-ai cum să ȋnțelegi unicitatea unor asemenea momente memorabile… P.S. Și stai liniștit: inclusiv pe tine elitiștii “raiului european” te-ar socoti ca (pro)venit de la coada vacii, că doar nu ești constituit din elemente care nu există ȋn tabelul lui Mendeleev, dar na! nu contează, câtă vreme “dujmanii” (adică noi, compatrioții tăi!) sunt blagosloviți cu aceleași epitete – dimpotrivă, acest fapt te excită la culme.
-
Edikkk, joi, 07.03.2019 22:16
O maşină bună hibridă (baterii cu capacitori) bate sigur 100% versiunea doar cu motor termic !! Citroën are mare dreptate.
-
Green_Alex, vineri, 08.03.2019 10:38
@Costel Este adevarat ca orice om are dreptul la o parere, si internetul faciliteaza exprimarea ei, indiferent de nivelul de educatie sau civilizatie al persoanei care o emite. Ce ai exprimat tu arata din pacate o realitate romaneasca: un barbat are dreptate (indiferent de pregatire) in fata unei femei (fie ea si la varful domeniului ei). Referitor la partea tehnica: tractiunea integrala era interzisa in WRC pana sa apara quattro. Audi a solicitat modificarea regulamentului pentru a permite inscrierea de masini 4x4 desi lumea spunea ca greutatea adaugata le face necompetitiva. Restul e istorie si situatia din WRC arata astazi altfel. Intelegi unde bat...? Citroen a cerut voie sa incorporeze tehnologia hibrida, nu sa fie obligatie. @Inexo: Din tot ce am spus eu tu ai ales sa te ofensezi ca te-am numit anonim. Identitatile tuturor comentatorilor sunt ascunse de niste alias-uri deci suntem cu totii anonimi aici. Iar Romanica noastra este o tara (ca toate celelalte) doar aflata la coada clasamentului european la majoritatea indicatorilor de civilizatie si dezvoltare, de unde si termenul obscura. Acum, daca tu prin prisma patriotismului tau, simti ca strigand pe un camp niste cuvinte (fara sens sau finalitate) te face sa te simti un individ mai bun decat...altii atunci nu ma mira ca vei vota un politician care iti vinde fantezii cum ca noi suntem mai buni decat strainii doar prin prisma nasterii noastre in zona asta. Si da, patriotismul din cuvinte este o lozinca goala menita sa inflameze creiere simple. Faptele conteaza nu lozincile pe stadioane, Ia spune domnule patriot, ce ai facut tu pentru a ajuta tara asta?
-
Green_Alex, vineri, 08.03.2019 10:45
Si ca sa te lamuresc ce cred despre subiect o sa-ti spun ca eu cred ca majoritatii romanilor cinstiti, le-ar fi mult mai bine daca Romania (impreuna cu celelalte state europene ar face parte dintr-o confederatie europeana, cu finante, politica externa, armata si justitie centralizate. Sa-mi fie scuzat offtopic-ul.
-
Costel, vineri, 08.03.2019 13:39
@green alex is constient de faptul ca estetica lingvistica si chiar gramaticala de care is capabil ii la limita tolerantei vizuale pentru ceilalti doar ca erudismul tau , pe care nimeni nu il pune la indoiala, nu iti da dreptul sa invoci o posibila infractiune in argumentatie ("sa-i ardeti una peste bot" ) si sa reliefezi posibile lacune educationale ale mele ,cu atat mai mult cu cat derapajul tau lexical so produs in proximitatea zilei de 8 martie ,zi care ii cu semnificatie deosebita chiar si pentru Mrs Linda Jackson is convins ca o sa revii cu precizari care is imperios necesare fiindca is vitale in perspectiva mentinerii unei atmosfere cat se poate de faine la automarket
-
inexorabil, vineri, 08.03.2019 22:23
Green, tu realizezi ce ȋntrebare ilogică ai putut să-mi adresezi? “Ce ai făcut tu pentru țara asta?”. Dar ce-ar fi să-i ȋntrebi același lucru pe toți cititorii AM, ba chiar și pe redactori?! Sigur se vor simți jigniți…Sper să primesc aprobarea și binecuvântarea lor pentru a le apăra cauza aici. Ȋn optica ta reducționistă, nu te poți numi patriot decât dacă ți-ai lăsat amprenta personală ȋn așa fel, ȋncât să fie consemnată de istorie! Exact cum se ȋntâmplă ȋn cazul tău, nu? Despre generații și generații care s-au jertfit pe câmpurile de luptă, dar fără să le perpetueze numele ȋn conștiința posterității (păi de! mase populare…ȋnsă tu și afinii tăi v-ați născut ȋn cosmos…ah, de fapt, nu v-ați născut, ci existați dintotdeauna), putem considera sau nu că au făcut ceva pentru țară? Tu echivalezi acel “ce” din ȋntrebare cu o lucrare materială (dar de ce nu una culturală, spirituală? – pentru tine, civilizație = abundență luxoasă), cu impact general. Ȋn realitate, fiecare om serios face câte ceva pentru țară / popor / societate, la modul concret, tradus prin…taxe și impozite. Din valorificarea acestora se naște tot ce vedem ȋn mediul public și de care profităm cu toții. Și nu-mi vine să cred că trebuie să abordez asemenea truisme, ca să-l conving pe Alex amatorul de “fapte”, care cică doar dacă sunt “celebre” ar pune ȋn lumină patriotismul. Apropo, ia mărturisește-mi drept: ȋi cunoști, cu nume și prenume, pe toți eroii din decembrie 1989? Mai mult ca sigur că nu, dar ce ironie: DATORITĂ lor, eroilor cu nume pe care nu le-au reținut cei mai mulți compatrioți vii, ne “permitem” să discutăm astăzi realmente liberi (cât s-o mai putea – ȋn terminologie și ȋn perspectivă huxleyene și orwelliene). Numai că Alex oripilatul de anonimat “nevalidat in corpore” vrea musai să-i rămână numele scris ȋn panteon. Și, oricum, lumea, acaparată strașnic (și fără scăpare) de nimicurile ei de zi cu zi (alea care explodează pe cerul relevanței umane și revin pe pământ doldora de celebritate), nu prețuiește chiar atât de intens trecutul glorios (al ȋntregii planete), ȋncărcat de NUME (adică renume). Până și vizitarea muzeelor reprezintă și a devenit tot un mod de manifestare al…societății de consum (de consum degeaba), pentru că omul-standard al zilelor noastre, rătăcit ȋn propriul lui sistem (labirint) referențial, se vizitează ȋn fond pe sine, intrând trufaș ȋn sanctuarul iluziilor sale de mărire / strălucire lumească (cum am auzit de curând un adventist că urmărește doar “idealuri ȋnalte” ȋn viață…odinioară, Ȋl aștepta cu ȋnfrigurare pe Iisus și doar atât părea să-l preocupe, dar acum omul s-a “restartat”, s-a “reorientat”, tocmai pentru că a observat că “adventus”, recte așteptarea de dinainte a Apropierii, a Sosirii, “nu reflecta nimic din ceea ce se ȋntâmplă ȋn societate”). Ce crezi? La Ȋnfricoșata Judecată de pe urmă, Judecătorul va fi interesat numai de raportarea fiecărui rob al Său la legile și poruncile Sale, nu dacă și-a creat vreunul dintre ei un loc “admirabil” ȋn memoria colectivă. Ȋți garantez că Raiul veșnic geme de suflete complet necunoscute majorității oamenilor. Să fie, deci, anonimatul meu sau al tău un handicap, un motiv de ȋngrijorare pentru noi ȋnșine? Toți “selfiștii” de pe “Fakebook” se fac cunoscuți ȋn orice punct de pe Glob, ȋn fracțiuni de secundă. Că doar explozia tehnologică ne-a oferit “șansa” de a deveni “cineva” și “ceva”. Este ȋnsă curios cum niște NIMENI le impută altor NIMENI calitatea comună tuturor, aceea de NIMENI. Știi de ce nu-și văd primii lungul nasului? Fiindcă ȋi stăpânește o ură năvalnică, inepuizabilă, soră siameză cu egoismul și insuflată de “tatăl” acestor două năpaste inegalabile, prin natura lor fiind văduvite și de scop, și de rațiune. Cât despre “imperiozitatea” atașării noastre de…imperii (drăguț eufemismul tău: “confederații”), nu subscriu neam! Indiscutabil, s-a ȋnfiripat un nou “Sfânt” Imperiu Roman de (Super)Națiune Germană. Dacă vechiul imperiu ar fi fost atât de benefic umanității, nu i-ar fi pus capăt Napoleon. Aceeași idee o putem socoti valabilă și ȋn cazul Reich-ului lui Hitler. Imperialiștii nu știu și nu vor altceva decât să te ocupe și să te jefuiască, ȋntr-un fel sau altul. Mai direct sau mai voalat. Mai brutal sau mai delicat – ȋn sensul că ȋncearcă să te cucerească mai ȋntâi pe plan psihologic, predându-ți academic și managerial “principiile, valorile și standardele democrației occidentale” (deși acestea sunt exprimate doar de rafturile templelor consumismului). Din adevărata democrație occidentală nemții au făcut ȋnsă un borș: pe americani i-au siderat (deși Trump se menține pe poziții), pe englezi i-au alungat (mi s-a părut revoltător și impardonabil gestul friților: cu prilejul aniversării unui secol de la semnarea armistițiului care a consfințit terminarea cumplitului WW1, tocmai britanicilor nu le-au trimis invitație pentru ceremonia de la Paris! – ȋn aceeași zi, supușii Reginei au organizat la Londra “Remembrance Day”, dar, la fix 100 de ani, ar fi trebuit să se găsească laolaltă toți urmașii de seamă ai protagoniștilor WW1), pe francezi i-au subjugat (din nou, dar nu d.p.d.v. militar – ce jalnic să-l vezi pe Macron cum se gudură pe lângă Merkel), iar pe olandezi, belgieni și luxemburghezi ȋi folosesc ca masă de manevră, plasându-i ȋn posturi-cheie din ierarhia UE (chipurile, să priceapă lumea că ipoteza conform căreia nemții ar trage sforile ȋn măruntaiele Uniunii ar fi “o simplă speculație, imposibil de probat”). Eu, unul, cred că doctrina politică definitorie a națiunii germane a fost, invariabil, ȋn toate epocile, național-socialismul! Că s-a numit pe vremuri ordinul cavalerilor teutoni, apoi militarismul prusac, nazismul propriu-zis și, actualmente, “creștin-democrația”, “mișcarea populară”, “socialismul european”, cert este că prevalența statului (alias…”rasa pură, superioară”) ȋn dezvoltarea generală a societății germane a fost, este și va fi mereu foarte pronunțată. Degeaba se pretind capitaliști nemții – proprietatea statului (inclusiv ȋn privința curentelor de gândire publică) este sfântă pentru ei. Teoria “spațiului vital” se insinuează atunci când statul german iese din matca firescului și tinde către o putere dictatorială (iar mai rea decât dictatura unei singure persoane este dictatura de grup, dictatura “elitei”), care nu poate fi susținută decât de resurse materiale suplimentare, inaccesibile mijloacelor sale originare, limitate, prin logica firii, la perimetrul național. Iar ceea ce n-a reușit unealta militară (Wehrmacht), trebuie să desăvârșească unealta economică (multinaționala – cine are impresia că nu există nicio tangență ȋntre stat și corporatism se ȋnșală grav). Și să nu uităm un aspect fundamental: pe cât sunt de evrei alde Rothschild, pe atât sunt de germani…Ei constituie adevărata masonerie. Ei conduc, de fapt, lumea. Financiar, (corect) politic, social, (multi)cultural, (neo)religios, ȋn orice mod imaginabil. Ei “pavează” cu bancnote calea lui…Antihrist. Dar bine că ți-ar plăcea, Alex, să aparținem acestei “confederații”. Care vrea să ruleze neapărat “cu două viteze” (după propria-i declarație), că doar nu-și ȋnchipuie vreun naiv sadea că nemții (fideli mentalității ariene pentru totdeauna) ar accepta VREODATĂ să fie “parteneri egali ȋn drepturi” cu orice altă națiune, cu atât mai puțin cu una din “Estul subdezvoltat”. Ȋn concluzie, vulturul teuton s-a trezit la viață, deschizându-și din nou aripile, dar ȋn gheare nu mai poartă crucea de fier a Kaiser-ului și nici svastica Führer-ului, ci…multinaționala / mall-ul / hypermarket-ul / smartphone-ul (“simboluri” ȋnfrățite cu greutatea istorică, corect, Alex?). Culmea perfidiei este că multinaționala, mall-ul, hypermarket-ul și smartphone-ul nu pot atinge paroxismul ȋnfloririi decât ȋn locuri…sărace și anume deliberat blocate ȋn sărăcie de către proprietarii străini ai celor patru instrumente proaspăt enumerate. Cu alte cuvinte, acestor șacali le pute sărăcia (alias “lipsa de civilizație”) ortodocșilor, pe care o condamnă ferm ȋn fața ȋntregii lumi, dar, ȋn sinea lor, taman de acest climat ȋnțepenit pauper au nevoie, ca să-și ȋmplinească scopul meschin și să-și desfășoare jocul pervers ȋn voie! P.S. “Centralizat” ? Câh! Păi nu era o expresie tipică “ciumei roșii” ? Sau o rostiți ȋn mod inconștient, #rezistenților? Nu cumva ar fi vremea oportună pentru a nu ne mai ascunde după cireș, recte de a spune lucrurilor pe nume? Adică așa: Uniunea Europeană a Republicilor Sovietice Socialiste (UERSS).
-
Green_Alex, luni, 11.03.2019 07:58
@Costel Nu cred ca mai am nimic de lamurit explicat, te-am acuzat cu subiect si predicat de faptul ca tu consideri irelevante pozitia, reputatia si experienta unei femei de la varful lumii auto si te consideri mai indreptatit sa emiti pareri (si injurii) pentru simplul fapt ca esti barbat. Sau poate esti si tu vreo somitate internationala in domeniul auto si gresesc eu.
-
Green_Alex, luni, 11.03.2019 08:05
@Inexo Din pacate tu esti prea orbit de ceea ce ai de spus pentru a mai citi ce scriu ceilalti. Intrebarea mea pentru tine nu era ca o antiteza fata de mine, ci o justificare pentru parerea buna pe care o ai despre tine. Eu dupa cum am spus sunt un anonim din multime si mi-e bine asa. Tu te-ai pozitionat pe un piedestal si ne-ai explicat (noua cititorilor) cum ai fost recunoscut si recompensat cu un steag pentru niste merite deosebite la Alba, si eram curios care sunt acelea. Si ca sa vezi cum se invarte roata, parca tocmai tu te plangeai de argumentum ad hominem.
-
inexorabil, luni, 11.03.2019 21:20
Da, verzuiule, chiar am o calitate și chiar mă infatuez cu ea: sunt ROMÂN! Ești și tu??? Ȋn afară de faptul banal că ai dobândit cetățenia română prin naștere, ca noi toți. Preferi să rămâi o picătură oarecare ȋn oceanul existențial? Uite că eu prefer să mă ȋnhăitez cu alți infatuați și să flecărim despre patriotism, conservatorism și ortodoxism all day. Nu vei putea dormi din cauza noastră? Nu te vom lăsa noi să evoluezi? Ȋți sabotăm noi iluminatul traiect către tanti Gaia? Hai, la bună revedere! Nu uita să ne scrii…Din paradisul lui zero emisii (acolo trăiesc și vite, dar ele respectă mediul, adică nu flatulează).
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Dear Linda , ii momentul oportun sa faci un pas in spate fiindca zicerile tale is intr-un antagonism cronic cu notiunea de performanta ,greutatea ii cel mai mare dusman al vitezei iar hibridizarea unor astfel de bolizi tocmai asta genereaza : incetinerea competitiei care tocmai in ultimele sezoane s-a dinamizat semnificativ prin adoptarea unor masuri care sa faca din WRC intrecerea de odinioara p.s. Mrs Jackson , f..k off fato !