Electrica Renault Zoe nu-şi va atinge ţintele de vânzări planificate
Analiştii din industrie spun că Zoe nu va reuşi să atingă rezultatele de vânzări aşteptate de conducerea Renault. Estimările plasează hatchback-ul electric cu mult sub aşteptările companiei.
Renault Zoe nu se vinde pe atât de bine pe cât sperau directorii companiei franţuzeşti, spun analiştii din industrie citaţi de Automotive News. Potrivit francezilor de la Inovev, Renault va comercializa aproximativ 10.000 de unităţi Zoe în 2013, cu 40.000 mai puţine decât planificase iniţial. Reprezentanţii companiei de analiză de piaţă spun că previziunea de vânzări a fost oferită de o sursă din cadrul Renault care a preferat să rămână anonimă. Însă, cei de la Inovev spun că vânzările lui Zoe şi ale altor modele electrice vor avea o tendinţă ascendentă în Europa în momentul în care reţeaua publică de încărcare a acestor vehicule va creşte într-un mod similar cu reţeaua de staţii de alimentare cu carburant.
Analiştii de piaţă de la IHS Automotive estimează că Renault va comercializa 23.434 unităţi Zoe în 2014 şi 25.843 unităţi în 2015. Ţinta de 50.000 de unităţi Zoe pe an va fi atinsă abia în 2020, estimează cei de la IHS Automotive. Specialistul în tehnologie de la IHS Automotive, Alastair Hayfield, spune că avântul acestor vehicule este influenţat şi de factori precum tehnologia acumulatorilor, legislaţie şi preţul carburanţilor, pe lângă infrastructura de staţii de încărcare pentru vehicule electrice.
În tot acest timp, reprezentanţii Renault susţin că nu au nicio ţintă de vânzări prestabilită pentru vehiculele electrice. Purtătorii de cuvânt ai producătorului francez de automobile refuză să comenteze valoarea de 50.000 de unităţi drept ţintă de vânzări anuală pentru Zoe. Cei de la Renault s-au declarat încrezători că vor putea să atingă ţinta de vânzare globală pentru vehicule electrice, anunţată la 1.5 milioane unităţi până în 2016 la nivel de alianţă. Din ianuarie până în septembrie, Renault a vândut 6.600 unităţi Zoe, subcompacta fiind cel mai popular model electric al francezilor.
Via AutomotiveNews (înreg.)
-
zoe, marţi, 29.10.2013 15:12
Mda..era de asteptat. Cine vrea o electrica adevarata si sta bine cu banii va cumpara Model S,e mai scump dar e cu mult(la orice aspect) peste broscaretul de la Renault.
-
xxx, marţi, 29.10.2013 16:14
Era de asteptat, dar nu gasesc situatia grava, sunt sigur ca au luat in calcul, ca piata masinilor electrice nu va fii extraordinara pe timp de criza in Europa. @zoe aici pe forum eu sunt considerat anti Renault. Eu nu cred nici in modelul Tesla S, este foarte scump, astept cu viu interes prima iarna la - 20°C care va trece peste el
-
dan_grc, marţi, 29.10.2013 17:11
Nici nu stiu ce sa zic, sa astept niste link-uri cu declaratiile lui Ghosn, de la fanii Renault, sau sa ma amuz cand acum maxim 6 luni erau niste discutii legate de Zoe si electrice in general si de momentul ACUM, care e posibil sa fie dupa 2020, cand unii zic ca aceste schimbari vor veni mai greu, ca volume mari in vanzari ale electricelor vor veni peste ceva mai multi ani, normal ca sunt anti electrice si anti Renault. Acest gen de titlu il prevad si pt viitoarea marca premium Initiale Paris, fara sa aiba legatura cu electricele, care intr-un mod absolut de neinteles, se va vinde sub asteptari, doar puzderia de voturi de pe AM vor fi la inaltime:).
-
Alpine77, marţi, 29.10.2013 18:40
@zoe-nu stiu cum ai ajuns la concluzia asta. Probabil toti care au bani de Matiz sau Logan ,intr-o dimineata isi vor zice"Bai, de ce sa imi iau eu Logan cand exista Mercedes S- Classe ca doar aia e masina!> Nu inteleg cum amesteci o masina entry level cu o masina de lux. Cu banii pe care ii dai pe o Tesla (masina impresionanta de altfel pe care am condus-o si o admir) iti faci firma de taxiuri de Zoe. Zoe este exceptionala pentru nisa ei asa cum si Tesla este dar pana la a se adresa aceleiasi categorie de cumparatori e cale lunga. @dan_grec-imi doresc sa inteleg cum poti fi "anti" o anumita marca. Ce anume face pe cineva sa consume energie in a uri o marca sau alta. Inteleg sa nu-ti placa o anumita linie de design, o anumita strategie de marketing a unei marci dar pana la a fi dedicat in a fi impotriva uneia ma depaseste. Nici mie nu-mi plac majoritatea modelelor VW dar un GTI sau un Phaeton mereu il voi aprecia. Iar daca nu mi-as cumpara niciodata un Ferrari nu inseamna ca ii respect si ii apreciez pentru modul in care isi pastreaza imaginea si isi mentin aura de exclusivism . In ziua de astazi, chiar daca orice schimbare in lumea auto este cu dublu sens(este o afacere inainte de toate) ar trebui sa apreciem oricare constructor care incearcva sa ofere o alternative la ceea ce exista deja. Si mie imi plac masinile pe benzina cu nspe cilindri in Z, dar petrolul nu e infinit, iar daca ma duc la alimentara nu imi trebuie neaparat senzatii tari. Asa ca to ce e nou reprezinta o posibilitate in plus de a allege altceva. Iar Renault fie ca iti place sau nu a creeat mereu lucruri originale care chiar daca nu au fost mereu succese comercilal,macar au reprezentat un exercitiu de imaginative in lumea tot mai mare de sedanuri negre cu interior negru si butoane si mai negre.
-
dan_grc, marţi, 29.10.2013 19:29
@Alpine77 Iversunarea mea nu este anti Renault, este impotriva acelor fani care nu accepta niciodata vreun argument logic si de bun simt, care au jignit de-a lungul timpului sub protectia anonimatului, care " macelareau" pe aici doar daca ii contraziceai, uneori cu argumente luate chiar din realitate, nu sunt anti electrice, nu urasc Renault, de acord c-au creat multe modele originale, dar de ce se poate vorbi cu tine, iar cu altii nu? Nu se poate sa vii tot timpul cu aceeasi placa cu " Ghosn zeul zeilor" si sa mai si incerci sa impui acest lucru prin voturi multiple, cu nu stiu cate nick-uri ,ca sa ce? Se schimba realitatea in modul asta? Daca eu zic ca Renault nu are fata de premium inseamna ca urasc aceasta marca ? Chiar gresesc cand spun asta? Ca sa nu mai spun de nenumaratele poezii de showroom, de parca toti suntem idioti pe aici, aceasta agresivitate si exagerare a dus, cel putin in cazul meu, la o astfel de atitudine, pai sa ma comport ca si cum n-as fi fost jignit de atatea ori, in conditiile in care eu n-am facut-o niciodata? Pai nu se poate.
-
vianu, marţi, 29.10.2013 19:32
@dan_grc acu fro 70 ani unii faceau broscute. Pai alea aveau fata de premium? Acum fac Phaeton...dar asta are fata de premium. Am mers pe (i)logica ta...sper ca nu te superi
-
dan_grc, marţi, 29.10.2013 19:40
@vianu Phaeton a dovedit ca are fata de premium prin vanzarile realizate, de ce nu se poate intelege ca chiar conteaza imaginea? Ca este corect sau nu, e alta chestiune, dar asa sta treaba.
-
vianu, marţi, 29.10.2013 19:53
as fi pus pariu ca termenul de "premium" nu se traduce prin esec in vanzari si pierderi per unitate de produs. Din umilele mele cunostinte tocmai acest segment are rata de profit cea mai ridicata. Ceea ce voiam eu sa scot in evidenta (am mai avut o discutie pe tema asta) e ca ORICE producator poate avea pretentii de premium si poate produce (la un moment dat) automobile premium. Vezi articolul despre K9. O masina care nu este cu nimic mai prejos fata de concurenti. Asa ca "renault n-are fata de premium" pare sa fie un text spus la nervi. Si ai punctat bine...conteaza imaginea...Phaetonul tine strict de imagine. Si as mai adauga eu, una nu prea buna. Vanzarile stau marturie. PS. sper ca am folosit ghilimelele la locul potrivit
-
dan_grc, marţi, 29.10.2013 19:57
Acum pe ce te bazezi, sincer, cand spui ca Kia k9 nu este cu nimic mai prejos decat concurenta? Dar include toata concurenta, nu doar cea germana, deci cu ce este mai tare un LS de ex fata de Kia K9? Sa nu-mi spui ca traditia si istoria, deci sa vad care sunt argumentele pro Lexus si care n-ar fi valabile si-n cazul celorlalti concurenti.
-
vianu, marţi, 29.10.2013 20:17
Ce tare poti fi: imi ceri sa includ in comparativ TOATA concurenta dar parerea o vrei despre LS. :))). Pe de alta parte argumentul pro il vrei pentru LS si nu pentru K9. Sunt eu in alt film sau K9 nu e chiar challanger-ul? Deci, as lasa deoparte pretiozitatile date de o marca europeana sau anostul design japonez si as incerca si ceva prospaturi (auto). Multumit?
-
Alpine77, marţi, 29.10.2013 20:32
@dan_grc- Eu unul nu am timp si energie sa-mi bat capul cu aceeia care nu au nimic de spus. Contrandu-te cu ei nu o sa faci decat sa enervezi si pe altii, iar aici(desi o trasatura romaneasca tipica) cearta nu isi are rostul. Can iei un mare "NU" in brate in orice conversatie, iti anulezi dreptul de a mai invata ceva sau a aafla ceva nou.Viata nu e facuta sa te razboiesti cu idiotii care nu stiu decat sa injure. In alta ordine de idei-desi mi-a placut foarte mult- nici Phaetonul nu a fost un success commercial pentru ca desi VW are acum pretentii de marca aproape lux, la momentul lansarii Phaeton-ului nu era in aceeasi pozitie. Si fie ca ne place sau nu, de la o anumita suma de bani in sus, se plateste pentru imaginea vehicolului mai mult decat crezi. Iar sa conduci un VW(cat de frumos a fost) nu era imaginea unui om care cheltuie 80k pe o masina. In SUA povestea e un pic diferita pentru ca americanii gandesc altfel(nu spun ca mai bine sau mai rau, doar diferit), iar daca prezinti un produs bine pus la punct ei il vor cumpara. Europenii sunt mai conservatori, de aceea este mai greu ca o marca sa-si schimbe pozitia de piata asa cum o poate face in USA. In ceea ce privester Renault, daca vor veni cu ceva original si vor reusi sa diferentieze clar acel produs de gama de larg consum, nu vad de ce nu ar avea succes. Asa ca pana o sa vedem care este idea complete este greu sa judecam.
-
dan_grc, marţi, 29.10.2013 20:33
Pai K9 concureaza doar cu marcile germane? Lexus e in alta galaxie? Deci daca nu este cu nimic mai prejos fata de concurenta, s-o lasam pe aia germana, am inteles, nu este cu nimic mai prejos, sa vorbim despre calitatile pe care le are in fata Lexus atunci, ca-n SUA ei au mai ramas, deci dc si-ar alege un client o Kia in locul unui Lexus?
-
geo, marţi, 29.10.2013 20:41
Inca o tinta ratata pentru renault, nici nu ma mira...
-
dan_grc, marţi, 29.10.2013 20:45
@Alpine Vel Satis a fost original si diferentiere mai mare nu se putea fata de concurenta, m-am urcat in el la SIAB, asta se intampla acum 10 ani cred, mi-a placut spatiul clar superior fata de berlinele clasice, nu l-am luat la bani marunti, mi se parea super, dar potentialilor clienti din Europa intreaga nu li s-a parut sau daca li s-a parut n-au putut da 50 de mii pe un Renault, asta s-a intamplat, si ca sa dau un exemplu si din curtea PSA, cu cativa ani mai devreme se lansase 607, care chiar daca nu place unora, s-a vandut de 2 ori mai bine decat Vel Satis, apoi C6 care a fost super original din orice punct de vedere, a fost un esec si mai mare decat Vel Satis, cu toate ca Citroen avea o imagine mai buna in acest sens, pt astfel de modele, desigur ca nu este garantat sa se intample la fel cu viitoarele modele, dar parca sunt mai multe sanse sa se repete istoria decat invers, pur si si simplu sunt multi altii care au acaparat acest segment, iar acum concurenta mi se pare si mai puternica decat acum 10 ani, pur si simplu mi se pare tarziu.
-
vianu, marţi, 29.10.2013 20:55
@dan_grc......ti-am raspuns deja: "as lasa deoparte pretiozitatile date de o marca europeana sau anostul design japonez si as incerca si ceva prospaturi (auto)." *anost e cumva gresit. Mai degaraba nefericit, nepotrivit.
-
Alpine77, marţi, 29.10.2013 20:59
@da_grc- Asa cum am spus trebuie bide diferentiat produsul lux de cel de masa. Daca Lexus ar fi vandut masini in dealer Toyota, sau Infiniti in unul Nissaniti spun ca nu ar fi avut nici o sansa. Lumea vrea o "Experienta" can cheltuie bani multi, iar aceasta este data de modul in care este perceputa acea marca( vanzare, service, facilitate, e.t.c.) Marea greseala a celor 3 produse enumerate de tine a fost ca au fost prezentate drept un alt Renault(Peugeot sau Citroen) care a fost vandut langa un Clio, de catre aceeasi vanzatori , fara nimic deosebit. Ca sa vinzi masini peste o anumita suma trebuie adusa multa "Emotie" iar acolo au gresit in prima faza. Este mult mai usor sa vinzi un produs de lux cand vinzi numai roduse de lux. Dar nu cred ca se poate vorbi vreodata de prea tarziu, ci de o idee buna sau proasta. Mereu avem nevoie de idei bune , iar Renault sper sa fi invatat di propriile greseli.
-
LauCalin, marţi, 29.10.2013 22:30
Ehe, sunt doi oameni aici care pur si simplu ma fac sa nu renunt la acest site: Alpine si Dan. Voi si inca doi, trei useri va spun sincer ca sunteti adevaratul motiv pentru care mai intru aici. Referitor la Phaeton, din cate stiu VW s-a gandit daca sa lanseze o noua generatie sau sa spuna "pas", asta pentru ca vanzarile au fost slabe. Ganditi-va ca masina asta avea in spate un brand mult mai bine vazut decat Renault (oricat de mult s-ar supara unii, cam asta e realitatea - in general VW e mai bine vazut decat Renault, in general) si mai avea in spate inclusiv imaginea Audi (asta pentru ca Phaeton sa poata miza si pe lux). Si cu toate astea vanzarile nu au mers si cel putin in opinia mea Phaeton nu avea cum sa fie premium, ci o limuzina scumpa, mai atent construita si mai ieftina cu vreo 15-20000 de euro fata de un A8. Problema este ca atunci cand ai vreo 70-80000 de euro nu prea iti vine sa te arunci la un VW cand iti permiti un BMW, Mercedes sau Audi. Cam asta e si treaba si cu premium facut de Renault. E cam greu sa renunti la BMW, Mercedes, Audi sau Lexus ca sa-ti cumperi un Renault. In plus mai conteaza si imaginea si prestigiul. Astea sunt doua lucruri care vand foarte bine in general. Eu nu zic ca Renault nu poate face o masina premium, spun doar ca este prea riscant. Cat despre faptul ca Zoe nu se vinde bine... Dane, mi-ai luat-o inainte cu faza cum ca "ACUM" e momentul si ce stiam noi, niste simpli habarnisti de pe acest site. Lucrul asta l-am spus spus si eu acum vreo 3 luni, a aparut acum aceasta stire si ca sa vezi, "Nostradamul de Bucale" asa cum s-a facut misto de mine cand i-am suparat pe unii, a lovit din nou. Bine, nu trebuie sa fi clarvazator si sa prevezi viitorul ca sa-ti dai seama de niste lucrui. Trebuie sa fi insa realist si obiectiv si sa intorci subiectul respectiv pe toate partile. E o diferenta.
-
lorinczi.thomas, miercuri, 30.10.2013 07:46
...ma gandeam eu...
-
Daniel, miercuri, 30.10.2013 12:30
@ dan_grc Nici tu nu esti de masini premium, asa ca nu inteleg ce te agiti aiurea p'aici. Cred ca ai o problema personala, cam multe frustrari adunate (probabil ai luat un VW sh si e praf) iar acum arunci cu noroi in Renault. Pffffff.....
-
Z.E, miercuri, 30.10.2013 12:41
Ma lasi cu sursele "anonime" Renault! Astea-s fitile bagate de CAN-CAN-ul industriei auto pt a castiga un ban in plus. Zvonuri, presupuneri...lipsa totala de professionalism. Nu avea cum sa fie obiectiv 50.000 unitati in 2013 cand Zoe nici macar n-a prins un an intreg, iar Alianta a avut experienta testarii pietei cu Leaf. Deci asa-zesele surse "anonime" sunt cusute cu atat alba. Sigurele obiective declarate sunt cele din 2016 si 2020. Cel oficiel din 2016 apare de altfel si in articol, dar ce conteaza pentru un cititor avid de can-can si practicant al "sportului" ce se ocupa cu aruncatul noroiului? De ce nu e obiectivitate sa se observe ca ZOE e cea mai vanduta electrica din EUROPA, nu din clasa mica, ci din intreg segmentul masinilor ecologice?
-
Maka, miercuri, 30.10.2013 12:59
@dan_grc Nu inteleg ce vrei sa spui cu "Phaeton a dovedit ca e premium prin vanzarile realizate...". Phaeton a fost praf la vanzari. In ce fel a dovedit ca e premium? Vanzandu-se foarte slab? Tu din poza de profil esti mai BMW-ist de felul tau, de sh uri, nu de noi. Cred ca ai gresit site-ul. Aici se vorbeste despre: 1. Masini noi, 2. Masini electrice si 3. Masini care sa isi merite banii (raportate la clasele lor, evident), nu "abureala premium". Tu cu BMW ul tau de 15 ani la care nu se mai aprind farurile si nu le-ai schimbat ca nu ai avut bani sau care nu se vede din fum la semafor nu cred ca ai ce cauta in discutia asta. Tu esti din filmul celor cu valoare si dusmani. Jenant.... Si eu sunt de parere ca vremea electricelor nu a venit inca, dar nu ma refer strict la cele Renault ci la toate marcile. Tehnologiile actuale sunt departe de a fi ceea ce trebuie, indiferent de producator. PS. Un BMW de 20 de ani si-a pierdut de mult statutul de premium baietzel. Asta se vede si in pretul de 1200 euro cu care il iei de la germanica, mai ieftin decat un Logan de 8 ani. Si apoi il inscrii pe Bulgaria ca sa ne omori pe toti in Romania cu noxele tale.
-
@Maka, miercuri, 30.10.2013 14:13
A spus cineva ca Phaeton s-a vandut bine?
-
@Z.E, miercuri, 30.10.2013 14:30
Can can sau nu, Zoe s-a vandut in 6600 de unitati in primele 9 luni, a fost suficient timp, mai ales cu toata reclama facuta, daca nu crezi aceste cifre spune tu cate unitati s-au vandut in acest an, precizand si sursa, dar sa zicem ca este manipulare si s-au vandut mai multe, pt 2014 care va fi un an intreg, poftim, cat se vor vinde, 12 mii? Pai pana la 50 de mii este cale foarte lunga, oricum daca era un succes se vedea pana acum si-ar fi fost mai multe stiri in acest sens.
-
evsales, miercuri, 30.10.2013 15:35
Raportat la concurenta directa, Zoe s-a vandut foarte bine. De fapt in unele tari civilizate a pus in umbra chiar si modele conventionale cunoscute.
-
Realitatea, joi, 31.10.2013 09:48
Lansat in primavara in Europa, pana in septembrie 2013, Zoe avea 6.564 unitati vandute, iar Kangoo ZE alte 4.400 unitati. Comparativ cu Tesla Model S cu doar 1.298 unitati , Chevrolet Volt cu 863 unitati vandute sau Mitsubishi i-Miev cu 637 unitati, eu zic ca Zoe sta bine.
-
Mihai, joi, 31.10.2013 10:17
Asta nu-i o stire, e un zvon. Faceti diferenta dintre o stire si un zvon ! Aviz redactiei Automarket predispusa titlurilor tip can-can. zvon= informație neîntemeiată, care nu a fost verificată (și uneori tendențioasă)
-
Z.E, joi, 28.04.2016 14:42
http://www.inautonews.com/renault-zoe-was-the-best-selling-ev-in-europe-last-year http://insideevs.com/renault-doubled-its-ev-sales-in-january/
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
"Analiştii de piaţă de la IHS Automotive estimează că Renault va comercializa 23.434 unităţi Zoe în 2014 şi 25.843 unităţi în 2015." Ce buni analisti au astia....chiar sunt curios ca nu le-a dat cu virgula:)