Electrică pentru India: Noua Tata Tiago.ev are până la 315 km autonomie

Publicat joi, 29.09.2022 16:02 de Alexandru Monenciu

Indienii de la Tata Motors prezintă noul model cu zero emisii Tiago.ev, dezvoltat special pentru piața locală. Autonomia este cuprinsă între 255 și 315 kilometri, în funcție de bateria pentru care se optează.

Constructorul indian de automobile Tata Motors lansează un nou model cu zero emisii, dezvoltat special pentru piața locală din India. Prețul de pornire este echivalentul a 10.370 de dolari, la cursul de schimb din prezent.

Noul Tata Tiago.ev, pentru că acesta este numele lui, vine echipat cu un singur motor electric, care dezvoltă 75 de cai putere și 114 Nm. Potrivit constructorului, repriza 0 - 60 km/h durează 5.7 secunde.

Versiunea de bază, denumită Tiago.ev XE, are o baterie de 19.2 kWh și o autonomie de până la 255 de kilometri (ciclul MIDC din India). Clienții au la dispoziție și o baterie mai mare, de 24 kWh, disponibilă pentru versiunile superioare.

Acestea pot parcurge maxim 315 kilometri cu o singură încărcare. La o stație rapidă, este de ajuns să aștepți 30 de minute pentru o autonomie de 110 kilometri.

via Carscoops

  • Seriff, joi, 29.09.2022 16:13

    Parca vad indienii cum se inghesuie sa o incarce:)))

  • eu, joi, 29.09.2022 16:43

    are fata de Opel Moka/Astra si din lateral/spate semana a Ford Ka+, oricum nu e rea. Asta si cu Spring sunt de fapt adevaratele modele ce merita electrificate, adica o a 2a masina in familie care sa fie folosita strict in oras sau distante scurte. Sa o incarci max o data pe saptamana... ca daca faci mai multi km si ajungi sa o incarci zilnic...sau de mai multe ori pe zi...ai cam... (aici completeaza fiecare)

  • Flavius, joi, 29.09.2022 18:26

    Sunt cateva chesti " ciudatele " p'aici: Cuplul motor este neasteptat de mic : 114 Nm pentru motorul de 75 Cp??? Springul are 125Nm la doar 45 Cp , nici aia intregi , Smartul are 160Nm la 82 Cp si Up-ul are 210Nm la 83Cp! Alta ciudatenie este autonomia fabuloasa pentru rahitismul bateriei! 255 la 19 kwh ?????!!! Smartul , la 17 Kwh abia atige 150 vara in conditii ideale , mers batraneste si fara ac in functiune.

  • Flavius, joi, 29.09.2022 18:30

    In zilele astea se pare ca marmota-i indiana!

  • Mircea Badea, vineri, 30.09.2022 10:42

    5.7 secunde! da praf la afumatori! pana si indienii ies din grota afumata..

  • eu, vineri, 30.09.2022 10:55

    orice trotineta face 5.7 pana la 60 km/h, dar e greu sa citesti toata propozitia... Uite, de ex, o Toyota Aygo de prima generatie face 0-60 in 5.4 s https://zeperfs.com/en/fiche9566-toyota-aygo-1-0-vvt.htm

  • @Flavius, vineri, 30.09.2022 13:01

    Puterea maxima e 1 punct in diagrama de Putere-Cuplu fata de turatie. In general motoarele elctrice au o turatie maxima foarte mare (8000->20 000 rot/min, in functie de tipul motorului), iar puterea maxima o gasesti in zona de turatie maxima, in timp ce cuplul maxim e deobicei disponibila doar la turatie mica a motorului.

  • Flavius, vineri, 30.09.2022 14:27

    @@Flavius Asa si ce are asta cu faptul ca e cuplul mic? M-am legat eu cumva de turatia la care se obtine cuplul maxim? Nu , desi , in treacat fie spus , curba cuplului unui motor electric e plata si la nivel maxim de la inceput pana in momentul in care se atinge puterea maxima. Cuplul la electrice scade cand , odata atisa puterea maxima se intra in zona de putere constanta si turatia creste .Vorbeam mai sus despre altceva: 1.-E un cuplu FOARTE MIC pentru o electrica cu acea valoare a puterii si 2.-autonomia este MUUUUULT exagerata. Are un consum mediu de 7.5kwh/100km , mai mic decat gluma aia nereusita- Citroen Ami/Opel rocks

  • Mike, luni, 13.02.2023 11:09

    Superb