Electrică, dar cu performanțe de OPC: Opel Ampera-e va accelera în 3.2 secunde de la 0 la 50 km/h

Publicat joi, 25.08.2016 14:15 de Mircea Meşter

Opel a anunțat că timpii 0-50 km/h și cei ai reprizelor 80-120 km/h vor fi asemănători celor bifați de versiunile OPC ale modelelor pe care le au germanii în gamă. Ampera-e va fi lansată în această toamnă și se vinde din 2017.

E o săptămână bună pentru mașinile electrice. După ce Tesla Motors a anunțat lansarea noilor versiuni P100D ale modelelor Model S și Model X, care le oferă acestora performanțe excepționale și autonomie electrică de peste 600, respectiv 500 de kilometri, Opel vine cu detalii interesante legate de viitorul Ampera-e, modelul full-electric pe care marca de la Russelsheim îl pregătește pentru Salonul Auto de la Paris, la sfârșitul lunii septembrie.

Conform primelor informații oferite de marca germană, Ampera-e va oferi timpi de accelerație asemănători cu cei ai modelelor din gama sportivă OPC. Cu un motor de 204 CP care beneficiază de un cuplu total de 360 Nm disponibili imediat de la apăsarea pedalei de accelerație, noul Ampera-e ajunge de la 0 la 50 km/h în doar 3.2 secunde, ceea ce înseamnă că pe piață vor exista foarte puține mașini care vor putea să plece mai rapid de la semafor.

De altfel, Opel demonstrează capacitățile de lansare ale lui Ampera-e într-un clip în care noul model lasă în urmă pe primii 30 de metri modele precum Insignia OPC, Corsa OPC sau versiunile de curse Opel Adam R2 și Opel Astra TCR.

Cel mai interesant aspect al lui Ampera-e este însă repriza 80-120 km/h, pe care modelul electric o bifează în doar 4.5 secunde, ceea ce înseamnă că depășirile pe șosea vor fi realizate fără probleme.

Opel nu oferă încă informații legate de autonomia totală și de prețul lui Ampera-e, însă o serie de declarații realizate de oficialii mărcii în media germană arată că electrica Opel se va baza pe mai multe de 320 de kilometri între încărcări. Cu pachetul de baterii de formă plată așezat sub podeaua mașinii, Ampera-e oferă de asemenea spațiu pentru cinci pasageri și portbagaj "demn de o mașină din segmentul compact", spun cei de la Opel.

Fratele european al lui Chevrolet Bolt va fi disponibil în Europa de la începutul anului viitor. 

  • Marian, joi, 25.08.2016 16:18

    Stiu care va fi noua mea masina

  • Sile, joi, 25.08.2016 19:02

    Geamanul Bolt va avea o baterie de 60Kw. si o autonomie de peste200mile(320km) calculati dupa norma americana , un pic mai apropiata de realitate decat cea europeana. Dupa norma europeana autonomia va fi de 400 km. Denza 400( vechiul Mercedes clasa B facut de chinezi invarianta electrica) are 400km autonomie cu o baterie de 62kw.

  • Seat, sâmbătă, 27.08.2016 05:19

    arata ciudat, ma intreb cat de aerodinamica e. cifrele alea le faci cu orice motoras turat la maxim.

  • Andy, duminică, 28.08.2016 22:34

    @Seat: http://cleantechnica.com/2016/08/14/chevy-bolt-drag-coefficient-0-32-says-lead-designer/ E un pic mai bun ca la Polo (0.322) sau B-Max (0.324).