Efectul Nano ataca preturile autoturismelor second-hand
Pretul autoturismelor second-hand din India a scazut cu circa 15-20 % in ultima perioada datorita "Efectului Nano".
Cu cateva zile inainte de lansarea lui Tata Nano, cererea pentru automobile second-hand in India a scazut cu 25-30 %, iar preturile acestor automobile au scazut cu aproximativ 15-20 %. Jurnalistii indieni au clasificat acest eveniment ca fiind "Efectul Nano". Fenomenul a inceput inca din momentul in care modelul Nano a fost anuntat, dar acesta a luat amploare odata cu apropierea datei de lansare a lui Nano.
Ratan Tata se poate mandri cu influentarea pietei auto din India cu ajutorul unui model care nici macar nu a fost lansat inca. Proiectul Tata Nano a inceput in momentul in care presedintele companiei Tata a vazut o familie cu patru membri in timp ce se chinuia sa mearga pe o motocicleta. De atunci, Ratan Tata a dorit sa aduca mobilitatea poporului indian.
Dealerii de automobile din Mumbai au declarat pentru presa indiana ca preturile automobilelor second-hand au scazut cu 15-20% pentru modele compacte cum ar fi Maruti 800 si Alto, precum si pentru Hyundai Santro, printre altele. Tata va dezvalui modelul Nano in showroom-urile sale luni, iar modelul va fi disponibil incepand cu luna aprilie. Dealerii de automobile noi si second-hand din India se tem ca vor fi nevoiti sa micsoreze preturile modelelor pe care le comercializeaza cu inca 10 procente pentru a putea face fata Efectului Nano.
Via | JustAuto (inreg)
ce lovitura frate! Face bani din saracie...