Efectul Dieselgate: Land Rover și Fiat, singurii constructori cu vânzări în creștere pentru diesel. La Dacia, scăderea este de 9%
23 dintre cei mai mari 25 de constructori au înregistrat o scădere la vânzările de mașini cu motoare diesel în Europa. În medie, scăderea este de aproape 4%, în timp ce în cazul Dacia aceasta ajunge la aproape 9%.
Scandalul Dieselgate are efecte profunde asupra industriei auto, potrivit unei analize recente realizate de compania Jato Dynamics.
Aceasta din urmă a verificat evoluția vânzărilor de mașini în rândul celor mai mari 25 de constructori auto prezenți pe piața europeană și a constatat că versiunile cu propulsie diesel au înregistrat în medie o scădere de 3.7% între februarie 2016 și februarie 2017. Astfel, ponderea mașinilor diesel în vânzări la nivelul Europei a scăzut de la 50% la 47% într-un singur an.
De altfel, doar doi producători au reușit să-și mărească vânzările de mașini diesel în acest interval: Land Rover (+0.4%) și Fiat (+2.6%). În rest, toate celelalte mărci au înregistrat un declin. În mod ironic, cea mai mică scădere a fost raportată de Volkswagen (0.5%), în timp ce scăderea cea mai puternică este trecută în dreptul celor de la Toyota (9.6%).
Clasamentul realizat de Jato include și Dacia, iar vânzările de mașini diesel ale brandului românesc au scăzut cu 8.6%. Renault, Hyundai, Honda și Mazda au înregistrat de asemenea scăderi consistente, în timp ce un caz atipic este reprezentatat de Opel. Marca germană a scăzut cu 1.6% în Europa, însă în Marea Britanie, acolo unde se comercializează sub numele de Vauxhall, declinul a ajuns la 9.1%.
Clasamentul general evidențiază că producătorii premium înregistrează cele mai multe cereri pentru mașini diesel. De exemplu, în cazul celor de la Land Rover, 95% dintre mașinile vândute au motoare diesel, iar proporția ajunge la circa 80% în cazul mărcilor Volvo și BMW și la aproximativ 70% pentru Mercedes și Audi.
Via Profit, Jato
Interesant, Volvo care prevede dispariția rapidă a motoarelor diesel, are doar 80%, la fel ca Bmw, doar că ei nu spun asta. Fiat creștere, unde Marchionne pune pariu că motoarele diesel mici sunt moarte, înseamnă că mai are mari, care sunt în creștere. Land Rover stă cel mai bine.