Efectul coronavirus: vânzările de mașini au scăzut în China cu 92% în prima jumătate a lunii februarie
Vânzările de mașini au scăzut în China cu 92% în prima jumătate a lunii februarie din cauza faptului că cele mai multe showroomuri au fost închise în contextul epidemiei de coronavirus.
Epidemia de coronavirus are efecte semnificative în China, iar industria auto nu face excepție. Asociația Constructorilor de Autovehicule din China (CPCA) a publicat un raport preliminar cu privire la vânzările de mașini din prima jumătate a lunii februarie.
Astfel, vânzările de mașini au scăzut cu 92% în China în primele 16 zile ale lunii februarie. Asociația nu a menționat numărul exact de mașini vândute în acest interval, însă datele oficiale pentru întreaga lună februarie a anului trecut au arătat 1.48 milioane de unități comercializate.
În plus, asociația oferă date despre vânzările medii zilnice din luna februarie. Astfel, în prima săptămână a lunii februarie s-au comercializat în medie doar 811 unități pe zi, în scădere cu 96%. Ulterior, în a doua săptămână, vânzările medii au ajuns la 4.098 de unități pe zi, în scădere cu 89%.
"Practic, nu a fost nimeni în showroom-uri în prima săptămână a lunii februarie, întrucât cei mai mulți oameni au stat acasă", este explicația oficială.
CPCA anticipează că situația se va îmbunătăți în a treia săptămână a lunii februarie. În acest context, asociația estimează că, la nivelul întregii luni februarie, vânzările vor înregistra o scădere de aproximativ 70%.
Epidemia de coronavirus va accentua astfel scăderea piaței auto chineze, despre care se anticipa oricum că va înregistra al treilea an consecutiv de scădere ca urmare a încetinirii creșterii economice și a taxelor vamale impuse de principalul său partener comercial, Statele Unite.
Via Automotive News
Wow! Just wow!