Efectele secundare ale WLTP: livrările grupului Volkswagen au scăzut în luna august cu 3.1%
În luna august, grupul Volkswagen a livrat peste 848.000 de mașini noi la nivel global, în scădere cu 3.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Efectele secundare ale introducerii testelor WLTP și scăderile din China sunt cauzele principale care au generat acest rezultat.
În luna august a anului trecut, producătorii auto se pregăteau pentru trecerea la noile teste WLTP. Mulți dintre constructori au adoptat o strategie prin care au crescut semnificativ livrările, iar efectele secundare pot fi văzute în rezultatele obținute în luna august a anului curent.
Grupul Volkswagen a raportat livrări globale mai mici cu 3.1% față de aceeași perioadă a anului trecut. În total, brand-urile aflate sub umbrela grupului german au livrat către clienți 848.600 de mașini noi, comparativ cu cele 875.400 de unități livrate în august 2018.
Pe piața din Europa, grupul Volkswagen a raportat o scădere cu 3.4% (316.500 de unități) față de perioada similară din 2018. O scădere importantă a fost înregistrată și în regiunea Asia-Pacific (-4.8%). Aici, cea mai importantă modificare a avut loc pe piața din China (-3.2%, 341.100 de unități livrate).
În luna august, brand-ul Volkswagen a livrat 493.800 de mașini noi, în scădere cu 3.8%. Audi a înregistrat o scădere de 2.5% (150.100 de unități), în timp ce livrările Skoda au scăzut cu 4.1% (88.100 de mașini noi). Luna august a fost încheiată în scădere și de Porsche (-8.6%, 21.500 de unități). Seat a reușit să îmbunătățească rezultatul obținut în august 2018 (+2%, 42.100 de mașini noi). În plus, atât divizia de vehicule comerciale, cât și brand-urile Scania și MAN au reușit ca în luna august să obțină rezultate pozitive.
De la începutul anului și până la finalul lunii august, grupul Volkswagen a livrat peste 7.1 milioane de mașini noi, în scădere cu 2.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Care este legatura intre normele WLTP si scaderea vanzarilor?