E oficial: Renault are mașinile cu cele scăzute emisii din Europa
JATO Dynamics a publicat rezultatul unui studiu asupra emisiilor de CO2 ale celor mai bine vândute mărci din Europa. Renault a ieșit pe prima poziție pentru al doilea an consecutiv.
Renault este constructorul cu cea mai scăzută medie a emisiilor CO2 la nivel de gamă în Europa în 2014, arată un studiu JATO Dynamics. Potrivit organizației specializate în statisticile din domeniul auto, marca franțuzească a fost prima în Europa la nivel de emisii medii de CO2 pentru al doilea an consecutiv. La fel ca în anii trecuți, clasamentul a vizat doar primele 20 de mărci la nivel european în materie de vânzări atât în 2013, cât și în 2014. Următoarele mărci clasate pe podium au venit tot din Franța, în persoana lui Peugeot și Citroen. Nissan, partenerul de alianță al celor de la Renault, a marcat cea mai puternică reducere a emisiilor de CO2 la nivel de gamă, sărind de pe poziția 12 pe locul cinci. Dacia s-a clasat pe locul 12 în topul emisiilor medii de CO2 la nivel de gamă în 2014, surclasând mărci de volum precum Kia, Opel și Hyundai.
Producătorii premium din Germania au ocupat ultimele trei poziții în clasamentul emisiilor reduse de CO2 la nivel de gamă în 2014. Dintre cei trei producători premium din Germania, Audi a ieșit în fața BMW și Mercedes-Benz cu cea mai mică medie a emisiilor de CO2/kilometru la nivel de gamă, de 132.4 grame pe kilometru. BMW și Mercedes-Benz s-au clasat foarte aproape, ambele cu 133 de grame pe kilometru. Cei trei producători premium și-au păstrat pozițiile din clasamentul JATO din 2013. Marca Volvo a reușit să avanseze în clasament, clasându-se pe locul 13 cu o medie de 126 grame CO2/kilometru.
Medie emisii CO2/km la nivel de gamă pentru mașinile vândute în Europa |
|||
Poziție | Marcă | Emisii medii CO2/km în 2014 | Diferență față de 2013 |
1. | Renault | 108.4 | -1.8 |
2. | Peugeot | 109.4 | -5.4 |
3. | Citroen | 111.4 | -4.8 |
4. | Toyota | 112.5 | -3.3 |
5. | Nissan | 113.8 | -15.4 |
6. | Seat | 117.3 | -1.5 |
7. | Fiat | 117.3 | -0.8 |
8. | Skoda | 121.5 | -3.8 |
9. | Ford | 121.7 | -0.3 |
10. | Volkswagen | 123.3 | -4.5 |
11. | Suzuki | 124.4 | -2.7 |
12. | Dacia | 125.8 | -1.3 |
13. | Volvo | 126.2 | -5.8 |
14. | Mazda | 128.9 | -6.1 |
15. | Hyundai | 129.7 | 0.0 |
16. | Opel/Vauxhall | 130.3 | -1.7 |
17. | Kia | 130.9 | 1.4 |
18. | Audi | 132.4 | -2.6 |
19. | BMW | 133.2 | -2.4 |
20. | Mercedes-Benz | 133.5 | -5.9 |
Potrivit JATO Dynamics, toți producătorii de automobile și-au redus emisiile de CO2 în 2014 față de anul precedent, iar toate segmentele de automobile s-au bucurat de această reducere. Pe lângă beneficiile legate de mediu, reducerea emisiilor de CO2 este asociată și unui consum mai redus de carburant. Cea mai mare scădere a emisiilor de CO2 a fost realizată în clasa SUV-urilor, reducerea fiind motivată atât de vânzările puternice ale lui Mitsubishi Outlander PHEV, cât și prin actualizarea unor modele populare din segment (BMW X3, Honda CR-V și Volvo XC60).
Românii au cumpărat în 2014 mașini cu emisii mai scăzute decât elvețienii
La nivel de țări, analiza JATO Dynamics a relevat că toate cele 23 de piețe monitorizate și-au redus media de CO2 a mașinilor noi înmatriculate în 2014. Olanda a avut prima poziție a clasamentului, cu emisii medii de 106.8 grame CO2/kilometru, dar și cea mai mică reducere a emisiilor față de anul precedent. Achizițiile de mașini electrice din Norvegia au adus cea mai mare reducere a mediei emisiilor de CO2 pentru această țară în 2014. Grecia și Portugalia sunt singurele țări care însoțesc Olanda pe lista piețelor care au avut o medie a emisiilor de CO2 mai mică de 110 grame pe kilometru. În România, media emisiilor de CO2/kilometru pentru mașinile noi înmatriculate în 2014 a fost de 126.3 grame, mai bună decât în Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia și Elveția (cel mai slab clasată piață).
Via JATO Dynamics
E normal, tendinta este de a miscora cat mai mult motoarele si pe parcurs sa fie hibride in cel mai rau caz, ca sa nu zic electrice complet. De asta pe noul Talisman vedem ca nu depasesc bariera de 1600cmc3 si de asta nu o sa vedem la Renault o masina full-size. Acuma daca mai au la vanzare 2.0dci sau motoare mai mari mai mult ca sigur vor fi inlocuite de 1.6. Sigur ca mai ramane Megane RS.