E oficial: Ford va produce la Craiova crossover-ul Ecosport

Publicat marţi, 22.03.2016 11:15 de Mircea Meşter

Ford Ecosport i se va alătura lui Ford B-Max pe lista de modele pe care marca americană le produce la Craiova. Fabrica din Oltenia primește astfel o gură de oxigen care-i crește radical producția anuală.

Vânzările în scădere din segmentul monovolumelor de toate mărimile în Europa au afectat direct producția de la fabrica Ford din Craiova, care s-a străduit să se mențină pe linia de plutire din punctul de vedere al producției auto și s-a concentrat în ultima perioadă mai ales pe producția fabricii de motoare, acolo unde se produc diferite versiuni ale unității 1.0 EcoBoost. Ei bine, fabrica din Craiova va primi în acest an o binemeritată gură de oxigen după ce Ford va începe să producă la uzina din Oltenia crossover-ul Ecosport, cel mai mic membru al gamei de SUV-uri Ford.

Informația a fost confirmată de Jim Farley, președinte și CEO Ford Europa, într-un eveniment care a avut loc astăzi la fabrica de la Craiova. "Vânzările lui Ecosport au urcat anul acesta cu aproape 30%. Ținând cont de previziunile legate de creșterea vânzărilor din segmentul SUV–urilor de mici dimensiuni, pentru noi este momentul oportun să mutăm producția de EcoSport în Europa și să beneficiem astfel de forță de muncă excelentă și de fabrica noastră de la Craiova", a declarat oficialul Ford.

Asamblarea lui Ecosport va începe în toamna lui 2017. Modelul Ford se luptă pe piață cu Renault Captur, Nissan Juke, Opel Mokka sau Peugeot 2008 într-un segment extrem de popular în Europa și în lume. De altfel, specialiștii din industrie se așteaptă la un volum total de 1.500.000 de SUV-uri de segment B vândute global în cursului anului 2017.

Ford Ecosport și principalii săi concurenți din segment. Foto: AutoZeitung

Modelul Ecosport a reprezentat până acum mai degrabă un experiment pentru Ford în Europa. Asamblat până acum la fabrica pe care Ford o deține în India, modelul era importat de acolo în Europa, însă Ecosport nu a reușit până acum să se impună pe o piață dominată de concurenții Ford de pe Continent. Fabrica din Chennai va continua să asambleze Ford Ecosport, producția urmând să fie însă dedicată pieței indiene.

Conform oficialilor mărcii, lansarea producției lui Ecosport la Craiova se va coordona cu prezentarea unei noi versiuni estetice și tehnice a modelului Ford, probabil un facelift adânc de mijloc de generație. Reprezentanții biroului european al mărcii americane speră ca Ecosport să beneficieze astfel de un restart complet la nivelul prezenței sale în segmentul SUV-urilor europene de segment B.

Linia de producție din Craiova va păstra și asamblarea lui B-Max, model care va beneficia în curând, la rândul său, de un refresh tehnic și estetic.

Vânzări SUV-uri de segment B în Europa (2015)
Poz. Model Mașini vândute +/- față de 2014
1 Renault Captur 195.000 +18%
2 Opel Mokka 163.000 +28%
3 Peugeot 2008 154.000 +14%
4 Dacia Duster 125.000 -2%
5 Nissan Juke 103.000 +5%
6 Citroen C4 Cactus 79.000 +171%
7 Fiat 500X 74.000 Nou
8 Jeep Renegade 54.000 +594%
9 Suzuki Vitara 42.000 Nou
10 Ford Ecosport 40.000 +211%
  • vianu, marţi, 22.03.2016 11:40

    ne-am scos !......ar zice romanu'

  • Kirotractor, marţi, 22.03.2016 11:53

    @vianu: Dar-ar Domnu' sa ai premonitii valabile si sa nu mai fie sub-utilizata fabrica Ford din Craiova, care supravietuieste mai mult din fabricatia de motoare Ecoboost si transmisii. ...Dar eu cel putin nu prea cred ca ne-am scos cu decizia Ford de-a produce aici (inca) un model greu vandabil pe linga B-Max. Asta nu-i doar parerea mea, ci a unora mai specialisti , care reproseaza-n principal Ecosport-ului conceptia valabila pt. pietele auto emergente si nu pt. Europa. Adevarul e ca-n teste nu s-a dovedit a fi o masina proasta, dar e urit de-a binelea, nu doar... uritzel :-) cu rotitzele alea ca rulmentii si profilul de Fiesta "gonflabil". Si, in ciuda maniei SUV-istice actuale, cei mai multi cumparatori potentiali nici nu se mai uita pe teste/date tehnice dupa prima impresie pur vizuala.

  • Je, marţi, 22.03.2016 11:56

    Mda, inca un best seller... :/

  • M5, marţi, 22.03.2016 12:13

    E un lucru bun,desi preferam sa fie fiesta in locul ecosport.

  • vianu, marţi, 22.03.2016 12:14

    @Kirotractor 1. e SUV, e in trend 2. designul e subiectiv. Mie personal imi place dar nu mi-as lua pentru ca nu fac parte dintre clientii tinta. Cu alte cuvinte am alte nevoi, de asta l-am si sarit pe Captur in 2013 3. a fost conceput de o tara emergenta pentru tari emergente, corect. Si asta se vede din calitatea materialelor si in general in feeling-ul interior cu toate ca are radacini de Fiesta 4. rotile se pot rezolva :) 5. a fost bine primit in Eu, n'a rupt gura targului dar sa vedem ce urmeaza in 2016 si daca anul asta are cresteri sau se va stabiliza in jur de 5.000buc/luna nu cred ca va fi un best seller dar cat timp ocupa linia de productie si merg salariile e mai mult decat ok

  • Moldovean, marţi, 22.03.2016 12:26

    Băieți, în articol scrie că Ecosport va fi modificat inclusiv estetic. Poate chiar o nouă generație. Deci să ne așteptăm să arate mult mai bine. Ceea ce va crește vânzările în acest segment dominat de domnișoare pentru care, în majoritatea cazurilor, acesta este criteriul decisiv.

  • Dumitru, marţi, 22.03.2016 12:28

    Important e ca uzina de la Craiova o sa aiba mai mult de lucru. La fel si furnizorii Ford din Romania. Un plus pentru exporturile Romaniei, un plus pentru bugetul local, mai bine pentru salariati. Nu cred ca putem face nazuri cu privire la masina care va intra in fabricatie. Cum spuneam nu demult, pentru o astfel de decizie nu se poate trece de acordul sindicatelor de la Ford Germania. Acum, mai ramane sa profitam si noi cat putem de pe urma acestei vesti bune: sa facem odata centura Craiovei, sa construim autostrada spre Pitesti si cea dintre Pitesti si Sibiu. Poate peste cativa ani, cand va iesi B-Max din fabricatie, vom prinde un inlocuitor cu mai multa priza la clientii europeni...

  • xxx, marţi, 22.03.2016 12:52

    Doamne Ajuta!

  • Sam93, marţi, 22.03.2016 13:58

    Nu cred ca este cazul sa ne asteptam ca fabrica din Craiova sa primeasca unul dintre modelele legendare Ford precum Fiesta. EcoSport pare a fi mai potrivit pentru productia intr-o fabrica precum cea de la Craiova. Si nu-i cazul sa ne suparam ca un nou facelift poate aduce modelul la 50 de mii de unitati pe an si totusi ii ceva munca in plus. Impreuna un B-Max facelift s-ar putea sa le dea ceva de lucru celor de la Craiova iar PIB-ul Romaniei va avea de castigat din asta.

  • Tibi, marţi, 22.03.2016 14:01

    @Dumitru N-ar fi mai bine o autostrada Pitesti - Craiova - Lugoj ? Ar beneficia de ea atat Ford cat si Dacia. Sibiul ar fi mai ieftin de conectat prin Brasov - Ploiesti.

  • narcis, marţi, 22.03.2016 14:20

    Se stia de la sfarsitul anului 2015 ca masina asta se va produce a Craoiva probabil ca nu era oficial in presa dar toata lumea de pe platforme Ford Craiova stia cu certitudine ca din toamna 2017 masina va intra in productia de serie

  • www, marţi, 22.03.2016 15:54

    Se va face varianta facelift, nu acesta...much better!

  • Mihai, marţi, 22.03.2016 16:48

    Sa vedem si cand vor avea si pe ce sa transporte masinile la export, atat Ford, cat si Dacia...

  • CiPi, marţi, 22.03.2016 18:26

    SUV cu motor de 1l, Duceti-va dracu`. :)

  • Bethurbazal, marţi, 22.03.2016 19:27

    Ma bucura decizia de a mai construi un model la fabrica din Craiova. Era necesară. Ecosport e cel mai la indemana model intrucat e fabricat pe aceeasi platforma cu B-Max. @Tibi Pitesti-Sibiu e foarte necesara. Pitesti-Lugoj prin Craiova e de 2,5 ori mai lunga si am termina-o in 2030 si ceva. Pitesti-Sibiu e necesara si in contextul organizarii Euro 2020 de fotbal la Bucuresti. Ma tem insa ca nu vom putea termina cei o suta si ceva de km pana atunci la cum se lucreaza acum in Romania.

  • vianu, marţi, 22.03.2016 19:38

    @CiPi - crossover - masa proprie 1300Kg - motor 1L = 125CP/170Nm

  • lorinczi.thomas, marţi, 22.03.2016 20:09

    @xxx: degeaba ne ajuta doamne-doamne daca coruptii intarzie startul lucrarilor la autostrada. Ford foarte probabil s-a gandit in faza initiala sa aduca chiar fiesta, dar fiind un model vandut bine, ar fi destul de greoi cu infrastructura actuala a romaniei, asa ca au ales esecul ecosport. Esec pana acum cel putin, cu acel promis facelift poate vor face un upgrade major care sa il faca pe gustul europenilor.

  • LR, marţi, 22.03.2016 22:59

    Pe când un model Ford care să fie cumpărat masiv și de români?

  • klaudiu, miercuri, 23.03.2016 08:00

    luna trecuta am gasit in olanda un ford fabricat la craiova masina nu era la vanzare dar stand de vorba cu propietarul aceasta mi-a spus ca ca o va duce foarte curand la rematul lor si ca va cumpara o toyota omul a fost corect si a vorbit frumos de ford dar nu cel produs in romania care a spus ca are foarte multe ore de service fata de alte marci produse in vest asa ca mare atentie la ce cumparati

  • esec B-Max?, miercuri, 23.03.2016 09:57

    Asa cum Ford nu e Renault...secretul masinilor de succes nu-l va stii niciodata

  • arhitect, miercuri, 23.03.2016 18:14

    @ LR: cand vor face un monovolum mic sau compact mai spatios , vezi 500L, C4 Picasso, Scenic

  • LR, miercuri, 23.03.2016 18:46

    Asta-i la bâză. În România se vând foarte slab monovolumele. Încă nu am văzut 500L pe străzile noastre. Iar C4 Picasso și Scenic, am văzut aproape numai SH-uri aduse din Vest. Dacă mă gândesc bine, Scenic nu vezi nici în showroom-urile autohtone.

  • LR, miercuri, 23.03.2016 18:49

    Iar mărcile enumerate de tine nu vor lua prea curând locul celor de la Ford Craiova.

  • cornel, joi, 24.03.2016 20:05

    Sper sa aibe succes, dar ma indoiesc. Reteta succesului=portbagajul mare-aici nu este cazul.

  • @LR, joi, 07.04.2016 14:09

    Cum sa ia locul? N-are nicio logica ce spui tu.