După frigidere și aspiratoare, Uniunea Europeană introduce etichete unice și pe mașini electrice și stații de încărcare
Uniunea Europeană introduce etichete unice pentru mașinile electrice și stațiile de încărcare, pentru o utilizare facilă. Măsura intră în vigoare în 20 martie.
Mașinile cu zero emisii au început să apară tot mai des pe șosele, iar parcările încep să adopte stații de încărcare cu o multitudine de opțiuni în ceea ce privește capacitatea de încărcare.
Pentru a face utilizarea lor mai facilă, Uniunea Europeană introduce începând cu 20 martie etichete unice. Acestea vor fi aplicate atât pe autovehiculele electrice cât și pe stațiile de încărcare. Clienților le va fi mai simplu să identifice priza potrivită pentru mașina lor electrică.
Soluția este folosită deja în cazul electrocasnicelor, care sunt livrate obligatoriu cu o etichetă pe care găsim litere. Acestea vorbesc despre clasa de eficiență și alte câteva trăsături.
Etichetele vor fi aplicate pe toate vehiculele reîncărcabile electric, înmatriculate după 20 martie, inclusiv mopede, motociclete, tricicluri, cvadricicluri, autoturisme, vehicule comerciale ușoare, vehicule comerciale grele, autobuze și autocare.
Pe lângă țările din Uniunea Europeană, măsurile au fost preluate și de state precum Islanda, Lichtenstein, Norvegia, Macedonia, Serbia, Elveția și Turcia.
Eticheta regăsită pe o mașina va trebui să aibă o corespondentă pe stația de încărcare. Desenul va fi un hexagon pe care este menționat un simbol (o singură literă). Pe mașină, litera va fi albă sau argintie, pe fundal negru, iar pe stația de încărcare litera va fi neagră, pe fundal alb/argintiu.
Litera B corespunde mașinilor și stațiilor care folosesc încărcarea AC, la maxim 250 V. Pentru tensiunea maximă de 480 V, litera va fi C. Stațiile de încărcare pentru curent alternativ vor fi de trei feluri: tip 2, tip 3-A și tip 3-C, cu literele C, D și E.
Stațiile care livrează curent continuu vor putea fi identificate după literele K, L, M, N și O. Prizele standard, sau domestice dacă vrei, nu vor avea o asemenea etichetă.
Începând cu 20 martie, producătorii de automobile sunt obligați să eticheteze în consecință mașinile, fișele de încărcare, manualele de utilizator, stațiile de încărcare furnizate împreună cu mașina, dar și cablurile sau spațiile de depozitare ale acestora.
via Profit.ro
Dar cand ii obliga pe toti constructorii sa aiba acelasi stecher de incarcare? Ca din cate stiu(posibil sa gresesc),fiecare constructor vine/venea cu mufa lui si iti trebuie un adaptor. Cum era inainte la telefoanele mobile,fiecare telefon avea mufa lui dar UE a decis ca fiecare telefon trebuie sa aiba aceeasi mufa de incarcare(usb si apoi usb-c). Mai putin Apple-ul care,apartinand de amerloci,fac in Europa ce vor si isi vand telefoanele cu o alta mufa.Misto treaba cu frigidere,aspiratoare....masini electrice:))),bine,ma uit la Dacia aia Spring din poza de la articol,la cum arata sunt sigur ca face niste clatite delicioase.