După facelift vine marea schimbare: BMW pregăteşte o versiune electrică pentru sportiva i8
BMW i8 va primi în curând un facelift, însă constructorul german pregăteşte în paralel şi o versiune integral electrică cu mai multă putere decât actualul hibrid plug-in.
BMW intenţionează să extindă agresiv gama de modele ecologice reunite sub brandul i undeva în jurul anilor 2020. Ca parte a planului, constructorul german intenţionează să lanseze o sportivă BMW i8 electric, care să renunţe astfel la unitatea de propulsie pe benzină de 1.5 litri care propulsează actualul hibrid plug-in.
Ideea este de a înlocui acest motor convenţional cu trei motoare electrice, dintre care unul să fie amplasat în faţă, iar celelalte două în spate, acolo unde era poziţionată unitatea pe benzină. Pentru moment, germanii ezită să anunţe performanţele sistemului de propulsie, însă surse din cadrul BMW afirmă că fiecare dintre cele trei motoare va avea o putere de circa 272 CP. În ciuda acestor schimbări importante, masa totală a supercarului va rămâne la 1.485 de kilograme.
Din punct de vedere al designului, viitorul BMW i8 electric va prelua cel mai probabil caroseria din fibră de carbon a unui concept bazat pe celule de hidrogen prezentat anul trecut.
Până la lansarea noului i8 electric, BMW pregăteşte şi un facelift pentru această sportivă. Una dintre principalele noutăţi este că BMW i8 facelift va prelua bateria Li-Ion de 26 Ah disponibilă în prezent pe modelul BMW X5 xDrive 40e, în condiţiile în care actualul acumulator are doar 20 Ah.
Cel puţin teoretic, acest lucru va permite inclusiv o creştere a puterii motorului electric, eventual în zona a 395 CP, conform informaţiile furnizate de inginerii BMW. În plus, modelul va utiliza un sistem de încărcare wireless Qualcomm de 7.2 kW.
Via Autocar
Pacat de caroseria asta ca nu ii pun si un motor pe benzina sa se bata cu Audi R8. CU un electric nu poti bate V10 plus de pe R8.