După Chevrolet Volt și Opel Ampera, Nissan este nevoit să facă același compromis: e-Power este un sistem electric cu autonomie extinsă
Nissan e_power este un nou sistem de propulsie electric, care folosește însă și un motor pe benzină pentru a extinde autonomia. Motorul clasic încarcă bateriile atunci când acestea au scăzut sub nivelul critic.
Chiar dacă este constructorul cu cel mai vândut model electric din lume, Nissan caută în continuare modalități de a atrage tot mai mulți oameni în gama sa de vehicule cu zero emisii. Soluția găsită este de fapt un compromis pe care l-au mai făcut și alții în trecut.
Prin 2010, atunci când Nissan se bătea cu pumnul în piept că a lansat un Leaf 100% electric, de partea cealaltă a Oceanului, în Satele Unite, Chevrolet striga cât îl țineau puterile că a lansat la rândul său o mașină 100% electrică: Volt. Chiar dacă modelul american folosea un motor pe benzină pentru a umple bateriile folosite de motorul electric.
Pe atunci, presa și publicul a blamat Chevrolet Volt pentru marketingul înșelător. Prin urmare, Nissan Leaf și-a putut atrage în liniște cât mai mulți doritori de electrice pure.
Acum, la aproape șase ani de atunci, Nissan decide să facă același compromis pe care îl făcea atunci Chevrolet, urmat de Opel cu al său Ampera și, mai nou, de BMW cu actualul i3.
Nissan promite un motor auxiliar pe benzină, instalat pe modelele sale electrice. Acesta se numește e-Power și va avea același principiu de funcționare: propulsorul clasic va începe să încarce bateria atunci când aceasta ajunge într-un punct critic. Astfel, Nissan speră să înlăture teama de a rămâne în pană.
Potrivit japonezilor, acest sistem nu a putut fi folosit pentru că era prea mare pentru a fi introdus pe un model compact. Avansul tehnologic a schimbat însă regulile jocului și Nissan pare dispus la un compromis. Mai ales că acesta ar urma să îi ofere o eficiență similară unui tren de propulsie clasic, cum este cel de pe Toyota Prius.
Nissan susține că sistemul este aproape la fel de silențios ca cel electric și că rezervorul de benzină nu va fi unul foarte mare. Primul model care va adopta noua tehnologie va fi o versiune e-Power a modelului Note. Nu au fost încă publicate piețele pe care se va vinde noul Note e-Power, însă Europa ar trebui să fie și ea pe listă.
astfel de masini trebuiau sa existe de la inceputuri. totusi urat modelul asta note. sa puna pe 370z. restul modelelor de la ei sunt hidoase. sau macar pe mizeria de juke ca tot se vinde. :/