După cea mai accesibilă mașină, România produce și cel mai accesibil tractor de pe piață: Universal 650 revine cu un preț de 16.000 de euro
Chiar dacă nu scriem de obicei despre utilaje agricole, relansarea unui tractor românesc nu putea fi trecută cu vederea. Universal 650 revine pe piața de la noi după o absență de 10 ani.
Dacia și părintele său Renault au reușit să repună România pe harta țărilor producătoare de automobile. A venit apoi Ford, care a pus, de asemenea, o cărămidă la consolidarea poziției României în acest segment. La aceste două mari nume se adaugă zeci de furnizori care activează în țara noastră.
În acest context, anunțul relansării unuia dintre cele mai populare tractoare românești, nu poate decât să ne bucure și să ne facă să scriem despre asta, chiar dacă utilajele agricole nu prea intră în raza noastră de acțiune.
Potrivit Ziarul Financiar, compania Tractorul U650 Brașov va demara vânzările celui mai accesibil tractor din România. Este vorba despre Universal 650, resuscitat la 10 ani de la încetarea producției sale la Brașov. Compania care a relansat modelul este deținută de Titus Șerban, fostul director al Tractorul Brașov. Acesta a mutat linia de asamblare a vechilor tractoare tocmai la Băicoi și, în ultima perioadă, a produs acolo utilaje agricole care ajungeau în Egipt, singura țară pentru care avea drept de comercializare.
Însă, din vara acestui an, vânzările vor fi demarate și în țara noastră, prețul unui tractor urmând să ajungă la 16.000 de euro. Este cel mai accesibil tractor de pe piața din România și vine echipat cu un motor de 65 de cai putere, conectat la o transmisie manuală cu 10 rapoarte.
via Ziarul Financiar
-
dan_grc, miercuri, 16.08.2017 17:59
Prețul este incredibil, simplu, fiabil, de asta au nevoie mulți agricultori, care nu -și permit tractoare mai performante ce-i drept, dar mult mai scumpe. @Lexmark Puteai mai mult, cu toate mizeriile de motoare nemțești. Dar n-ai vrut.
-
dany, miercuri, 16.08.2017 18:43
hai si cu U445
-
Adrian C, miercuri, 16.08.2017 20:11
Cat ma bucur cand vad ca se mai produce cate ceva si in Romania. E drept ca nu producem lucruri de mare valoare, dar in nici un caz nu sunt rebuturi chinezesti. E mana cereasca pt. multi fermieri tractorul asta ca exista pe piata. Nu prea mai gasesti in ziua de azi utilaje accesibile. Parca au inebunit toti producatorii....le fac numai pt. milionari !
-
LR, miercuri, 16.08.2017 20:13
După cum arată volanul, se pare că au instalat o direcție asistată.
-
vianu, miercuri, 16.08.2017 20:20
Fiabil? daca spui tu... Pretul pieselor de schimb? sau le rezolvam prin autogospodarire si le scoatem din strung, pila si ciocan... Deja simt mirosul de vaselina si motorina, vad mainile si degetele pline de uleiuri si aud injuraturile...'utui masa, baga-mi-as p... in cr...a mamii ei! Succes! PS si tocmai aruncasem perna cu umplutura de burete ce imbunatatea confortul scaunului din tabla goala ambutisata
-
Calingura, miercuri, 16.08.2017 20:49
Stiu ca ce urmeaza sa spun este penibil dar imi asum. Acum cativa ani voiam sa fiu mai hipster decat hipsterii si sa imi iau un mic tractor cu care sa vin la munca; ar fi murit dusmanii de invidie. Doar ca am ramas cu sechele cand am vazut cat sunt de scumpe. Nu am aflat daca sunt scumpe pentru ca se produc bani cu ele sau pentru ca sunt unelte foarte rezistente dar, oricum, jos palaria. Admiratie pentru un industrias roman, care tine in viata o marca romaneasca si niste locuri de munca calificata.
-
marius, miercuri, 16.08.2017 20:54
Asteptam un program de sustinere pentru acest produs de calitate Made in Romania
-
PMC, joi, 17.08.2017 08:51
Din ce am auzit eu, tractoarele astea erau extrem de proaste. Pentru un mic fermier care il foloseste limitat, e ok. Dar pentru "munca grea", pentru o ferma cu sute de ha in administrare, am inteles ca tractoarele astea erau pur si simplu o calamitate. Sper sa nu fie asa. Exista cineva cine chiar cunoaste produsul? Adica sa aflam de la prima mana despre cat sunt de bune sau proaste aceste tractoare. Nu ajuta sa fie doar ieftin, desi e clar ca pretul e extrem de important. Daca nu e macar destul de fiabil sa-si scoata investitia si in plus, atunci n-ai facut nicio isprava cu el.
-
joker, joi, 17.08.2017 09:05
acest individ a contribuit la inchiderea si distrugerea fabrici sa ii fie rusine acum produce el
-
Pana, joi, 17.08.2017 10:51
O veste buna. Dar sper ca aceste tractoare vor ramane pe camp si pe drumurile neasfaltate. Ca mai sunt viteji care ies cu ele in drumul principal (dupa ce eventual mai iau o bere, doua "la bord"... ca deh, face parte din meseria de tractorist) si dau tot traficul peste cap.
-
vianu, joi, 17.08.2017 12:25
fara sa critic comentariul lui @Calingura si nici pe cei care i-au dat voturi pozitive intr-o exagerata darnicie va dati seama de situatia complet nefireasca?... sa ne bucuram pentru mentinerea in viata a unei produs vechi de 50(?) ani, absolut depasit moral si tehnic. Sa consideram ca pe o adevarata victorie productia unui tractor care si in anii 80' era o piatra de moara pentru cooperative, ferme, etc. hai sa fim realisti....tractorul asta (practic istoria noastra cu bune si cu rele) nu are ce cauta in industria romaneasca actuala. E rusinos, pur si simplu. Ne agatam cu disperare de niste simboluri trecute (de multe ori strambe) ignorand faptul ca evolutia nu se face resuscitand vechiul ci inventand noul. Sorry @calingura....nu pot sa-ti dau manutza verde, dar ma abtin sa iti dau rosu. PS. tractorul asta nici macar nu a fost romanesc. Cat despre marca...care marca? utilajul era fabricat sub licenta FIAT.
-
Ara, joi, 17.08.2017 12:47
E un lucru bun ca se mai produce cate ceva. Tare mi-e teama, insa, ca acele minunate criterii pentru acordarea de "fonduri europene" nu o sa permita achizitionarea acestor tractoare. Nu sunt nebuni occidentalii sa ne dea dea bani (din banii nostri) ca sa cumparam de la noi si nu de la ei, sa fim realisti.
-
dan_grc, joi, 17.08.2017 18:40
@vianu Intr-o tara normala, de acord, nu are rost sa te bucuri pentru un astfel de produs, dar cand Romania este pe locul doi, dupa Siria, la emigrare, nu mai pare atat de anormal. Noi ne bucuram pentru cateva zeci de km de autostrada care nu se strica dupa un an.
-
vianu, joi, 17.08.2017 20:45
@dan ieap, vrem sa fim o tara normala dar ne bucuram ca aborigenii la vederea unor margele de sticla colorata
-
mishazaitev, vineri, 18.08.2017 08:57
@Automarket Imi permit sa va sugerez, ba chiar sa va rog sa realizati un interviu cu Dl. Titus Serban. Intr-o Romanie becalizata si manelizata care inca isi mai cauta eroii si exemplele de urmat, poveste dumnealui poate reprezenta un model pentru noi toti. Mi-ar placea sa aud despre reusite dar mai aes despre betele in roate care i s-au pus. Pentru ca in spatele acestei vesti bune se ascunde si istoria trista a faptului ca omul acesta a pordus neancetat tractoare pe care le-a exportat, dar nu le-a putut vinde in tara lui pana azi.
-
Calingura, vineri, 18.08.2017 12:14
@Vianu - ai dreptate. Doar ca asa cum spunea si Dan, aici e Africa; aici nu se face nimic. Nu avem cunostintele si banii sa fabricam produse industriale de ultima tehnologie. Ar fi vorba de sute de milioare de euro care s-ar recupera foarte lent. Apoi nu-i totul chiar rau daca te gandesti. Nu de alta dar nu toti agricultorii isi permit sa cumpere tractoare performante. Ai dreptate si cu marca - intram intr-o discutie foarte trista. Prefer sa vad parte plina a paharului. In acelasi timp, nu renunt la visul meu sa imi iau un tractoras si sa il parchez in fata la Shift langa Vespa si alte hipster-mobile.
-
mishazaitev, vineri, 18.08.2017 13:18
Oameni buni, despre ce vorbim? In Romania multi agricultori inca n-au renuntat la caruta si la plugul tras de vite! Altii trag de tractoare romanesti produse inainte de dezastrul UTB (care de proaste ce erau merg si acum) sau de tractoare straine foarte vechi. Desigur ca un tractor de 65 CP nu este solutia optima pentru o exploatare de sute de hectare, insa pentru un mic fermier, este mana cereasca! .Ganditi-va ca in Romania se mai fabrica tractoare la Reghin cu tehnologie din Belarus preturile nu sunt foarte mari si cu toate acestea micii fermieri inca sufera la capitolul tehnologie. Prin urmare, chiar si la acest pret, vanzarea de tractoare in Romania trebuie privita ca o provocare! @vianu De unde stiti ca era o piatra de moara? Ati lucrat cu ele, ati detinut vreunul. E atat de "piatra de moara" incat unii il mai folosesc si acum. Si de unde stiti ca aceste tractoare nu au fost deloc modernizate ?Va spun spre exemplu ca modelu U850 fabricat la Baicou este echipat cu un model Perkins....
-
LauCalin, vineri, 18.08.2017 14:16
Suntem atat de inapoiati, incat am ajuns sa ne bucure renasterea unui tractor vechi de acum 50 de ani. E ca si cum ne-am bucura de relansarea Daciei 1100 sau 1300. Cred ca nici aia din Congo sai Trinidad Tobago nu ar fi atat de incantati.
-
vianu, vineri, 18.08.2017 18:53
@misha ai sa ramai surprins cate stiu legat de tractoare si utilaje agricole ca erau romanesti sau RDG-iste. As putea sa-ti povestesc (de la sursa) si cum (si in ce regim comercial) plecau tractoarele catre Egipt si alte tari africane. As putea sa iti spun (tot de la sursa) cum se facea cercetarea/proietctarea industriala si care erau conditiile venite si impuse de la "Centrala". sistemul hei-rupist si pe "repede inainte" de industrializare (de dupa anii '70) n-a fost cea mai buna idee. Dar asta e alta poveste. Si sa pun punct...sa aruncam totul la gunoi nu e OK. Sa transformam totul intr-un fel de basm cu zane iarasi e periculos. Romanii n-au invatat sa se priveasca pe ei insisi si propriile realizari cu obiectivitate si detasare. Ne place sa ne ne dam ochii peste cap si sa jucam ori rolul de victime ori sa ne inchipuim buricul pamantului. @Calingura...incerca un U453, e mai micut, se parcheaza mai usor :D. Pe bune, esti dus cu pluta (in sensul bun al cuvantului).
-
ionut, marţi, 22.08.2017 22:20
un calcul simplu ne arata ca se pot cumpara 5 tractoare la pret de unul nou strain Singura problema e .....unde mai gasesti 5 tractoristi sa munceasca pe ele? Mai punem niste irigatii in discutie, niste centre de colectare si importurile ne spun PA PA sau noi lor.
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
Vorbiti de atata vreme de "gigantii auto germani" si de a lor de mizerii de motoare si tehnologii diesel, de dieselgate de ce nu, incat aceasta stire nu vine sa se remarce cu nimic in tot acest context, asa ca, no stress...