După 48 de ani, producţia auto din Marea Britanie a depăşit-o pe cea din Franţa
Industria auto din Marea Britanie se află pe un trend ascendent. Uzinele din Regatul Unit au produs anul trecut mai mult decât cele din Franţa, o reuşită care nu a mai fost consemnată din anul 1966.
La începutul verii trecute, criza auto, încă resimţită din plin pe piaţa europeană, ameninţa să schimbe clasamentul ţărilor cu cea mai mare producţie de maşini.
Criza schimbă clasamentele: Franţa va fi depăşită de Marea Britanie la producţia auto
Cum 2013 s-a încheiat deja, se fac primele estimări pentru a determina clasamentul statelor europene care au dat naştere celor mai multe maşini anul trecut. Germania este lider incontestabil, urmat de Spania. Bătălia cea mare se dă însă pentru locul trei, unde Franţa este pe punctul de a fi detronată de Marea Britanie. Este o răsturnare de situaţie care nu a mai fost consemnată din anul 1966
Englezii se bucură de o creştere constantă a pieţei auto şi, implicit, a producţiei locale. Surse din industrie estimează că anul trecut, în Marea Britanie, s-au produs 1.55 milioane de maşini. Este o diferenţă uriaşă faţă de cele 1.47 milioane produse în 2012 şi cele 1.35 produse în 2011.
De cealaltă parte, Franţa se confruntă cu o scădere a pieţei locale şi cu reduceri masive de personal. Producţia nu putea nici ea să stea mai bine, tendinţă resimţită în producţia auto, care este aşteptată să scadă la doar 1.54 milioane în 2013, de la 1.66 milioane în 2012 şi 1.88 milioane în 2011.
În Marea Britanie, branduri locale precum Jaguar, Land Rover, Mini şi Vauxhall au contribuit decisiv la creşterea cifrelor de producţie. Chiar şi mărci de lux ca Bentley şi Rolls Royce au avut o influenţă asupra evoluţiei pozitive. Pe lângă mărci care îşi leagă rădăcinile de Regatul Unit, au mai fost şi branduri asiatice cu uzine în Anglia, responsabile pentru creşterea producţiei: Nissan, Toyota şi Honda.
Analiştii susţin că piaţa auto din Marea Britanie va continua să crească în următorii ani, primele previziuni anunţând atingerea pragului de două milioane de unităţi produse în maxim trei ani.
Franţa în schimb va continua să scadă din cauza deprecierii monedei Euro, a supraproducţiei, a încrederii scăzute în autorităţi şi, nu în ultimul rând, din cauza declinului vânzărilor.
Ce produc britanicii si ce produc francezii....e normal ca PSA, Renault sa vanda mai multe pt. ca sunt mai accesibile. Marcile lor gen Rolls Royce, Bentley, Aston Martin, Jaguar, Range Rover, Mini nu sunt pt. oricine si putin si le permit. De aici si vanzarile mai mici. Si uite ca si asa au ajuns sa ii depaseasca in ciuda crizei si saraciei mondiale. Interesant !