După 21 de ani, Subaru schimbă motoarele boxer pe benzină
Subaru lansează peste o săptămână o nouă generaţie a motorului boxer de 2.0 litri. Structura de bază a unităţilor se schimbă, iar consumul scade cu 10%.
Subaru a anunţat oficial datele tehnice ale viitoarei generaţii de motoare Boxer pe benzină, prima schimbare de acest tip pe care constructorul japonez o aduce în linia sa de propulsoare din 1989 până astăzi. Practic, actualele unităţi Boxer de 2.0 şi 2.5 litri sunt neschimbate la capitolul conformaţie de 21 de ani, noile propulsoare de 2.0 litri urmând să aducă o binemeritată reîmprospătare a gamei.
În primul rând, Subaru a modificat cursa şi alezajul noului Boxer de 2.0 litri, structura de bază a acestuia fiind astfel schimbată radical. Vorbim de o cursă mai lungă (de la 75 la 90 de milimetri), de un alezaj redus (de la 92 la 84 milimetri), de o capacitate cilindrică în uşoară scădere (la 1.994 centimetri cubi) şi de o cameră de combustie compactă, elemente care până acum nu erau posibile din cauza regulilor de montare a motorului pe şasiu.
Trecem la capitolul performanţe, acolo unde noua unitate Boxer de 2.0 litri nu vine cu schimbări radicale. Vorbim de o putere maximă de 150 CP (aceeaşi cu cea a unităţii pe care o înlocuieşte) şi de un cuplu maxim de 196 Nm (faţă de 191 în versiunea anterioară). Conform celor de la Subaru, aceste modificări au efect benefic şi asupra consumului, noul Boxer de 2.0 litri afişând o valoare mai mică cu 10% decât generaţia precedentă de motoare.
via | Subaru
Adica e aproape aceeasi Marie cu u aproape alta palarie :p cred ca e o schimbare mai mult politica.