Doua decenii de la primul Volkswagen Golf G60

Publicat joi, 15.04.2010 16:01 de Sebastian Toma

Volkswagen sarbatoreste 20 de ani de la debutul pe piata al primului Golf echipat cu un motor pe benzina supraalimentat. In acest moment, constructorul din Wolfsburg ofera numeroase motoare otto supraalimentate in gama sa, acestea purtand denumiri ca TSI si TFSI.

Volkswagen Golf G60 sarbatoreste 20 de ani de la debutul pe piata. Desi cea de-a doua generatie a lui Golf era deja disponibila intr-o versiune GTI de 1.8 litri cu 4 supape pe cilindru, constructorul din Wolfsburg a echipat modelul Golf cu motorul de 1.8 litri supraalimentat cu un compresor G-Ladder in anul 1990. Unitatea supraalimentata de 1.8 litri furniza 160 CP si 225 Nm, care ii permitea lui Golf G60 sa atinga o viteza maxima de 216 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h era realizata in doar 8.3 secunde.

Pe langa noul motor supraalimentat, care debutase pe Corrado G60, Volkswagen Golf G60 beneficia si de un convertor catalitic si ABS in standard. Modelul avea o masa extrem de scazuta – de 1.080 kilograme pentru versiunea cu trei usi, respectiv 1.105 kilograme pentru versiunea cu cinci usi. La acea vreme, Golf G60 era cel mai performant model din randul Golf-urilor, surclasand chiar si versiunea GTI in materie de performante.

La doar un an si cateva luni de la debutul pe piata, Golf G60 a disparut din oferta Volkswagen de la acea vreme, fiind inlocuit alaturi de suratele sale de cea de-a treia generatie a lui Golf. Cea mai rapida versiune a modelului respectiv era echipata cu un motor VR6, care avea o configuratie in V la 15 grade si oferea performante deosebite. Propulsorul respectiv a fost instalat si pe o versiune a lui Passat B3, iar Volkswagen a creat si o versiune G40 a lui Polo S. Mai mult decat atat, constructorul din Wolfsburg a creat si o editie speciala lui Golf G60, care era echipata cu jante din aliaj de la BBS si avea o suspensie mai joasa alaturi de discuri de frana mai mari.

Via | Autoblog.it

  • Ivanoff, joi, 15.04.2010 16:16
    15 grade???

    "avea o configuratie in V la 15 grade " ??? Hmmm, mai gandeste-te ca nu e a buna...

  • sebaa, joi, 15.04.2010 16:23
    @Ivanoff

    Din contra, a fost foarte apreciat motorul respectiv. Imbina arborele cotit scurt al unui V6 cu o latime situata intre cea a unui V6 si cea unui motor cu sase cilindri in linie, de acolo si denumirea VR6.

  • Ivanoff, joi, 15.04.2010 16:28
    Unghiul nu e bun...

    OK cu tot ce spui,mai putin unghiul la care sunt asezati cilindrii...

  • sebaa, joi, 15.04.2010 16:32
    @Ivanoff

    Era intre 10.5 si 15 grade din cate tin eu minte. La un V6 conventional cilindrii sunt dispusi la 60 de grade.

  • noname00, joi, 15.04.2010 17:27
    @Ivanoff

    Este corect in articol, chiar era asa mic unghiul http://en.wikipedia.org/wiki/VR6_engine Gresala este mai sus "Golf era deja disponibila intr-o versiune GTI de 1.8 litri cu 16 supape pe cilindru "

  • Turbo, joi, 15.04.2010 17:35
    G60 - Arăta bine şi arată bine

    chiar şi dupa atâţia ani conceptul G60 este apreciat cu toate unghiurile sale aproape drepte ca la Mercedes G.

  • sebaa, joi, 15.04.2010 17:35
    @noname00

    E vorba de motorul KR 1.8 16v (139 CP). Exista si un motor de GTI cu 8v, care dezvolta 110 CP, acelasi care a echipat si G1 GTI - de unde si i-ul din GTI, care venea de la Injectie - celelalte Golf-uri din prima generatie fiind echipate cu motoare cu carburatie ( majoritatea Pierburg)

  • Ivanoff, joi, 15.04.2010 18:08
    15'

    Am verificat si asa este,greseala mea... Ciudat totusi unghiul atat de mic intre cilindrii. Cat despre TSI si TFSI,ai idee care e diferenta?

  • ZZZ, joi, 15.04.2010 18:53
    TFSI si TSI

    TSI are in plus un compresor mecanic ce ofera cuplu foarte bun chiar si la turatii mici (de la 1800rpm) si momentan tehnologia e folosita pe motoare cu cilindree mica. Pt variantele de performanta se foloseste TFSI care este un motor clasic cu turbina.

  • Ivanoff, joi, 15.04.2010 21:27
    @zzz

    Merci de explicatii.

  • LUCCI, joi, 15.04.2010 22:23
    VW GOLF

    Golful 2 ,cea mai buna(fiabila) masina din toate timpurile.

  • @ sebastian toma, joi, 15.04.2010 22:43

    cel mai puternic g60 de pe g2 a fost cel cu motor de 1.8 16 valve si 210 hp

  • serifu, joi, 15.04.2010 23:59
    GOLF 2

    Respect. O legenda vie...si acuma o sa apara contestatarii VAG nascuti dupa acest GOLF C60

  • jkkk, vineri, 16.04.2010 00:00
    vr6

    o alta caracteristica a motorului vr6 era ca,datorita unghiului mic intre pistoane avea o singura chiulasa

  • @serifu, vineri, 16.04.2010 03:14

    Contestatarii vag apar doar atunci cand acest grup merita contestat, eu sunt unul din acei contestatari insa acum chiar nu este cazul. VW facea masini, si inca ce masini....pacat ca numai fac. Ce erau si ce au ajuns. Iti iei VW si ai parte de o adunatura de plastic de calitate slaba....ma rog numai detaliez. Asta e realitatea oricum.

  • SS, vineri, 16.04.2010 11:12

    @ serifu Vag fac masini mai bune decat atunci numai ca nu poti compara o masina cu volan si casetofon cu o masina 2010 cu o groaza de sisteme electronice asistate de computer... asta este problema tuturor marcilor. Ma deranjeaza faptul ca nu intelegeti darcu odata ca lumea evolueaza, trecem la alt nivel .. numai spiritual am ramas atat de retarzi si indobitociti incat sarbatorim Pastele in numele unui basm despre un evreu, cand asa zisul ,,paste'' echinoctiul de primavara se sarbatoare cu mult inainte.

  • serifu, vineri, 16.04.2010 14:45
    pt @serifu

    tocmai chestia asta ma deranjeaza la voi contestatarii...toti o tineti pe aceeasi idee, domle ce masini faceau odata si ce masini fac acum...pe ce argumente te bazezi cand faci asemenea afirmatii? din ce auzi de la vecin la scara blocului? culmea dintre toate marcile din lumea asta toate au evoluat in bine, numai VW se depreciaza tot mai mult....renault, peugeot, seat, honda, hyundai, volvo si toate celelalte nu au plastic si materiale ieftine numai vw asai??!!!! uita-te la premiile care le iau, cum apare un model nou VW (polo, golf) este declarat automobilul anului, uita-te la vanzari (golf e cea mai vanduta masina in europa din istorie), uita-te la teste facute pe circuit, mereu scot timpi in primele 3 da noah, mentalitatea de roman sentimentalist