Dodge Charger pe combustie revine: producție lansată la uzina Windsor

Publicat joi, 04.12.2025 17:08 de Silvian Irimia

Stellantis a început producția modelelor Dodge Charger pe combustie pentru anul 2026 la uzina Windsor Assembly.

Constructorul auto spune că cele două variante de motoare SIXPACK oferă puteri de 420 și 550 de cai, ambele modele fiind disponibile pe variantă coupe cu două uși sau sedan cu 4 uși.

Compania a declarat că primele unități vor începe să ajungă în reprezentanțe în această lună. Pentru a satisface cererea anticipată, Windsor Assembly va adăuga un al treilea schimb și până la 1.500 de noi locuri de muncă la începutul lui 2026, a spus compania, adăugând că interviurile și procesul de angajare sunt deja în desfășurare.

Muncitorii aflați în șomaj tehnic la Brampton vor avea șansa de a accesa aceste locuri de muncă, dacă sunt interesați. Până acum, aproximativ 300 vor lucra în Windsor.

Stellantis a anunțat în octombrie că va investi 13 miliarde de dolari SUA în următorii 4 ani pentru a-și extinde capacitatea de producție din Statele Unite, o mișcare care implică anularea producției planificate pentru un model din Brampton.

Compania spune că Jeep Compass, care era programat să fie produs la uzina Brampton Assembly, va fi mutat la uzina Belvidere din Illinois.

via Automotive News 

  • ICE forever, joi, 04.12.2025 18:26

    Planeta revine la viață.

  • alex_cu_a_mic, joi, 04.12.2025 22:02

    unii ar zice ca se sufoca

  • zarnesteanu, vineri, 05.12.2025 07:03

    Incapabili sa produca masini ice fiabile si moderne, au facut o incercare lesinata sa intre pe piata de electrice. Au dat-o-n bara rau de tot, in special pe partea de software, care e critica la o masina moderna, iar acum, in final, se intorc la epoca de piatra, motoare ice. Din pacate looserii raman loosers. Foarte putini au curajul, energia sau know-how-ul pentru a mai prinde un loc in era moderna. O sa-i scuture china pana se alege praful de ei. Cam asta e marea intoarcere cu coada intre picioare la motoarele cu combustie. O confirmare a faptului ca sunt incapabili sa scoata o masina electrica decenta. E plina istoria ultimilor 150 de ani cu firme falimentare, dintr-un motiv sau altul. Trist este ca in timpurile de astazi cu informatii vitale si AI la varful degetelor, unii totusi nu reusesc sa stea pe picioarele lor. Pacat de Charger-ul electric, pentru ca este o masina fenomenala. Dar ca si in trecut la masinile clasice, e plin de probleme, ergonomie ciudata si executie dubioasa per ansamblu.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 05.12.2025 15:07

    Mi se pare cam deplasat sa sari cu picioarele pe GM pentru c-ar fi impotriva progresului. Au fost primii care au lansat un range extender neexperimental in 2010. Voltul, desi compromis la interior, a fost o masina tehnic excelenta in cel 2 generatii si chiar si cele din prima generatie se mentin in stare foarte buna datorita managementului bateriei foarte "conservator". Apoi Boltul full electric lansat in 2017 avea baterie de 60kwh iar din 2020 a urcat la 66kwh. Din pacate s-au aruncat absolut inutil si daunator la a electrifica fix ultima masina care ar fi trebuit electrificata, Chargerul. Cat despre Chinezi, nu mai intreb ce faceau in 2010 sau ce electrice lansau in 2017. Si nici nu cer vre-un exemplu de vre-un pick-up chinezesc cu baterie de 200kwh cum are retrogradul si falimentarul GM.

  • zarnesteanu, vineri, 05.12.2025 15:46

    @alex, cred ca confunzi GM cu Chrysler. Masinile din articol sunt facute exclusiv sub Chrysler/Stellantis. Diferenta de calitate dintre GM si Chrysler uneori e de la cer la pamant. Momentan detin doua electrice de la GM si pana acum (sa bat in lemn) au fost perfecte. Zero probleme cu amandoua. Calitatea materialelor si asamblarii este de top pentru clasa din care fac parte. Weekend-ul trecut am facut un drum de 600km cu un Hyndai Kona pe benzina, 1.6L turbo. Dupa 9 luni de condus masini electrice, contrastul cu motorul ice este socant. Pentru cineva in situatia mea, (ma refer la necesarul meu de mobilitate) e inimaginabil sa mai gasesc vreun motiv in ziua de azi sa mai cumpar o masina pe benzina/motorina. Motor lesinat, trepidatii, cutie de viteze asa si asa, zgomot la rulare (e drept ca am cauciucuri de iarna pe ea). Experienta la volan este incomparabila in defvoarea masinilor ice, cel putin la categoria productie de masa. In fine, a fost un dus rece, dupa care am realizat si mai clar cat de recunoscator trebuie sa fiu pentru tot ce am, nu doar la masini. Un weekend super tuturor!

  • Dutz, vineri, 05.12.2025 20:19

    Așa pe scurt… Compas trebuia sa fie produs (volume) 80% BEV și 20% ICE. Au dat-o în bară cu Wagoneer, Charger (ambele BEV) si in consecință au amânat cu peste un an startul producției pentru Compas (un model foarte important pentru ei) planificat inițial în Brampton pentru a inversa abordarea 80% ICE, la fel și cu Recon un și mai mare dezastru în care au cheltuit sume colosale, iar “acum” după ce au amânat la fel startul producției cu un an (fabrica din Toluca), o dau la întors și încearcă un hibrid, deșii CEO-ul lor a afirmat cu nici o lună în urmă că Recon BEV “vine”!!! Ca la orice există o cerere limitată (totul are o limită), iar oferta de BEV-uri a depășit cu mult cererea. Nu este despre pro sau contra BEV-uri ci despre realitatea vânzărilor. BYD a anunțat (forțați fiind de împrejurări) că le scad vânzările, iar cifrele bombastice din ultimele luni au fost în principiu susținute de intrarea pe piețe noi. Planeta “cumpără” anual sub 80 mil auto noi, iar dacă aprox 10-12% sunt BEV, este simplu. Degeaba se pot produce 20 mil de BEV-uri anual, nu se cumpără mai mult de 10 mil…. cel puțin pentru moment.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 05.12.2025 21:33

    Scuze, am facut o confuzie de "non-nativ". Am presupus ca Dodge e parte din GM dar e din shaorma cu de toate numita Stellantis. Dar am criticat Dodge pe buna dreptate faptul ca au electrificat Chargerul care trebuia pe moment lasat cum era si electrificare segmentele mai pamantene. Si am apreciat si apreciez in continuare GM pentru eforturile consistente de electrificare din ultimii ... aproape 30 de ani daca consideram si EV1 lansat iin 99 daca imi amintesc bine.