Divizia Ford Europa nu va mai fi o entitate separată. Schimbările vor afecta și uzina de la Craiova
Divizia Ford Europa, care se ocupă exclusiv de construirea și comercializarea de vehicule pe Bătrânul Continent, nu va mai fi o entitate proprie, începând cu anul viitor. Și subsidiara Ford România va suferi schimbări.
Începând de anul viitor, independența afacerii Ford Europa va fi desființată. Astfel, compania principală Ford Motor Company nu își va mai separa diviziile în funcție de regiunile geografice, ci după sistemele de propulsie.
Recent, Ford a anunțat că va înființa două divizii noi care vor funcționa la nivel mondial. Divizia Ford Blue se va ocupa de mașinile cu motoare termice, în timp ce divizia Ford Model E se va concentra asupra modelelor electrice. Trebuie menționat că în cadrul Ford Blue va mai intra și subsidiara Ford Pro, destinată vehiculelor comerciale.
Restructurarea majoră va afecta și Ford România, cu sediul la Craiova. Deocamdată, nu se știe în care dintre diviziile noi va fi încadrată afacerea din țara noastră. În februarie, Ford anunța că va lansa un vehicul comercial nou care va fi produs în România din 2023. Ulterior, noul vehicul va primi și un propulsor electric în 2024. Mai mult, modelul Puma, produs exclusiv în țara noastră, ar putea primi o versiune electrică în 2025.
Divizia Ford Europa a fost înființată în 1967, ca urmare a fuziunii dintre subsidiarele din Germania, Marea Britanie și Irlanda. Printre modelele cele mai cunoscute ale diviziei europene sunt: Focus, Mondeo, Fiesta, Transit, Kuga, Ecosport și Puma. La acestea se mai adaugă și modele istorice ca: Escort, Taunus, Sierra, Granada, Scorpio, Ka și Capri.
În prezent, Ford are 6 uzine în Europa, cea de la Craiova fiind una dintre ele. Cea mai nouă subsidiară este chiar Ford România, înființată în 2008.
Odată cu acest anunț, șeful Ford Europa, Stuart Rowley a fost numit într-o funcție nouă și va fi în subordinea directă a lui Jim Farley, CEO-ul Ford.
via Profit