Dispare taxa de înmatriculare? Comisia Europeană pregăteşte o alternativă unitară la nivel european

Publicat luni, 17.12.2012 15:30 de Sebastian Toma

Comisia Europeană le propune statelor membre UE să elimine taxele de înmatriculare şi să propună o taxă uniformă, integrată în taxele de drum, pentru toate vehiculele din Europa.

Comisia Europeană a anunţat o rezoluţie prin care invită statele membre ale Uniunii Europene să elimine piedicile financiare care obstrucţionează transferul de vehicule de la o ţară la alta. Primul pas în această direcţie ar fi o posibilă eliminare a taxelor de înmatriculare. Potrivit comisiei europene, sistemul actual duce la taxarea dublă a unor contribuabili, deoarece un automobil ajunge să fie taxat atât la prima înmatriculare în ţara în care este achiziţionat de nou, cât şi atunci când este înmatriculat ca un automobil rulat în alt stat UE. Cei de la Comisia Europeană s-au gândit la o soluţie care să nu mai îngrădească dreptul la circulaţie al mărfurilor, fără să aducă o gaură în bugetele statelor europene care aplicau o asemenea taxă.

Din fericire pentru toată lumea, Comisia Europeană va înfiinţa un grup care va examina toate propunerile pentru viitoarea taxă, fiind în plan un bir care să fie aplicat uniform. Obiectivul de a elimina aceste taxe de înmatriculare există încă din 2005, dar acesta nu a fost încă aplicat în niciun stat european. Mai mult decât atât, Uniunea Europeană pregătea oricum o taxă unificată care să fie aplicată în funcţie de emisiile de CO2 ale vehiculelor, iar cele două idei ar putea fi transformate într-o taxă nouă, care va fi aplicată în funcţie de emisiile de CO2 declarate ale unui vehicul.

Până la alegerea unei soluţii definitive, Comisia Europeană le recomandă statelor membre UE să ramburseze integral sau parţial taxa de înmatriculare aplicată unui vehicul la transferul său în alt stat, indiferent dacă acesta aplică sau nu o politică de exonerare de la plata acestui bir. Mai mult decât atât, Preşedintele Comisiei Europene solicită statelor membre să permită "utilizarea temporară a vehiculele înmatriculate în alte state pe teritoriul unui stat fără a aplica taxe de înmatriculare sau de circulaţie suplimentare, precum şi evitarea penalizării acestora".

Via Autoactu

  • ScorpyonVAG, luni, 17.12.2012 16:17

    Si cu aceste spuse, adio dinozaurului TDI cu emisii multe :) Nu mai scoateti voi taxa gratis cu avocati. Acuma o sa fie legala. Traiasca euro 5 :). Va favoriza mult industria de la Dacia. Sa inteleg de aici ca si faza cu BG se va distruge nu ?

  • andrei, luni, 17.12.2012 16:38

    cred ca nu ai inteles nimic Scorpyon!

  • tom, luni, 17.12.2012 17:33

    Da ma Scorpyon nu sunt TDI-uri euro 5 sau euro 4? O sa treaca mult pana ii spui adio "dinozaurului TDI"!

  • ScorpyonVAG, luni, 17.12.2012 17:55

    Daca ai face o analiza a pietei din romanica, ai observa ca Tedeiurile aduse la noi sunt euro 2/3... de pe A4 pana in 03 si golf 3/4, skoda octavia 1, si multe altele. Asa ca traiasca 1.8T ca inlocuitor :). Euro 4, emisii putine !

  • ScorpyonVAG, luni, 17.12.2012 17:56

    Nici vorba de CR-uri euro 5 !

  • ztele, luni, 17.12.2012 18:32

    @Scorpyon TDI 90 CP euro 2 = 138 g/km 1.8 TSi euro 4 = 169 g/km

  • 1.8t 150hp euro16, luni, 17.12.2012 18:59

    scorpyonule,mai sant si oameni care nu au bani multi asa cum ai tu...sant multi care se lauda cu masinile lor euro 16 cumparate din banii parintilor sau cu credite pe vreo55 de ani...as vrea si eu o masina super si care sa nu polueze dar fiecare isi cumpara masina cu banii pe care ii are...

  • mihai, luni, 17.12.2012 21:18

    scorpyon,daca tu vrei sa platesti taxe,n-ai decit,lasa-ne pe noi sa nu platim.Ce mai conteaza ce EURO are masina?Mai devreme sau mai tirziu tot se strica.Crezi ca euro 5 nu polueaza cind are vreo problema,mecanica sau electronica?Mitsubishi Carisma euro 3-146g/km CO,oare polueaza mai mult ca un logan euro 4?Si daca platesc taxa nu mai polueaza?Tu ce zici?

  • eropa, luni, 17.12.2012 21:53

    O să fie nasol. O taxă unitară la nivel european o să pice cam greu românilor. Să nu uităm că și prețul carburanților, care în mare parte este la fel în țările UE, este destul de mare pentru buzunarele românilor ale căror salarii sunt mai mici decât media europeană. Presimt că la fel va fi și cu taxa asta unică, deși nu va fi extrem de mare la nivel european, pe români îi va afecta destul de puternic.

  • ScorpyonVAG, luni, 17.12.2012 22:02

    @ztele: Neatza. Cand ai aparut ? Afla ca emisiile de co2 intre diesel si benzina difera. De aia era diferenta de la euro 2 la euro 5. !!! Ma asteptam la mai mult de la tine... sa sti cum este cu normele astea de poluare. Mai sunt si alti factori, nu numai co2-ul ala... Doar sa nu crezi ca tdiul ala euro 2 va avea o taxa de mai mica ca un motor pe benzina euro 5 cu cu co2 mai mult :))))))))))))))))))))

  • Jean, luni, 17.12.2012 22:08

    Aici e vorba de o taxa (alta, fmmsf) care va fi aplicata folosind aceeasi metoda de calcul in toate tarile, si nu vor mai fi lasati mafiotii de la guvernare sa puna ei birul lor "special". tl:dnr o noua taxa cu norme de aplicare europene, nu dambovitzene!

  • sf, marţi, 18.12.2012 01:32

    ha ha cine face pariu cu mine, ca n-o sa le iasa pasienta?(astora de la ue

  • ztele, marţi, 18.12.2012 02:57

    @Scorpyon: daca nu se tine cont de normele Euro (nemtii de ex nu tin cont), atunci singurele emisii care se calculeaza sunt cele de CO2.

  • ScorpyonVAG, marţi, 18.12.2012 16:05

    Deci sa inteleg ca la nemti mai eficient este sa ai o masina cu euro mai mic si cu emisii mici decat una euro 5 cu emisii mai mari pe hartie ? De unde ai scos-o ? Eu am rude prin Germania care isi tin masinile pe Romania ca este mai ,,profitabil". Sunt si avantaje acolo, ca de ex... pot sa platesc impozitul doar pt perioada in care circul acolo, nu pe tot anul cum e in Ro.

  • ScorpyonVAG, marţi, 18.12.2012 16:07

    A daaaa... de asta sunt scoase la autohausuri si cumparate de romani cu 1000euro tdiurile ... din cauza taxelor mici care sunt acolo pt asemena motoare. Nu ma refer doar la TDI, dar am dat un exemplu ca sa va faceti o idee.

  • Robert, miercuri, 19.12.2012 09:52

    Domnu ScorpyonVAG uita-te te rog in CIV la masina ta 1.8T cat ai la emisii CO2 . Eu am 1.9TDI euro3 si am 138 g/Km . Sunt sigur ca tu ai mai mult . In legatura cu taxa asta de poluare trebuia eliminata cu tariceanu cu tot !!! Sa nu uitam ca el a introdus aceasta taxa .

  • cetateanu, miercuri, 19.12.2012 11:32

    Robert, să nu uităm că taxa are și părțile ei bune. Deja este prea greu cu locurile de parcare și circulația la orele de vârf, dă-ți seama cum era dacă se umplea țara de cazane de golf3 și alte căzături.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 19.12.2012 15:34

    @Robert: Domnu Robert, din pacate eu nu am 1.8T. Problema este ca nu se face referire doar la co2... dieselul in principiu emana si alte noxe care nu le scoate un benzinar, de aia sunt mai poluante. Si eu credeam ca un diesel este mai putin poluant fata de un benzinar, uitandu-ma la emisiile alea, dar am aflat de la anumiti indivizi ca nu este asa.

  • lpn, vineri, 21.12.2012 00:43

    Daca ati fi votat PP-DD majoritar taxa auto ar fi fost anulata definitiv

  • lpn, vineri, 21.12.2012 02:48

    Daca majoritatea populatiei vota altfel taxa disparea din Romania

  • mihai, sâmbătă, 22.12.2012 20:40

    JOS TAXA! SI LA PUSCARIE CU CEI CE AU INFIINTAT-O!

  • VIO, joi, 07.02.2013 11:39

    PANA LA URMA ASTIA O SA CASTIGE EI CATEVA MILIOANE DE EURO DECI TOT O SA NE IA EI CEVA NU CAT VOR EI DAR ...TOT IN RAU PENTRU NOI O SA FIE NU VEDETI CA NEA SAPAT CAT AU PUTUT IMPUTITI.. SA O IA PE URMELE UMFLATULUI ALA DE NASTASE CU CEAFA CAT UN BOU EU UNUL O SA IES IN STRADA , NU MAI AVEM SANGELE STRAMOSILOR NOSTRI IN VENE , DACA IN STRADA NU IESIM PAI LA RAZBOI.......O SA NE MANANCE ASTIA DAR DACA TOT O SA NE MANENCE BAREM SA NE IA DE LA JUMATE VOI CE ZICETI