Dispare taxa de înmatriculare? Comisia Europeană pregăteşte o alternativă unitară la nivel european
Comisia Europeană le propune statelor membre UE să elimine taxele de înmatriculare şi să propună o taxă uniformă, integrată în taxele de drum, pentru toate vehiculele din Europa.
Comisia Europeană a anunţat o rezoluţie prin care invită statele membre ale Uniunii Europene să elimine piedicile financiare care obstrucţionează transferul de vehicule de la o ţară la alta. Primul pas în această direcţie ar fi o posibilă eliminare a taxelor de înmatriculare. Potrivit comisiei europene, sistemul actual duce la taxarea dublă a unor contribuabili, deoarece un automobil ajunge să fie taxat atât la prima înmatriculare în ţara în care este achiziţionat de nou, cât şi atunci când este înmatriculat ca un automobil rulat în alt stat UE. Cei de la Comisia Europeană s-au gândit la o soluţie care să nu mai îngrădească dreptul la circulaţie al mărfurilor, fără să aducă o gaură în bugetele statelor europene care aplicau o asemenea taxă.
Din fericire pentru toată lumea, Comisia Europeană va înfiinţa un grup care va examina toate propunerile pentru viitoarea taxă, fiind în plan un bir care să fie aplicat uniform. Obiectivul de a elimina aceste taxe de înmatriculare există încă din 2005, dar acesta nu a fost încă aplicat în niciun stat european. Mai mult decât atât, Uniunea Europeană pregătea oricum o taxă unificată care să fie aplicată în funcţie de emisiile de CO2 ale vehiculelor, iar cele două idei ar putea fi transformate într-o taxă nouă, care va fi aplicată în funcţie de emisiile de CO2 declarate ale unui vehicul.
Până la alegerea unei soluţii definitive, Comisia Europeană le recomandă statelor membre UE să ramburseze integral sau parţial taxa de înmatriculare aplicată unui vehicul la transferul său în alt stat, indiferent dacă acesta aplică sau nu o politică de exonerare de la plata acestui bir. Mai mult decât atât, Preşedintele Comisiei Europene solicită statelor membre să permită "utilizarea temporară a vehiculele înmatriculate în alte state pe teritoriul unui stat fără a aplica taxe de înmatriculare sau de circulaţie suplimentare, precum şi evitarea penalizării acestora".
Via Autoactu
Si cu aceste spuse, adio dinozaurului TDI cu emisii multe :) Nu mai scoateti voi taxa gratis cu avocati. Acuma o sa fie legala. Traiasca euro 5 :). Va favoriza mult industria de la Dacia. Sa inteleg de aici ca si faza cu BG se va distruge nu ?