Din curiozitățile lumii auto: după Mercedes cu motor Renault, se pregătește Toyota Corolla cu motor BMW
BMW și Toyota au stabilit o colaborare tehnică în urma căreia se vor naște viitoarele generații ale sportivelor Z4, respectiv Supra. Însă cei doi producători nu se vor opri aici și vor trece la împrumutul de motoare.
Colaborarea la nivel tehnic dintre Toyota și BMW este pe cale să producă o surpriză interesantă la nivelul gamei de modele pe care o dezvoltă cei doi constructori. Deși legătura dintre brandul japonez și cel german părea că se rezumă la dezvoltarea unei platforme comune pentru viitoarele generații ale modelelor Z4 și Supra, voci din industria niponă declară că parteneriatul va fi dezvoltat și spre mașinile de volum ale celor doi producători . Iar primul pas în acest sens ar fi montarea unui motor BMW pe o versiune de top a viitoarei generații Corolla.
Nu este încă foarte clar ce motor BMW va fi grefat pe Corolla, model care va fi construit în viitoarea generație pe platforma nouă TNGA (Toyota New Global Architecture), aceeași pe care japonezii au ridicat cel mai recent Prius. Cei de la BMW Blog, specializați în detalii legate de marca germană, susțin că cea mai logică variantă ar fi adoptarea unui motor 2.0 pe benzină cu patru cilindri care va dezvolta aproape de 200 de cai putere și care va reprezenta varianta de motorizare de vârf în gama modelului japonez.
În rest, gama Corolla se va baza pe motoare de cilindree redusă, așa cum este unitatea turbo de 1.2 litri disponibilă deja în gama Toyota pe Auris și C-HR, dar și pe un sistem hibrid de propulsie care folosește un motor de 1.5 litri pe benzină și unul electric.
Noua generație Toyota Corolla se va lansa pe piață în 2018.
-
Seat, vineri, 23.12.2016 16:55
incet dispar motoarele japoneze.
-
lorinczi.thomas, vineri, 23.12.2016 16:59
Logan cu motor Mercedes pe când?
-
Stefi, vineri, 23.12.2016 17:37
Stai asa ca imediat apare cineva (stim noi cine) care ne va spune ca, de fapt, motorul era facut tot de Toyota, imprumutat celor de la BMW ca sa il copieze si ei, si acum dat inapoi. :)
-
dan_grc, vineri, 23.12.2016 17:51
Nu este așa o mare surpriză, actuala Avensis are deja o motorizare diesel Bmw, dar o motorizare pe benzină va fi și pe placul cuiva de aici, chiar dacă nu va recunoaște. Urmează motorizarea pentru varianta de top a viitoarei Supra, sunt convins că va ieși ceva frumos.
-
Vali, vineri, 23.12.2016 19:14
Daca pana acum 2 ani eram fan Toyota si nici nu m-as fi gandit la alta marca de volum, acum nu mi-as lua nici in ruptul capului o Toyota cu motor de BMW. NEVER ! Singurele modele adevarate raman hibridele de la ei, in rest vor ajunge de rasul lumii si vor fi depasiti de VW pentru alegerea proasta facuta cu alianta celor mai nefiabile motoare.
-
Lexmark, vineri, 23.12.2016 19:15
Doamne AM cat puteti fi de...faini! De cand colaborarea Toyora/BMW se rezuma doar la cele doua model sport comune? Nu va intrebati cum a aparut intreaga gama "i" de la BMW si de unde au ei knowhow-ul pt elementele electrice/hybride? Sau deasemenea nu va puneti intrebarea de ce ar avea nevoie Toyota de un motor de 2l de aproape 200 CP cand deja il au si il folosesc pe GT 86 cam de...7-8 ani sau? Serios acum, care e scopul aceator petarde de stiri? Sunt strict pt amuzamentul ciocoflenderilor de pe aici care au vise umede noapte de noapte cu X6?... Sunteti de-a dreptul...faini!
-
Kotegaeshi, vineri, 23.12.2016 23:25
Asta inseamna sa fii mafiot. Motorul pe care toyota il foloseste la GT86 este unul preluat de la Subaru.
-
mircea, sâmbătă, 24.12.2016 15:24
@Lexmark Gama i de la BMW include până acum un model 100% electric, chestie care la Toyota nu există, și un hibrid în care motorul termic e un 1.5 turbo de 231 de cai putere. Arată-mi așa ceva la Toyota și da, vorbim de "know-how". În rest, motorul de pe GT86, model care există pe piață de fix 4 ani, nu de 7-8, e dezvoltat de Subaru. Partea bună e că internetul îți dă ocazia să dialoghezi direct cu oamenii din industrie. Partea proastă e că există șanse ca afirmații ca ale tale să fie luate în serios de alții. Deci ar fi fabuloasă un pic de sapă pe subiect înainte să împroști pe aici cu povești. Crăciun fericit.
-
Ram, sâmbătă, 24.12.2016 16:34
Mircea lasa Craciunul. E vb de idei, tehnologii. BMW culege de la Toyota nu neaprat sa i-a motoare. Asta e colaborare, imprumuta, impartasesc, idei despre cum sa faca. ceva.
-
Stefi, sâmbătă, 24.12.2016 18:37
Oare cine se ascunde dupa id-ul lexmark? :) E o vorba in popor, oricum ar cadea, pisica tot in picioare aterizeaza... Asa-i si cu asta, daca ii spui ca albul e alb si negru e negru, stai asa, ca nu-i asa... Fereasca sfantul sa ai treaba cu asa om in realitate...
-
Mihai, sâmbătă, 24.12.2016 20:33
Acum cocalarii au cea mai buna camuflare :)) Pot conduce Toyote. Oare de ce nu ia Toyota motorul de 2 litri de la Volvo ? T5 - 245 CP nu sunt suficienti ? Sau sa-l ia pe cel T6 turbocharged+supercharged de 306 CP. S-a stricat industria auto. Mi-ar fi rusine sa am Toyota cu motor de BMW, asa cum mi-ar fi rusine sa am Mercedes cu motor de Renault.
-
Kotegaeshi, sâmbătă, 24.12.2016 21:29
Mihai, cel mai bine este sa ramai cu rusinea ta. Merele producator Toyota s-a impiedicat de un ciot. Pardon! Sta cam prost la motoare. De fapt, i-a cam depasit tehnica. Poate ies si ei din banalitatea motoarelor plictisitoare, acum cand apeleaza la BMW. Cand o sa ies la pensie, am sa-mi trag o toyota. Pana atunci, viatza este inca frumoasa. Craciun Fericit tuturor. Si fara mafiotzi !
-
AndreiRN, duminică, 25.12.2016 04:17
Marketing. Ocazia sa se ceara un pret ridicat pt o masina performanta dar mai putin fiabila.
-
Kotegaeshi, duminică, 25.12.2016 23:14
Toyota masina performanta? Ha,ha,ha,ha,ha,ha
-
Kotegaeshi, luni, 26.12.2016 11:47
@bmw, cut the crap!
-
someone, luni, 26.12.2016 12:20
cine zice ca bmw are motoare rele e hater...pana si rivalii premium accepta filozofia bmw in ale motoarelor ( vezi mercede cu noile L6 si multi altii care deja merg pe cilindrul unic de 500cmc ). deci a avea un motor bmw sub capota e mandrie, nu ceva gresit, sau rau calitativ. insa toyota, cand se uita in spate la ce motoare a avut, si aici amintesc doar 3: 1JZ, 2JZ si motorul de 1.8 din familia zz de pe celica , aspirat sau cu compresor pe ultima corolla hatch, ar trebui sa revina ea la producere motoare si sa nu ia de la altii.
-
@someone, luni, 26.12.2016 22:09
Chiar că sunt cei mai hateri. Ia citește aici cam câte probleme are Bmw în țara natală : http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds Și nu îl cauta în top pe sus, vezi că sunt chiar ultimii, de buni ce sunt. Vai de voi, ăștia care credeți că în lume nu există decât mașini germane. De ani buni s-a dovedit că mașinile lor sunt mai puțin fiabile decât alte mărci. Iar la premium, Volvo stă mai bine de ani buni decât mărcile germane
-
scamel, marţi, 27.12.2016 08:36
adevarul e ca in afara de yaris si auris toyota nu mai are ce vinde in europa. e plin netul de avensis 1.6 d (bmw) sh pana-n 5000 de km. din acest motiv probabil nu se vinde nici 2.0 d. rav la diesel n-are integrala. LC e hidoasa si consuma cat un autobuz, noua corolla n-are motorul cel mai dorit 1.2t. vanzarile actuale se datoreaza numai legendei.
-
someone, marţi, 27.12.2016 14:11
vai de voi astia care cititi numai primul alineat.... uita-te ce am scris in cel de-al doilea, referitor la motoarele toyota. ca sa nu fie numai germane amintesc si de sr20det, rb26dett, sau fratele mai mare rb28dett, 4g63, ls1, ls2, 5.0coyote, motoare care oricand fac fata oricarui motor german. dar asta nu inseamna ca cele germane nu sant bune. dar tu ai luat din commentul meu numai ce te-a interesat pe tine.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Z4 nu X4