Diesel-ul dă o lovitură de imagine în America: cea mai vândută mașină din SUA, pick-up-ul Ford F-150, primește în premieră un diesel V6 de 253 CP

Publicat joi, 11.01.2018 22:59 de Mircea Meşter

În plin declin al vânzărilor diesel la nivel mondial, cea mai vândută mașină din SUA primește în premieră absolută o versiune pe motorină. Animată de un V6 de 3.0 litri produs în Europa care dezvoltă 253 CP și aproape 600 Nm.

În timp ce motoarele diesel trec printr-un declin despre care specialiștii susțin că va duce în viitor la eliminarea acestui tip de propulsie, Ford anunță o premieră absolută inedită în Statele Unite, o piață care nu a fost niciodată foarte prietenoasă cu motorina: pick-up-ul Ford F-150 va primi în 2018 o motorizare diesel.

Mutarea celor de la Ford este interesantă din cel puțin două motive. Primul este cel al imaginii excepționale pe care F-150 o are în SUA, acolo unde este cea mai vândută mașină de pe piață indiferent de segment în ultimele patru decenii. Al doilea este legat de faptul că această mișcare este una surprinzătoare în contextul în care scandalul Dieselgate, în care au fost implicați cei de la Volkswagen, a pornit din SUA, acolo unde clienții în scădere pentru acest tip de motor păreau să condamne dieselul la dispariție.

Motorul diesel pe care îl primește Ford F-150 este un V6 de 3.0 litri botezat Power Stroke care produce 253 de cai putere și 596 de Nm. Produs la fabrica Ford din Dagenham, Marea Britanie, motorul de pe F-150 a fost ales pentru capacitatea sa de remorcare. Împreună cu motorul V6 diesel, F-150 poate remorca peste cinci tone (5170 de kilograme).

Antecedente diesel în gama F-Series și un proces în derulare

Deși o premieră pe F-150, cel mai popular model din gama de pick-up-uri F-Series, dieselul este o cunoștință mai veche a celei mai vândute familii de "cărăuși" din Statele Unite. Astfel, versiunile F-250 și F-350 Heavy Duty beneficiază de aportul unor motorizări diesel încă din anii '80.

De altfel, Ford se află în mijlocul unui proces în Statele Unite pe tema motoarelor diesel oferite de pick-up-urile sale, compania americană fiind acuzată la Curtea Federală din Detroit că utilizează un software ilegal pentru limitarea emisiilor de noxe în timpul testelor. Acuzele sunt asemănătoare cu cele pe care Volkswagen le-a primit în cazul Dieselgate.

  • mishazaitev, vineri, 12.01.2018 09:10

    Aha! Si unuii deja prohodesc disparitia dieselului! Mai rasfirati baieti, mai rasfirati! Oare aceasta motorizare sa fie si un semn al intentiei Ford de a exporta F in Europa? Da Doamne!

  • noname00, vineri, 12.01.2018 09:17

    @mishazaitev - nu stiu daca vor exporta F150 in Europa, dar ma astept sa vedem in curand si pe strazile noastre mai multe. Oricum, cu motorul acesta au o baza buna sa incerce aducerea F150.

  • cineva, vineri, 12.01.2018 14:36

    Dar noi, in Europa, scoatem diesel-urile de 1,5, ca polueaza planeta...

  • dan_grc, vineri, 12.01.2018 14:41

    Mi se pare normal să ofere diesel pe un camion, cred că și concurență le va urma exemplul, adică GM și Chrysler.

  • Andy, vineri, 12.01.2018 14:58

    E de precizat ca e primul diesel de litraj mediu pe un pick-up full-size. Atat Ford cat GM (Chevy si GMC) si RAM ofereau de mult dieseluri de litraj mare (>6 l) Cummins sau variatiuni pe tema. In cazul pick-up-urilor mid exista de mult motorizari diesel de litraj mediu si in SUA. Vezi Colorado/Canyon de la GM, modele care nu-s comercializate in Europa si care vin cu un 2.8 l L4 de 181 cp si 500 nm.

  • tc1900, vineri, 12.01.2018 15:12

    pt un suv , diesel make sense pt un clio symbol nu

  • dan_grc, vineri, 12.01.2018 17:07

    @ tc 1900 Un Clio Symbol nu are sens oricum.

  • Andy, vineri, 12.01.2018 23:03

    Intre timp: https://blog.caranddriver.com/ford-faces-4-2-billion-lawsuit-for-allegedly-dirty-f-series-super-duty-diesel/

  • Tibi, sâmbătă, 13.01.2018 09:55

    Ce ti-e si cu politica asta. Se vede clar ca toti producatorii triseaza la noxe, dar pentru anumite motive strategice au facut circ in cazul VW. Acum ii ataca si pe restul, dar pe silent mode. Iar oamenii raman in minte cu VW, pentru ca asta au vrut sefii. Ca in politica.

  • AndreiRN, duminică, 14.01.2018 05:20

    Din pacate Ford nu ofera o garantie rezonabila motoarelor diesel si cele mari facute de International care se strica foarte frecvent. Situatia prezenta a aparut datorita faptului ca EU a inceput sa refuze astfel de motoare si fabrica a facut o oferta buna celor de la Ford ca sa mentina productia si chiar sa o creasca fiind vorba de un volum mare pt SUA. Vom vedea cat de bune sunt.

  • Andy, luni, 15.01.2018 12:48

    Meanwhile: http://www.chevytv.com/2019-chevrolet-silverado-1500-gets-an-i6-diesel-sheds-450-lbs/