Detalii proaspete despre strategia Volkswagen: noi modele accesibile şi 3 platforme pentru maşini electrice
Volkswagen va dezvolta nu mai puţin de 3 platforme pentru maşini electrice şi va lansa noi modele accesibile ca preţ ca parte a strategie pentru anul 2025.
Grupul Volkswagen a anunţat la jumătatea anului o nouă strategie pentru 2025 prin care să fac uitat scandalul Dieselgate. Primele detalii se refereau la lansarea a 30 de modele electrice în cadrul grupului, pe lângă dezvoltarea de tehnologii autonome şi înfiinţarea unei divizii pentru soluţii de mobilitate.
La aproape două luni distanţă, oficialii Volkswagen oferă şi câteva detalii suplimentare despre noile maşini electrice prin intermediului lui Matthias Erb, directorul de inginerie al diviziei nord-americane a celor de la VW.
Astfel, Grupul Volkswagen va dezvolta 3 platforme distincte pentru maşini electrice, iar fiecare dintre acestea va fi modulară şi va avea un şasiu flexibil care va beneficia de dimensiuni diferite pentru ampatament. Aceste platforme vor fi oferite fiecărui brand din cadrul Volkswagen, iar în total vor fi dezvoltate 30 de modele, toate acestea urmând să fie realizate în jurul pachetului care conţine bateriile.
Prima platformă de acest tip este MEB (Modular Electric Toolkit), care a fost prezentată cu ocazia lansării la Consumer Electronics Show (CES) a conceptului BUDD-e, un vehicul utilitar electric.
De altfel, una dintre strategiile Volkswagen este să lanseze mai multe vehicule utilitare electrice. Nu în ultimul rând, Volkswagen îşi propune să lanseze în următorii ani noi modele accesibile pentru o gamă variată de clienţi.
Strategia este complet diferită de cea pe care Volkswagen o avea înainte de Dieselgate, iar procesul de schimbare se anunţa deja dificil şi greoi. "Nu este uşor să schimbi o organizaţie. Este un proces continuu. Nu poţi schimba de pe o zi pe alta pentru că ai impresia că este mai interesant să lucrezi ca un start-up", explică Erb.
Via Automotive News