Detalii despre hypercar-ul Peugeot pentru Le Mans: plug-in hybrid cu motor pe benzină V6 de 2.6 litri și 680 CP plus un motor electric de 272 CP
Peugeot a anunțat că hypercar-ul plug-in hybrid pe care îl dezvoltă pentru Le Mans va avea un motor pe benzină de 2.6 litri și 680 de cai putere și un motor electric de 272 de cai putere. Hypercar-ul va debuta în 2022.
Campionatul Mondial de Anduranță va avea începând din 2021 o clasă de hypercar-uri (LMH) care va înlocui actuala clasă de prototipuri LMP1.
Unul dintre primii constructori care și-a anunțat participarea în noua clasă este Peugeot, care a și publicat o serie de schițe cu hypercar-ul în luna septembrie.
Constructorul francez a revenit acum cu detalii tehnice complete despre noul hypercar, care va avea un sistem plug-in hybrid. Astfel, hypercar-ul va avea un motor pe benzină V6 twin-turbo de 2.6 litri și 680 de cai putere care va fi montat pe puntea spate. Motorul are o masă de 165 de kilograme și va acționa roțile de pe puntea spate.
Între timp, hypercar-ul va avea și un motor electric de 200 kW (272 CP) care va fi poziționat pe puntea față. Cutia de viteze este automată cu 7 trepte.
Regulamentul tehnic pentru Campionatul Mondial de Anduranțț prevede că puterea totală maximă permisă este de 680 de cai putere, adică exact puterea motorului pe benzină. Din acest motiv, sistemul va fi folosit pe baza unor reguli specifice.
La viteze de până la 120 km/h, pilotul poate folosi doar motorul pe benzină. La depășirea acestei viteze, puterea motorului pe benzină va fi limitată la 408 cai putere, întrucât în acest moment intervine și motorul electric de 272 CP. În momentul în care motorul electric pornește, hypercar-ul trece practic la un sistem de tracțiune integrală.
Când bateria care alimentează motorul electric cu energie este goală, motorul pe benzină revine la puterea maximă de 680 CP, iar hypercar-ul va rula cu roți motrice spate. Această strategie va permite practic pilotului să aibă la dispoziție 680 de cai putere indiferent de nivelul de încărcare al bateriei.
Peugeot nu menționează capacitatea bateriei, însă aceasta utilizează un sistem de 900 de volți și a fost dezvoltată de Saft, o subsidiară a frunizorului de carburant Total. Conform regulamentului, bateria va fi încărcată înainte de start, iar în timpul cursei poate fi încărcată doar prin recuperarea energiei la frânare.
De asemenea, există și câteva excepții în regulament. La finalul liniilor drepte, dacă bateria este goală, puterea motorului pe benzină poate crește cu 3% până la 700 CP pentru a încărca bateria. De asemenea, la rularea în pitlane sau atunci când viteza este restricționată la 60 km/h, pilotul are dreptul să folosească și motorul electric.
Noul hypercar Peugeot nu a primit încă un nume oficial, iar debutul este programat pentru sezonul 2022 al Campionatului Mondial de Anduranță.
Via Peugeot