Designerul lui Opel Insignia: "Monza va defini aspectul viitoarelor modele pentru următorii 8 ani"
Mark Adams, vicepreşedintele departamentului de design de la Opel şi omul care a condus echipa responsabilă de aspectul lui Opel Insignia, spune că design-ul modelelor care vor fi lansate în următorii opt sau chiar zece ani va fi definit de conceptul Monza.
Viitoarele modele ale mărcii Opel vor fi inspirate din conceptul Monza, spune Mark Adams, vicepreşedintele departamentului de design al companiei germane. Vestea vine în urma unei prezentări a noii filozofii de design a constructorului din Ruesselsheim, care se numeşte Opel 2.0 şi va fi stâlpul după care se vor ghida designerii când vor crea modelele de serie care vor fi lansate în următorii opt sau chiar zece ani. Noua filozofie de design a mărcii Opel este mai mult decât un nou limbaj de design, deoarece designerilor li se va acorda "libertatea creativă" de a realiza modele cu personalitate proprie. Trăsăturile deja familiare ale modelelor Opel vor primi o nouă interpretare, care va fi ”proaspătă”, dar va fi executată într-un mod contemporan, promite Adams.
Opel Monza, conceptul care prezintă viitorul mărcii germane
Primul proiect al lui Mark Adams pentru Opel a apărut în 2002, când a fost şeful echipei care a desenat conceptul Insignia, prezentat în 2003 la Salonul Auto de la Frankfurt. La vremea aceea, modelul nu avea o denumire oficială, iar singurul scop al designerului a fost să realizeze o "sculptură care să transmită emoţie", fără a se despărţi de funcţionalitatea caracteristică unui automobil german. Ulterior, Mark Adams a instaurat o filozofie de design nouă la Opel, inaugurată în 2005, al cărui motto era "design-ul sculptat se întâlneşte cu ingineria germană", în baza căruia a creat gama actuală a mărcii germane.
Opel Monza, conceptul care prezintă noua direcţie de design, a debutat la Frankfurt
Viitoarele modele Opel vor fi inspirate de conceptul Monza la fel cum actualele modele ale mărcii au fost inspirate de Insignia. Constructorul german se va concentra şi pe interioarele viitoarelor modele, urmând să schimbe atât felul în care arată acestea, cât şi felul în care sunt operate comenzile. Spre exemplu, Mark Adams consideră că viitorul sistemelor multimedia vine prin comenzi vocale, iar acestea vor avea rolul de a simplifica pe cât posibil folosirea unui automobil.
Via GMAuthority | WCF
Pana la urma, de ce credeti ca va fi retras Chewoolet din Europa? Da, ati ghicit, pare simplu ca vaca: pentru a nu fi stanjenite vanzarile lui Opel, ca sa se simta nemtii stapani pe situatie, avand in vedere ca s-au abonat preferential la fondurile investitionale din RC...De acum incolo, se vor purta ca niste copii rasfatati, iar faptul ca, de ceva vreme, ei configureaza motoarele si traseaza "filosofia de design" a intregii corporatii arata, dincolo de orice dubiu, ca friţii n-ar fi conceput sa stea o vesnicie sub talpa yankeilor. Nu m-ar mira sa profite de situatia cu recall-ul si sa solicite administrarea bugetului general, ba inca sa se ocupe si de zona asiatica (GM Shanghai si GM Korea). Ce sa mai zic? Cad pe spate de extaz si ma inclin cu fervoare: bun venit lui...Opel Motors (OM), cu urmatoarea distributie - marca regina Opel, marca mascarici Vauxhall, marcile de echilibristica (nu stii de unde si cum sa le iei) Chevrolet si Cadillac si marcile excentrice Buick si GMC, alias cenusaresele fara niciun cuvant de spus si cu atat mai putin de contat (la o adica, daca nemtii se vor scula vreodata cu fata la cearceaf: bune de concediat...). "Nazi Motors", o porecla mai veche a conglomeratului din Detroit (datorita ajutorului masiv acordat de GM, prin Opel, nazistilor, in al doilea razboi mondial), devine acum realitate fatisa...Asa ca si sigla lui Opel ar trebui adaptata vremurilor: sa fie pastrat cercul, dar sa fie inscrisa in el o svastica...