Deschide BMW o fabrică de motoare în România? Oficialii mărcii neagă zvonurile
Vizita Cancelarului german Angela Merkel în România a dat naştere unor informaţii care susţin că BMW urmează să producă motoare la Cluj-Napoca. Reprezentanţii mărcii infirmă acest lucru.
Vizitele pe care Cancelarul german Angela Merkel le-a făcut la Bucureşti şi Cluj stau la baza unor informaţii publicate astăzi de site-ul revistei Capital, care anunţă că producătorul german BMW ar putea deschide o fabrică de motoare în judeţul Cluj. Conform detaliilor publicate de Capital, respectivul sit de producţie urmează să fie deschis la Jucu, acolo unde producătorul de telefoane mobile Nokia are deja o platformă industrială.
Contactaţi de Automarket, reprezentanţii BMW România au negat categoric informaţiile, susţinând că BMW preferă să producă în Germania, singurele centre de producţie externe fiind în Austria, unde marca are deschis un Centru de Competenţă pentru Motoare) şi în SUA, în oraşul Spartanburg, acolo unde sunt produse SUV-urile X5 şi X6.
"Nu avem la dispoziţie nicio informaţie oficială legată de o eventuală investiţie BMW în România. Însă, având în vedere politica companiei pe care o reprezentăm, nu se pune problema unei fabrici în România, deoarece BMW a preferat să menţină producţia în Germania. Singurele fabrici externe se află în Austria şi SUA", a declarat pentru Automarket.ro Alexandru Seremet, membru al echipei de comunicare BMW România.
-
rolf, miercuri, 13.10.2010 12:20Logic, nu!?
Este o firma care se respecta prea mult pentru a veni sa-si faca motoarele in lumea a treia.
-
ignis, miercuri, 13.10.2010 13:02industria română tinde să se destructureze
Am un contact tangenţial cu ceea ce înseamnă industria în general şi industria auto în special. Ceea ce noi acum numim "industrie românească" sunt numai locaţii prevăzute cu utilităţi şi forţă de muncă, unde diferite firme işi fabrică produsele încercând să aibă costuri cât mai scăzute. 20 de ani de destructurare, furt, educaţie din ce în ce mai slabă, lipsa unei pieţe pentru forţa de muncă tehnică, a făcut ca România să nu mai aibă SPECIALIŞTI. Perspectivele sunt mult mai sumbre. Firma la care lucrez (sucursală locală a unei companii străine) vrea să angajeze şi nu are pe cine. Din 50 de candidaţi nu a putut să aleagă unul singur! Sunt firme din industria orizontală auto care lucrează pentru Dacia, care nu au unde să-şi facă unele repere în România conform specificaţiilor! Adăcă o piesă amărâtă de Logan (practic un fier îndoit de 10 cm) nu se poate face în România pentru că nu există o firmă care să o poată executa! De exemplu o firmă vrea să aducă unele repere din Turcia să se facă în România. Mecanic se poate face, dar tratamentele specifice nu. Nu mai există capabilitate, alea care au fost, s-au închis, demolat, terenul vândut la metru pătrat, inginerii, maiştrii şi tehnicienii s-au apucat de altele să poată să trăiască. Văd pe unii de pe aici visând cai verzi pe pereţi. Habar nu aveţi de nimic şi comentaţi. Mai ales de Dacia. Habar nu aveţi ce presupune fabricarea unui banal şurub. Ştiţi că pentru protejarea anticorozivă a ţevilor de fluide (pt ABS etc.) din compartimentul motor trebuie în România o investiţie de 800000 EUR şi NICIUNA din companiile autohtone nu îşi permite această investiţie? Ştiţi unde se face sigla Dacia (desfăcătorul de bere) ? În Indonezia. Pentru că în România nu există o facilitate de producţie să facă piesa aia banală. Pentru că piesa aia banală e făcută din plastic ABS care este apoi metalizată în mai multe etape, iar la noi nu există un asemenea tip de instalaţie şi NIMENI nu vrea să investească. Şi dacă ar investi nu există specialist să conducă instalaţia, pentru că cei care puteau au ieşit la pensie, iar alţii noi nu au mai apărut, logic, pentru că nu aveau unde lucra. Na, voi trăiţi în spatele monitoarelor şi înghiţiţi minciunile care vi se bagă pe gât.
-
calin, miercuri, 13.10.2010 13:40cica
nu sunt asti de la bmw sa deschida frabica la noi in tara noi doar suntem lada de cunoi a europei
-
unckle, miercuri, 13.10.2010 13:59
ignis ... nu toti stau in fata monitoarelor si papa ceea ce da pe goarna marketingul unei companii ;)
-
vxf, miercuri, 13.10.2010 14:17Africa de sud , china?
Oficialii BMW Romania au omis sa mentioneze ca au fabrica si in RSA si PROC ....
-
Victor, miercuri, 13.10.2010 15:09BMW dat in judecata in SUA datorita motorului N54 ( 3.0 L, bi-turbo, benzina ) !
http://www.autoblog.com/2010/10/12/class-action-suit-alleges-bmw-n54-turbo-engine-unsafe-causes-un/
-
Ion, miercuri, 13.10.2010 15:25BMW in India
Daca BMW are fabrici si in India de ce nu ar avea si in Romania?! Asa cum in componenta masinilor BMW intra piese indiene, chinezesti, romanesti, rusesti sau poloneze tot asa pot intra si motoare made in Romania.
-
prudentul, miercuri, 13.10.2010 15:53veni, vidi, pleci
BMW va face fabrică aici la fel cum a făcut şi Mercedes.
-
mircea1380, miercuri, 13.10.2010 16:13@Ion
Hai sa le luam pe rand: - nu stiu de India, dar fabrica BMW din China produce strict pentru piata locala/regionala, unde tinand cont de populatie din zona (peste 1 miliard de locuitori) investitia este pe deplin justificata. In plus, calitatea unui BMW de China este sub cea a unui BMW de Europa sau de USA - oricum net superioara oricarei alte masini produse in China, dar suficienta pentru clientii din zona. - indiferent cum ai pune problema, nu cred ca ne poti compara pe noi cu rusii sau polonezii, dpdv al rezultatului final sau al calitatii muncii. Intrebarile pe care si le-ar pune-o orice firma care ar veni in Romania ar fi: - gasesc forta de munca potrivita pentru ce am nevoie ? - la ce bani ? In situatia de fata nu cred ca banii sunt problema (salariul mediu al unui muncitor european de pe linia de productie BMW este de 40,000 Euro/an - deci mult), ci ce oameni CALIFICATI angajam pentru asta. Asa cum spunea si ignis, nu avem acesti oameni - au murit, s-au pensionat sau sunt deja in fabricile BMW din Europa.
-
john87, miercuri, 13.10.2010 16:16bmw
daca o sa se faca in romania o sa ajunga mai rau decat loganul...:))
-
Octavian, miercuri, 13.10.2010 18:00
Romania lumea a 3-a? Atunci Somalia si alta tari africane unde nu au nici apa sa bea la ce categorie intra?
-
Victor, miercuri, 13.10.2010 18:00Bmw
Informatiile aparute pe surse vorbesc despre o potentiala investitie Bmw in romania si nu despre una sigura iar acesta informatie a fost aruncata pe piata de oameni din ministerul economiei si apoi confirmate de catre oameni din cadrul parcului tehnologic tetarom si de catre Radu Stroe care de asemenea a vorbit ca stie de interesul unui constructor auto de a investii in ardeal intr o capacitate de productie,pana la urma cred ca Bmw cauta o facilitate de productie probabil pt o posibila relocare din vest iar Romania este NUMAI UNA dintre locatii si nu o destinatie sigura!!! ramane de vazut daca BMW va investii sau nu in romanie,ar fii de a dreptul divin pt ca o asemenea companie sa vina in tara noastra uitata de Dumnezeu,reprezentantii Bmw Romania nu cred ca au acces la asemena data,ei se ocupa strict de vanzarea si intretinerea masinilor Bmw in Romania,eu unul sper ca Bmw sa ajunga in Romania dar la razboiul politic care se anunta si mai ales lipsa totala de viziune al politicienilor care il poarta (Basescu,Boc,Udrea,Vanghelie,Berceanu,Hrebenciuc,Voiculescu,Ghise,Cocosi,Vantu,Bercea Mondialu),ma fac sa cred ca numai o minune ar face Bmw sa vina in tara noastra in care BMW-ul este un obiect de cult...
-
crispy, miercuri, 13.10.2010 19:02hmmm...
cred ca mai degraba ar fi vorba de judetul alba...mai exact cugir!
-
audi, miercuri, 13.10.2010 23:48
In primul rand habar nu aveti ca bmw si mercedes au deja fabrici in romania cam de 5ani pt diveste chestii . De exemplu tatal meu a lucrat la una din uzine in Orasul Bistrita unde se producea TOATA instalatia electrica de la A-Z pt BMW ce consta in conectica&cabluri &panouri etc ......... niste aparaturi computeriza te iti sta minte in loc . BIne inteles salariile sunt de kkt .logic? ca suntem in RO. de aceea a si plecat de acolo. SI cica mai ar fi o fabrica tot pt bmw la Arad unde se produc toate gamele de jante tot pt bmw
-
EU, joi, 14.10.2010 00:19CINE VREA SA MA AFLE ,MA AFLA
Unele lucrari de la autostrada Bucuresti Brasov samd,(poduri,viaducte,terasamente etc)sunt facute de un consortiu german;nu conteaza numele. Oamenii nu au mai vut loc la licitatiile urmatoare pt. ca li s-a cerut(sau li s-a sugerat) sa dea si nu au dat. Asadar nu au mai primit contracte,insa cum nici aia nu sunt veniti cu pluta,s-au dus la ,,sefa'' care,auzind cum sta treaba, a venit in Romania sa puna lucrurile la punct si sa -si apere interesul firmelor germane dar si sa le transmita alor nostri ca sunt niste zerouri iar banii adevarati sunt tot pt. Vest.
-
cris, joi, 14.10.2010 17:00
nu vine bmw in romania. eu nu cred asa ceva. prea usor transpira in presa ca sa fie adevarat. respect ignis,se pare ca esti f informat despre industria auto de la noi
-
Don San, vineri, 15.10.2010 03:03Dau dreptate......
Dau dreptate la toate pct de vedere pe care le-a insiruit "ignis".Din ce in ce mai putini meseriasi,din ce in ce mai putine locuri de munca pregatie si specializate in diferite tehnologii.
-
cozappz, luni, 18.10.2010 18:20@ignis - auto = investitii mari
Vad ca stii sumele vehiculate pentru o investitie hardware ;) Asa ca investim in software: Siemens-Continental, Hella si altii mai mici Bineinteles ca si profitul mare nu iese din adaosul pentru suruburi ci din softul pentru Traffic Sign Detection Camera, ESP, ABS, TCS, Haldex, etc ;) Chiar si softul pentru inchiderea usilor de la Jaguar, tot la Conti e facut.
-
AlinDEsire, joi, 17.02.2011 20:37BMW va deschide o fabrica in Romania!
Stiu asta din surse sigure
-
AlinDEsire, joi, 17.02.2011 20:47Schimb Suzuki GSR 600 cu Honda CBR -600
Sunt interesat sa fac schimb.Am un Suzuki GSR 600 si m-ar incanta o Honda CBR-600. Daca vezi anuntul putem sa vorbim + diferenta pe care o vrei.
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
Ziaristii lui peste astia de la Capital. Pacat ca nu mai exista jurnalisti adevarati nici la aceasta publicatie economica - de altfel una respectabila in trecut. De la "o potenţială investiţie a unui furnizor de componente pentru BMW într-o fabrică din România" pina la "BMW urmează să producă motoare la Cluj-Napoca" mi se pare o distanta pe care ziaristii-minune au parcurs-o foarte rapid si fara a-si ridica prea multe semne de intrebare. Si uite asa se mai impulsioneaza putin afacerile cu terenuri din zona Jucu...