Definiția ghinionului: modelul Tata Zica e forțat să-și schimbe numele după împrăștierea virusului Zika
O mașină de oraș lansată anul trecut și o campanie publicitară pe milioane de euro care îl include pe marele fotbalist Lionel Messi. Tata Zica se dovedește însă prea mică în fața virusului cu (aproape) același nume care a fost declarat urgență globală de Organizația Mondială a Sănătății.
Atunci când se pregătesc să lanseze o mașină nouă, constructorii auto încearcă tot posibilul să-i ofere o denumire corectă care să atragă public indiferent de piață și care să nu aibă înțelesuri ascunse negative în niciuna dintre limbile vorbite pe Glob. Evident că asta nu le iese întotdeauna, iar exemplele Chevrolet și Dacia Nova (Nova înseamnă "nu merge" în limba spaniolă) sau Pajero (care înseamnă, literal, "onanist") sunt binecunoscute la nivel mondial. Ei bine, anul 2016 aduce un alt astfel de episod, dar de această dată de altă factură.
Compania indiană Tata Motors a anunțat cu surle și trâmbițe anul trecut lansarea unui nou model de oraș care își propunea să acapareze o bună parte din piața asiatică pentru ca ulterior să fie lansat eventual pe piețele emergente din Europa și America de Sud. Numele său era Tata Zica (un joc de cuvinte care provenea de la Zippy Car), o alegere neutră și care conform echipei de marketing Tata Motors nu avea nicio semnificație criptică.
Iar echipa de marketing avea dreptate. Problema este că nimeni de la Tata Motors nu avea de unde să știe că, la doar câteva luni de la începerea campaniei de promovare care îl include printre alții pe Lionel Messi în rol de ambasador al brandului (vezi video mai jos), în America de Sud va izbucni o epidemie virală care i-a făcut pe oficialii Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) să anunțe urgență la nivel mondial. Numele virusului care a afectat mii de nou-născuți care au fost diagnosticați cu microcefalie și care se transmite printr-o înțepătură de țânțar nu putea fi unul mai prost pentru cei de la Tata Motors: Zika.
Interesant este faptul că modelul de oraș Tata a fost redenumit începând cu această generație, anterior el fiind cunoscut pe piață sub numele Tata Kite.
Deși Virusul Zika și Tata Zica nu au aceeași ortografie, cele două nume se pronunță la fel, fapt care a alertat imediat oamenii din birourile celei mai mari mărci indiene. Conform directorului de comunicare al mărcii, Minari Shah, Tata Motors evaluează acum posibilitatea de a redenumi mașina. O decizie finală legată de acest aspect va fi comunicată în scurt timp, mai ales că OMS susține că virusul se va extinde serios în cursul anului 2016, când circa 4 milioane de oameni vor fi infectați.
via The Guardian
Nici nu stiam ca exista acest model pana acuma :)))