De ce ne stricăm maşinile în trafic: jumătate dintre drumurile asfaltate din România au durata de serviciu depăşită
Aproximativ jumătate dintre drumurile asfaltate din România au durata de serviciu depăşită, în timp ce lungimea drumurilor naţionale cu 6 benzi este de numai 22 de kilometri.
O simţi de fiecare dată când mergi cu maşina, în special pe distanţe lungi: calitatea asfaltului de pe drumurile publice din România este precară în numeroase zone, iar acest lucru conduce la diverse defecţiuni ale maşinii tale. Acum avem şi cifrele care confirmă acest lucru, datorită unui amplu raport publicat de Institutul Naţional de Statistică pentru anul 2015.
Astfel, în România există 86.080 de kilometri de drumuri publice, dintre care 17.606 kilometri de drumuri naţionale (20.5%), 35.316 kilometri de drumuri judeţene (41%), 33.158 kilometri de drumuri comunale (38,5%) şi numai 747 kilometri de autostradă (4.2%). Practic, numărul kilometrilor de autostradă a crescut în 2015 cu numai 64 de kilometri, echivalentul a 9.4% comparativ cu sfârşitul anului 2014.
Din numărul total de kilometri de drumuri publice, două treimi sunt asfaltaţi, iar restul doar pietruiţi, astfel: 32.641 kilometri (37,9%) sunt drumuri modernizate cu suprafaţă asfaltică de tip grea şi mijlocie, în timp ce 21.136 kilometri (24,6%) sunt drumuri cu îmbrăcăminţi asfaltice uşoare, iar restul de 32.303 kilometri (37,5%) sunt drumuri pietruite şi de pământ.
Din păcate, 41.5% din drumurile modernizare şi 51.2% din drumurile cu îmbrăcăminţi asfaltice uşoare au durata de viaţă depăşită şi necesită reparaţii.
Calitatea precară a infrastructurii este vizibilă şi în cadrul statisticii cu privire la numărul de benzi de circulaţie de pe drumurile naţionale: doar 22 de kilometri (0.1%) de drumuri naţionale au 6 benzi de circulaţie, în timp ce numai 1.807 kilometri (10.3%) au 4 benzi de circulaţie. În plus, în România există şi 281 kilometri (1.6%) de drumuri naţionale cu 3 benzi de circulaţie.
Via Economica
Ha ha ha! In Romania se strica pana si drumurile noi! A se vedea centura Bucurestilor care se asfalteaza an de an si ste strica an de an, ca sa nu mai vorbim de portiunea aia de autostrada care s-a surpat la nici un an dupa inaugurare... Cauza pentru care ne stricam masinile este aceea ca lupta anticoruptie se opreste cand e vorba de autostrazi si sosele! Pai cand or incepe alde Casuneanu si alde Umbrarescu sa dea pe goarna tot ce stiu .... Pana atunci Romania ramane tara UE cu cele mai proaste drumuri si cei mai bogati asfaltatori.