Datsun GO este modelul care renaşte brandul japonez

Publicat luni, 15.07.2013 13:25 de Dragoș Băltățeanu

Noua marca Datsun a prezentat oficial primul său model. Se numeşte GO şi va fi dedicat pieţei auto din India. Modelul a fost prezentat chiar de Carlos Ghosn în cadrul unei ceremorii oficiale.

Marca Datsun a reînviat oficial în această dimineaţă în cadrul unei ceremorii oficiale găzduite chiar de Carlos Ghosn în India. Grupul Nissan a reînviat celebra marcă japoneză, dar i-a dat un cu totul alt profil. Datsun va fi o marcă de buget ce ţinteşte pieţele emergente. Pentru început modelele Datsun vor fi vândute în India, Rusia şi Indonezia, iar primul model poartă numele de Datsun GO.

Datsun GO este produs în India şi va fi disponibil pe piaţa indiană începând cu prima parte a anului viitor. Numele este inspirat de modelul DAT-GO din 1914. Noul Datsun Go este un model de clasă B, bazat pe Nissan Micra, un simplu hatchback cu cinci portiere de 3.8 metri lungime. Este un automobil simplu, gândit pentru clienţii indieni din clasa socială de mijloc. Va fi disponibil doar cu motorul de 1.2 litri pe benzină asociat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. 

Designul exterior este foarte asemănător cu cel afişat de modelul Nissan Micra. La interior, lucrurile au fost simplificate, torpedoul, de exemplu, fiind înlocuit cu un spaţiu de depozitare. De asemenea, frâna de parcare a fost mutată lângă volan pentru a elibera spaţiul dintre cele două scaune din faţă. 

Datsun GO este primul dintr-o serie de modele ce vor fi lansate anul viitor şi destinate pieţelor din India, Indonesia, Africa de Sud şi Rusia. În India, preţul pentru un Datsun GO porneşte de la 400.000 rupii, adică aproximativ 5.200 euro.

Via Datsun; indianautosblog.com

  • facelift, luni, 15.07.2013 13:34

    De-a dreptul oribil de simpla. Oare unde ne indreptam?!!!

  • Andrei, luni, 15.07.2013 13:40

    comenzile geamurilor electrice pe usa si claxon pe volan.. loganul nu poate asa ceva :)

  • ala, luni, 15.07.2013 13:46

    Doamne exista asa ceva? Cum adica sa renasca? Cum cu asa ceva?

  • legionarul, luni, 15.07.2013 13:54

    pentru India merge....pt Europa....hmmm....prefer Sandero

  • _Max_, luni, 15.07.2013 14:07

    Concurent direct pentru un lider al pietii din India: Maruti Suzuki Alto

  • florin, luni, 15.07.2013 14:26

    pret? va concura cu loganul?

  • Vasi, luni, 15.07.2013 14:37

    Arata bine ! Marca e adresata tarilor emergente cu potential urias precum India, Rusia, Indonezia, Africa de Sud samd. Intr-o Europa in cadere libera in care domina pesimismul si o America indatorata pe vecie, zone din Asia, America de Sud, Africa sunt vectori de crestere si optimism. De credeti ca au ajuns spaniolii sa plece in cautarea locurilor de munca in Maroc de exemplu? Unele din ele precum China si India in viitorul imediat vor fi superputeri mondiale, inaintea SUA. Deci treaba serioasa... Imposibilitatea de a accepta aspectele astea, spune multe de caracterul si nivelul de inteligenta la unii romani. E unul din motivele ptr care noi ca natie ne scufunam in mediocritate, cu diferente din ce in ce mai mari intre bogati si saraci. A ECONOMISI NU-I O RUSINE. Atat timp cat masina asta serveste scopului de mobilitate accesibila, atat ca achizitie cat si ca exploatare, fara sa sacrifice exagerat designul, modernitatea si alte lucruri, nu vad care-i problema. Marci premium sunt cu gramada. Marci cu adevarat de buget sunt insa putine. Oricat de parvenit si arogant ai fi, nu poti sa nu recunosti ca adevarata crestere in tarile astea care vin din spate se face pe spatele marcilor de buget, nu a celor premium sau chiar volum. Patura de mijloc nu se poate dezvolta fara o economie solida, iar clasa de mijloc reprezinta coloana vertebrala a oricarei societati. Sa treci de la risca sau o masina conceputa acum 50 de ani, la un Datsun GO de exemplu, e un pas important pentru orice familie indiana, indoneziana, africana, cubaneza sau mai stiu ce altceva... Un automobil de buget conceput in zilele noastre, scurteaza timpii de deplasare fata de transportul in comun, in consecinta gestionarea timpului si eficienta, stimuleaza dezvoltarea infrastructurii rutiere prin taxele platite la buget, polueaza mai putin, economiseste bani etc. In fine, consider ca Renault-Nissan are "a head start" fata de concurenta cu experienta lor cu Dacia si mai ales prin prezenta lui Carlos Ghosn nascut ca un lider multicultural care imbratiseaza diversitatea.

  • Vasi, luni, 15.07.2013 14:42

    Fiind un produs al Aliantei Renault-Nissan, cu siguranta va avea piete IN GENERAL diferite de Dacia.

  • MRC, luni, 15.07.2013 15:10

    Este interesant cum, de multe ori, este nevoie de o marca noua ( sau reinviata) pentru a lansa un produs pe o anumita piata. Nici macar cu ajutorul Dacia nu se putea acoperi cererea pentru astfel de masini. Masina arata ...contemporan. Totusi, ceea ce am apreciat mereu la masinile vandute in India este coloristica interiorului. Culori calde ale bordului si tapiseriei scaunelor regasite pe modele care in Europa au, de cele mai multe ori, o singura optiune (negrul) - vezi Suzuki Swift, Honda Jazz. In rest, multa simplitate (fara turometru, fara capac pentru torpedou, fara stergator pentru luneta). Strictul necesar pentru deplasarea in metropolele Indiei, pentru naveta zilnica sau pentru mers acasa de sarbatori.

  • Misha, luni, 15.07.2013 15:30

    @VASI Ai spus lucrurilor pe nume cum nu se putea mai bine.Si ai perfecta dreptate privind mentalitatea romanilor care refuza la nesfarsit sa priceap ca excesele au aruncat omenirea in criza.

  • co2, luni, 15.07.2013 16:16

    HMMM, mie mi se pare mult mai simpatica decat Micra. Cu siguranta ar rupe vanzarile daca s-ar lansa si in Romania. Pe praful asta se merita o astfel de masinuta decenta dar in acelasi timp la preturi de Dacia + o fiabilitate de Nissan mult mai buna + o caroserie galvanizata + tabla mult mai buna si mai rezistenta la rugina +comenzile de actionare a geamurilor pe portiere + claxon pe volan ( exact cum a precizat si mai sus cv ). Deci Dacia nu poate asa ceva. Datsun are o intreaga istorie in spate, asta pt cunoscatori.

  • @MRC, luni, 15.07.2013 17:07

    Fiecare marca e gandita special pt a se adapta pietei pe care se comercializeaza. Masina asta n-ar merge in Romania, la fel cum Dacia n-ar merge in India. Dar invers, ambele fac o treaba excelenta (Dacia in Romania si imprejurimi, iar Datsun in Asia-Pacific). Alianta Renault-Nissan si-a gandit foarte bine strategia.

  • Renault-Nissan Alliance, luni, 15.07.2013 19:57

    Infiniti, Nissan, Renault, Dacia, Datsun, Lada, Samsung

  • Renault-Nissan Alliance, luni, 15.07.2013 20:49

    in curand... Alpine

  • Je, luni, 15.07.2013 23:37

    Varianta din poze sigur e full option si nu are airbaguri, ABS, ESP, radio, roti 13 inch, fara servo mai mult ca sigur, un stergator, faruri reglabile ca 1310 sau Logan si fabricata in India 5200 euro pret de intrare mi se pare cam mult...

  • lorinczi.thomas, marţi, 16.07.2013 09:14

    Am vazut prin presa ca Fiat vrea sa scoata un nou Autobianchi! Daca GO nu reprezinta deloc Datsun, cine stie ce cocostarcarie o sa scoata Fiat!

  • Misha, marţi, 16.07.2013 09:41

    @Je Cand Lada avea stergatoare de faruri si scaune incalzite in Romania astea erau dotari SF

  • @Je, marţi, 16.07.2013 11:13

    Faci prea multe supozitii. N-au aparut inca specificatiile tehnice. ABS, ESP, astea sunt pretentii europene, nu le intalnesti in India. Jantele sunt mici pentru ca nu doresc sa plateasca mai mult si vor un consum f redus. Un airbag sofer si servodirectia sunt dotari comune in India, la versiunile de top. Ceea ce cred ca are si Datsun Go. Sistemul infotainment e via smartphone pentru ca se vede clar un docking station. Top 3 masini vandute in India de Maruti Suzuki cumuleaza 500.000 anual si sunt in crestere. Ce dotari crezi ca au "hit-urile" astea? Aer conditionat, gemuri electrice, inchidere centralizata, servo, airbag si...cam atat. E tot ce-i intereseaza pe indieni. Costa tot ~5000 euro (in rupii). Mai mult nu sunt dispusi sa plateasca.