Danemarca a cerut interzicerea mașinilor diesel și pe benzină în Europa, până în 2040: alte 10 țări europene susțin propunerea
Danemarca a cerut interzicerea, la nivel european, a tuturor mașinilor diesel și pe benzină, până în 2040. Propunerea este susținută de alte 10 țări din Uniunea Europeană, printre care Lituania, Letonia, Slovenia și Bulgaria. Obiectivul declarat este combaterea schimbărilor climatice.
O întâlnire a miniștrilor de mediu din UE a scos la iveală o propunere interesantă care ar putea schimba radical industria auto în următoarele decenii.
Danemarca vrea interzicerea tuturor mașinilor diesel și pe benzină în Europa, până în 2040, ca parte dintr-un plan de combatere a schimbărilor climatice. Propunerea danezilor este susținută și de alte 10 țări europene, printre care se numără Lituania, Letonia, Slovenia și Bulgaria.
Anul trecut, nordicii au anunțat că vor interzice vânzarea mașinilor cu motoare tradiționale până în 2030, însă au renunțat ulterior la propunere pentru că ar fi încălcat regulile UE.
“Planul A” ar fi ca UE să interzică mașinile diesel și pe benzină în toate țările. Însă, danezii ar fi mulțumiți și dacă UE ar permite anumitor țări să impună aceste interdicții.
Țările care susțin această propunere spun că, astfel, ar fi stopat și exportul masiv de mașini second-hand din Vestul în Estul Europei.
Via Reuters
-
mircea badea, sâmbătă, 05.10.2019 11:33
eu as interzice diesel din 2020 si benzina din 2025. sa vezi ce repede ar aparea solutii..
-
verde, sâmbătă, 05.10.2019 12:00
Tehnologia curata are nevoie de ajutor pentru ca este in competitie cu tehnologia murdara care beneficiaza de un lobby foarte agresiv din partea companiilor petroliere. In goana lor dupa bani, companiile petroliere arunca cu spagi in stanga si-n dreapta ca sa prelungeasca starea actuala care le aduce profituri imense.
-
andrei, sâmbătă, 05.10.2019 12:35
pai cum de ce sa le taxezi? e logic de ce. fiind mai ieftine, vor continua sa se vanda. ori ei asta vor, sa le opreasca. nu, nu se vor opri vanzarile de la sine, pentru ca electricele vor fi mereu mai scumpe. de asta vor sa o impulsioneze la modul asta. tehnologia, indiferent cat de curata sau nu este, se vinde bine in functie de pret. electricele sunt mai curate (nu vreau sa incepem discutile alea sterile cu fabricile de baterii etc etc) dar sunt si mult mai scumpe si multi nu au nevoie de consumul ala asa mic, dar au nevoie de o masina ieftina. oricum, nu iti fa griji, pana in 2040 e cale lunga. se ,mai schimba multe pana atunci.
-
dan_grc, sâmbătă, 05.10.2019 12:45
@ andrei Sunt masini clasice mai scumpe ca electricele, care se vand mult mai bine, deci nu este vorba doar de pret. @ verde Este lobby intr-o parte, iar in cealalta parte nu ?
-
Edikkk, sâmbătă, 05.10.2019 14:04
Un lucru EXTREM DE IMPORTANT !!! Maşinile termice consumă ENORM DE MULT OXIGEN prin ARDEREA benzinei, motorinei, etc. OXIGENUL este GRATIS !!! NU ESTE TAXAT! Şi de aici prostia şi concurenţa neloială, nelegală chiar care o fac maşinile termice către cele electrice !
-
dan_grc, sâmbătă, 05.10.2019 14:14
Serios Edikk ? Inseamna ca peste 7 miliarde de oameni si toate vietuitoarele planetei fac concurenta neloiala electricelor. Tie ti-ar trebui o taxa de oxigen, doar tie.
-
andrei, sâmbătă, 05.10.2019 18:21
@dan: n-ai inteles ce ziceam. evident ca nu e vorba doar de pret. dar pretul CONTEAZA IMENS in ecuatia asta. cand ca sa imi iau un megane electric dau 10keuro in plus (cel putin si oricum momentan nu exista modelul, zic ca idee), eu unul pricep de ce cineva ar vrea sa impulsioneze in acest mod electricele. e common sense. cel putin pentru mine. in fine, nu zic sa accepti, tu ai intrebat, eu ti-am, spus parerea mea.
-
zen, sâmbătă, 05.10.2019 18:51
Si CO2-ul este la fel de important pentru supravietuirea speciilor pe Terra.Desigur , nu in aceeasi proportie ca O2, N , O3,etc .Numai ca in prezent este intr-un dezechilibru, Este emis in cantitati prea mari datorita industriei coroborata cu exploatarile forestiere masive la nivel mondial( ex padurea amazoniana) si cu prea putinele actiuni de reimpadurire.
-
VALI, sâmbătă, 05.10.2019 20:10
Nu e nevoie de nici o interzicere. A se vedea Norvegia, Olanda, tari care stiu cum se face curatenie in parcul auto. Cand iti baga Olanda o taxa de prima inmatriculare (BPM) pentru diesel de vreo 15000 de euro + inca vreo 2000 euro pe an taxa de drum, sa vezi ce frumos mergi pe versiuni hibride si electrice :)
-
@VALI, sâmbătă, 05.10.2019 20:33
Cand peste 10 ani ti-o baga aceleasi taxe pe electricele si hibridele mai vechi, sa vezi ca-ti dai seama ce fraier erai in 2019, cand credeai ca altfel vor sta lucrurile.
-
Joker, sâmbătă, 05.10.2019 21:27
Bineinteles ca a cerut daca ei nu au petrol, ei produc energie,este logic sa ceara asa ceva
-
@Joker, sâmbătă, 05.10.2019 21:46
Norvegia are petrol si cer acelasi lucru, de fapt din petrol au si bani.
-
Edikkk, sâmbătă, 05.10.2019 21:53
Dle Zen, CO2 SAU CARBONUL ŞI OXIGENUL DIN CICLUL NATURAL ESTE UNA !!! DAR CARBONUL EXTRAS DE LA KILOMETRI ADÂNCIME care dă peste cap complet ecosistemul ŞI ADAUGĂM DEZASTRU DEFRIŞĂRILOR DE PE GLOB şi nu vorbesc de ultimi 10-50 de ani, vorbesc de ultima MIE DE ANI ! Anglia era 90% păduri MASĂ VERDE ENORMĂ ÎN METRI CUBI şi 10% câmpie naturală, azi Anglia este 10% păduri şi 90% câmpie prin defrişare masivă şi oraşe !!!! UN HECTAR DE PĂDURE VECHE, copaci de peste 8-10 metri înălţime înseamnă ENORM DE MULTĂ MASĂ VERDE METRI CUBI şi o industrie verde a menţinerii apei pe frunze!!!! în rădăcini, în sol şi DE PRODUCERE DE OXIGEN ! UN HECTAR DE GRÂU, SAU HAI PORUMB este o CU MUUUULT MAI PUŢIN ! Nu mai spun că după recoltare stă câmpul arat negru săptămâni dacă nu luni de zile NEGRU MORT nu produce DELOC OXIGEN !!!! PETROLUL, BENZINA, DIESEL, GAZ METAN NE MĂNÂNCĂ OXIGENUL ! ok? Bine, nu avem bani de electrice dar hai să nu ne minţim, ok???
-
inexorabil, duminică, 06.10.2019 04:53
Verikkkule, vestita și intens pregătita stăpâna a lumii, recte zeița "supremă" Gaia, are nevoie de un purtător de cuvânt eco-avizat, bun de gură precum miticul Ulise. Acum nu te gândi la pitpalacul dânsei, că n-are așa ceva; ea doar emite aburii verzi ai beției panteiste în masă... În loc de concluzie: lua-te-ar Gaia! PS. Motorina și benzina / Ne ucid, bătu-le-ar vina / Dar cu Edikkk la butoane / Scăpăm de aste fasoane / Să plantăm copaci grămadă / Poluarea să tot scadă / Oxigen s-avem pe stoc / Pentru orice dobitoc / Fericirea, în sfârșit / Nu mai e vis ofilit / Piere tot peisajul trist / Să tot vii, bre Antihrist!
-
Edikkk, duminică, 06.10.2019 17:01
Yeeeee yeeee zile Loredana :))
-
Alpine77, duminică, 06.10.2019 17:21
@verde-de acord 100%. Ceea ce este mai dificil de observat este cate guverne si familii cu influenta majora sunt in spatele tranzactiilor cu petrol. Si nu in ultimul caz marii producatori auto care usor migreaza catre noi tehnologii, nu peb=ntru ca le pasa prea mult de mediu dar vor o bucata de ciolan din afacerile viitoare si nu vor sa ramana in urma. Perfect pentru toti producatorii de automobile ar fi sa isi mareasca profitul dar sa nu investeasca nimic in alte tehnologi pentru ca vor costa foarte multi bani. Nici extrema "verde" nu este in totalitate curata, in spatele ei sunt oameni care vad o posibilitate de a prinde si ei un loc la masa unde nu au avut access pana acum, sau prea putin. Si in final suntem noi care suferim in functie de cum bate vantul. Dar si a nufi de acord cu noile tehnologi macar sunt alternative. @dan sunt de acord si cu mentinelrea unei proportii sanatoase de masini cu petrol pentru a lasa testul timpului in privinta convenientei castigate de noile tehnologi. Dar din nefericire vor ramane aici pentru totdeauna daca nu vor fi ajutate alternativele. Sper ca in curand preturile vor fi comparabile si atunci omul de rand va alege in functie de necesitati si valori morale si nu doar dupa faptul ca "e mai ieftina" si restul nu conteaza. @
-
zen, duminică, 06.10.2019 18:37
@Edikkk pe studii de fezabilitate, masinile electrice nu-s chiar asa "verzi". CO2-ul productiei lor,al infrastructurii retelelor si componentelor produc destul CO2. Sa nu mai amintim cat e ponderea nationala sau mondiala de energie verde fata de combustibilul fosil sau nuclear. O electrica in ziua de azi nu scoate CO2 in oras in nasul tau direct....ci la cativa km mai incolo. Cred, parerea mea, ca o scadere dramatica a cantitatilor de CO2 se face cu masini electrice, car sharing (eficientizarea transportului), multa miscare pe bicicleta etc. Si da, sunt de acord cu protejarea naturii si a padurilor mai ales cu reimpaduririle ( este solutia cea mai la indemana).
-
verde, duminică, 06.10.2019 19:29
Nu e vorba numai de emisiile de dioxid de carbon, ci si de emisiile de noxe. Noxele ne fac rau zi de zi atunci cand le inhalam in plamani. Dioxidul de carbon ne face rau prin efectele incalzirii globale: schimbarea climei (furtuni, inundatii, seceta, incendii de vegetatie etc.), acidificarea oceanelor, cresterea nivelului marii, topirea ghetarilor. Emisiile de dioxid de carbon pot fi contracarate prin impaduriri masive (ceea ce nu se intampla), dar emisiile de noxe nu pot fi combatute, nu am auzit de solutii care sa-ti scoata noxele din plamani. Daca omenirea a reusit cu greu sa scape de benzina cu plumb (care provoca probleme neurologice celor care inhalau gazele de esapament, vezi Clair Cameron Patterson), o sa reusim, mai greu, sa scapam si de benzina si de motorina. In acelasi timp, trebuie neaparat sa scapam de carbuni si de gazele naturale obtinute prin fracturare hidraulica, acestea sunt industriile cele mai poluante.
-
Edikkk, duminică, 06.10.2019 22:07
@zen Dle Zen, bateţi câmpii tare de tot.... 1. Maşina electrică, luăm doar caroseria.... consumă la producerea ei cam tot atât cât surata ei termică, hai poate mai mult că o fi mai grea... 2. Motorul electric brush less ţine cu muuuuult mai mult decât motorul termic 3. Bateria.... va ţine cel puţin 20 de ani pe maşină şi 20 de ani ca powerwall... dar a fost anunţată viitoarea baterie care va duce cu o degradare de 90% ....ATENŢIE... 1.000.000 mile ! Aţi citit un studiu scris pe genunchi de unii poate plătiţi de industria petrolului. Mda. Şi despre.... Km... Mai încolo ... s-a mai vorbit. Maşina termică este şi va rămâne 100% POLUANTĂ MEREU !!! Maşina electrică va fi în procent NEPOLUANTĂ !! De exemplu Franţa unde are 72% energie nuclear, ce zici? Dar majoritatea ţărilor europene, sau chiar şi SUA, Canada, Rusia... nu produc nuclear şi eolian şi hidro? Deci maşina electrică este PROCENTUAL VERDE şi poate ajunge şi la 100% verde depinde de ţară. DAR DACĂ ai panouri solare multe şi încarci doar acasă (da, trebuie să fii bogat, să ai banii) atunci eşti 100% verde. La cea termică eşti 100% poluant. Aaaaaa dacă ai termică şi hibridă, uite că reduci din poluare... dar tot prin electrificare. Ai înţeles?!
-
inexorabil, luni, 07.10.2019 03:51
În mod surprinzător, ACE s-a mai temperat (sper că pentru o perioadă cât mai îndelungată). Așa că, Electrikkk, ai rămas singurul e-propagandist exaltat, care tinde să devină unul îndrăcit, pardon, dar mi se pare învederat... Când se va înființa (nu numai la noi) primul club de e-pasionați și mai ales de retro-e-pasionați, să mă anunți și pe mine... Deocamdată, îți curg balele la gură în raport cu un domeniu încă prea virtual (și în niciun caz automobilistic!). Indiscutabil că (încă) nu conduci "electrice" și nici nu se întrevăd șanse prea curând, dar clămpănești despre ele parcă băgat în...priză, aproape ceas de ceas (nu doar zi de zi), cu o seninătate patologică...În atare condiții, nu mă feresc să te etichetez drept diliul satului, pardon, al site-ului. Pe când și o...e-exorcizare?
-
Kirotractor, luni, 07.10.2019 10:59
...Danemarca?! Nu mă miră -- zona scandinavă fiind folosită ca vârf de lance-n mai toate macro-experimentele sociale întru *cyborgizarea* noastră, de la cashless-society la cipuirea en-gros, așa că electro-autonomizarea mobilității nu putea fi omisă -- amin. Acu la modul mai general-nedigerabil ,:-) actuala tehnologie în niciun caz nu face parte din natura universului, atâta timp cât e intr-o continua competiție... destructivă cu natura umană proiectată *ab initio* de Creator. Tehnologia terrană nici măcar nu cred ca aparține omenirii, e doar o momeală a anumitor entități parazitare, pentru a ne atrofia capacitățile, pe care acum le numim supranaturale, paranormale etc. Astea care fac parte din adevărata ființă cosmică. Cu actuala tehnologiecred că ne indepartăm de natura universului, căutând doar in exterior, bazându-ne doar pe ceea ce e tangibil. D-aia și actuala țtiință a devenit o religie periculoasă, indepartându-ne de *lumea nevăzutelor*și oferindu-ne doar ce e demonstrabil si vizibil. Ori ...confortabil-tangibil. ...Câte dintre gandurile noastre ne mai aparțin de fapt în internautismul actual? Toți arhonțeii :-) au câte un *supra-ochi* p-aici, pe când omul bâjbâie căutând confortul tehnologic și crezând orbește in orice e oficial demonstrabil *științific*. Nu spune nimeni că tehnologia e rea, doar că aplicată dincolo de niște limite nu va ajunge prea departe cu vreo reală *upgradare* a noastră. Ba chiar dimpottrivă, atâta timp cât direcția aplicării ei e doar una și-i greșită, ca să nu mai vorbesc de sursa ei... ...Continuarea, în episodul aviator. :-)
-
alex, luni, 07.10.2019 14:13
Sunt perfect de acord cu pozitia Danemarcei cu o singura conditie: Danemarca sa acopere diferenta de vreo 15-20k euro intre o masina normala si una electrica. Ok? Cine nu mai poate de ecologeala, sa marce banul. Deci unde ma inscriu???
-
Fany, luni, 07.10.2019 14:15
Domle, traba cu POLUZIA e groasa rau... Se stie ca termicele astea incalzeste globu.. da ce sa stii face, ca vine iarna si inghetam la bibilica, asa ca propun sa mergem iarna numa cu termice... OK??? Si vara nu-i ca iarna ... asa ca beti bere...cu copaci... Ati inteles?!? Deci "Zi-le Loredana" e a mea, Bine?!? Bateria?? Cat tine bateria??? Mii de mile, milioane... Cat vreau io, ca o tin mereu in priza (inca mai caut cheia de la garsoniera). Asa ca: JOS POLUZIA! LA PUSCHERIE! HUOOOO!!! E clar??
-
Fany, luni, 07.10.2019 14:35
Poate: "Zi-le domnu GEEEE....dikkk" in loc de Lori...
-
noname00, luni, 07.10.2019 18:04
Doua probleme am cu aceasta cerinta: 1. prefer cresterea pana la absurt a accizelor pe benzina si motorina, la fel cum s-a facut cu tigarile (tocmai am aflat ca in Anglia un pachet de tigari este 18 lire) astfel treptat oamenii ar fi descurajati sa mai cumpere masini cu motoare termice. 2. scadearea emisiilor ar trebui facuta la nivel global si nu doar cu masinilile. Nu stiu detalii, dar daca in India si China nu se face nimic in acest sens, interzicerea masinilor electrice in Danemarta e degeaba. La fel si daca nu se "inverzesc" toate vasele de croaziera si cele de transport de marfuri.
-
someone, luni, 07.10.2019 20:05
ok danemarca, sant de acord cu voi si cu ue: dar ce oferiti in schimb oamenilor care depind de mobilitatea termica? asta ati uitat sa specificati cand ati cerut interzicerea benzina/diesel. si ca sa anticipez, raspunsul la intrebare nu e "masini electrice" . ma refer la putere de achizitie, de infrastructura, de service etc etc
-
Clique, miercuri, 09.10.2019 22:27
Nu vă agitați prea tare cu mașinile electrice, rezolvă baieții să nu țină mult, doar nu sunt atât de indioți să-și taie craca de sub picioare. O mașină fiabilă ce se strică greu rezultă falimentul producătorului respectiv. Rezolvă baieții cu electricile, câte o eroare, câte un virus, mai un scurt circuit, variante sunt, un update. Mulți dintre voi visați cam frumos despre viitorul electric, dar când vi se spune realitatea strâmbați din nas.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
" Danezii ar multumiti daca UE ar permite....", eu nu inteleg de ce trebuie sa taxezi masinile clasice, pentru a face loc celor electrice, daca danezii sunt iubitori de mediu, cumpara electricele de pe acum, iar cele clasice vor disparea de la sine. Pana in nu stiu ce an, se vor interzice toate masinile, mai putin electricele, o tehnologie superioara si curata NU are nevoie de atata ajutor, nu mai vorbesc de miliardele din bani publici acordate de multe tari la achizitia de electrice, mie acest lucru nu-mi place, aceasta fortare si disperare.