Dan Akerson: "GM este profitabil în Europa"

Publicat miercuri, 28.09.2011 11:40 de Sebastian Toma

Dan Akerson, şeful General Motors, anunţă veşti bune în privinţa diviziei europene a companiei: GM Europe este profitabil. Mai mult decât atât, compania a ajuns la acest nivel în timp ce Opel se află într-un proces de restructurare.

Dan Akerson a anunţat că GM Europe a revenit pe profit. Vestea vine în contextul în care marca Opel se află într-un proces de restructurare, care ar trebui să se încheie la finele anului viitor. Totodată, şeful General Motors a declarat că vânzarea Opel în 2009 ar fi fost o afacere proastă, deoarece ar fi renunţat la Europa. Oficialii GM estimează că divizia din Europa va fi profitabilă în 2011, dacă exclud anumite costuri.

Divizia General Motors din Europa a apărut în faţa reflectoarelor în urma şedinţelor investitorilor din noiembrie 2010, când pierderile din Europa erau o povară evidentă. De atunci, GM a redus capacitatea de producţie din Europa şi a angajat o companie de consultanţă din Detroit, Alix Partners, pentru a asista compania în a găsi metode eficiente de a-şi îmbunătăţi veniturile şi de a reduce costurile în întreaga organizaţie.

Din 1999 până în prezent, GM a pierdut 14.5 miliarde de dolari în Europa. În 2009, concernul american era la un pas de a vinde 55% din acţiunile Opel unui consorţiu format din Magna International şi Sberbank, dar s-au răzgândit în noiembrie 2009. Între timp, ţelul mărcii Opel a fost de a-şi reduce pierderile şi de a ajunge la un echilibru între profit şi cheltuieli, pe când fraţii lor de la Chevrolet au cunoscut cea mai bună evoluţie în Europa de până acum şi cel mai bun sfert al mărcii din istorie.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • george, miercuri, 28.09.2011 15:24
    BULLSHIT AMERICAN, ACUM SI IN EUROPA...

    "Oficialii GM estimează că divizia din Europa va fi profitabilă în 2011, DACA EXCLUD ANUMITE COSTURI" Care sunt costurile alea si la ce nivel se ridica? Ca sa stie exact ce fel de bullshit se serveste la Detroit...Vechea practica a disimularii unor date mai este folosita si acum cu foarte mult tupeu... Iar Chevrolet "a cunoscut cea mai bună evoluţie în Europa de până acum şi cel mai bun sfert de an al mărcii din istorie" pe fondul rebranduirii Daewoo.

  • Alex, miercuri, 28.09.2011 16:45
    @ Automarket : Cand veti publica stirea despre prealuarea MAN SE de catre VW Group ?

    De ce trebuie sa asteptati ca o stire auto sa apara pe autonews.com ( sau europe.autonews.com ) sau pe un blog auto sin SUA sau Italia ca ea sa apara ulterior si pe automarket.ro ? Ieri cea mai importanta stire economica din industria auto a fost cea legata de preluarea MAN SE de catre VW Group ( Bloomberg TV, CNBC si alte televiziuni cu profil economic au acordat zeci de minute acestei stiri ) . Luni seara ( 26.09.2011 ), VW Group a primit unda verde din partea Comisiei Europene pentru asi mari participatia in cadrul MAN SE de la 30 % la 56 %, MAN devenind astfel a unsprezecea marca din grupul VW . Controland deja Scania, VW Group devine astfel pe langa cel mai mare producator de automobile din Europa si cel mai mare producator de camioane din Europa, in 2010 cota de piata a celor de la MAN SE impreuna cu a celor de la Scania fiind de 30 % comparativ cu cota de 21 % fiecare a celor de la Daimler AG si AB Volvo ( http://www.bloomberg.com/news/2011-09-27/man-se-surges-most-in-10-months-as-volkswagen-takeover-gains-eu-approval.html ) . Majoritatea analistilor financiari sunt de parere ca pana la sfarsitul lui 2011, VW Group va detine minim 75 % din MAN SE, acest procent permitandu-i potrivit legilor germane acces total la rezervele financiare ale MAN SE .

  • antonny, miercuri, 28.09.2011 20:45
    ****

    @alex e o stire trista pacat de MAN ca ajung pe mana celor de la vw ...

  • Alex, miercuri, 28.09.2011 21:06
    @ antonny : MAN va deveni si mai puternic avand in spate VW Group

    VW Group controla indirect MAN SE de cativa ani ( VW Group era cu 29.90 % din actiuni cel mai mare actionar iar Ferdinand Piech era si presedintele MAN SE ) insa acum MAN SE va fi integrat complet in grupul VW alaturi de Scania . Eu sunt de parere ca MAN va deveni si mai puternic in cadrul VW Group iar concurentii directi ( Daimler AG, AB Volvo, DAF si Iveco ) nu cred ca au digerat foarte bine decizia Comisiei Europene de a da unda verde preluarii MAN SE de catre VW Group . Presa germana de specialitate considera ca urmatoarele achizitii VW Group in domeniul comercial vor fi Isuzu ( foarte puternic in special in Asia ) si Navistar ( producator american de camioane, VW Group nefiind prezent pe piata nord-americana ) .

  • antonny, joi, 29.09.2011 00:14
    ****

    sa auzim numai de bine despre MAN e unul din cei 3 jucatori pe piata transporturilor,au cel mai economic si fiabil model MAN TGA putin cam scumpi la intretinere fata de volvo si daf

  • LauCalin, joi, 29.09.2011 04:05

    Da, foarte interesant ce zice Alex. In cazul asta cred ca Volvo si Mercedes ar trebui sa se gandeasca la o colaborare, pentru ca, daca se aliaza 2 grei ai industriei de camioane (MAN si Scania) e posibil sa restul sa piarda teren (pe principiul "unde-s doi puterea creste").

  • Alex, joi, 29.09.2011 10:24
    @ LauCalin

    Referitor la o colaborare intre Daimler Trucks si AB Volvo ( in Europa este prezent prin Volvo Trucks si Renault Trucks ), ei poate s-au gandit la asa ceva, dar nu stiu daca vreun organism anti-monopol ar fi de acord cu o astfel de colaborare . In Europa ar avea o cota de piata de minim 42 % ( VW Group a asteptat cateva luni sa primeasca unda verde pentru a cumpara MAN SE si va avea o cota de piata de 30 % ), iar la nivel mondial nici nu se pune problema de vreo colaborare, Daimler Trucks ( numarul unu mondial, detine liderul din SUA, Freightliner iar in Asia este prezent in special prin Mitsubishi FUSO in care detine peste 90 % din actiuni ) si AB Volvo ( in SUA este prezent in special prin Mack ) fiind primii doi jucatori pe piata mondiala de camioane . Revenind in Europa, eu vad o colaborare intre DAF si Iveco . Ambii producatori au o cota de piata fiecare de aprox. 10 %, prin urmare nu ar fi nicio problema sa colaboreze sau ca unul dintre ei sa-l cumpere pe celalalt . Eu personal vad foarte probabila achizitia Iveco de catre americanii de la Paccar ( compania ce detine DAF si care recent a cumparat aprox. 20 % din Tatra ) . Intotdeauna cand o companie s-a separat in doua ( vezi cazul FIAT : FIAT SpA si FIAT Industrial ), la scurt timp una dintre parti a fost cumparata de catre altcineva . Ca exemple cunoscute de separari, vezi Rolls-Royce ( divizia de automobile de cea de motoare de avion si de vapoare ), Volvo ( divizia de camioane de cea de automobile ), Renault ( divizia de automobile de cea de camioane ) .