„Dakar-ul Dobrogei” - 50 de echipaje internaționale vor parcurge un traseu dificil, de 550 de kilometri
În weekendul 20-22 august, zona Dobrogei va găzdui un raliu off-road la care vor lua parte echipaje internaționale și foști concurenți în Raliul Dakar.
Diversitatea cadrului natural românesc poate servi drept decor pentru multe competiții sportive desfășurate în off-road. Cel mai bun exemplu este Romaniacs, una dintre cele mai grele competiții din lume când vine vorba de hard-enduro.
DAKAR-UL DOBROGEI
În weekendul care vine, Dobrogea va găzdui o competiție de rally-raid, un fel de „mini Dakar”, cu probe spectaculoase și o participare internațională. De altfel, după 3 ani de probe difcile și multe provocări, specialiștii au și botezat-o „Dakar-ul Dobrogei”.
Competiția se numește 4V Rally Raid și este a patra etapă din Campionatul Naţional de Rally Raid România 2021. Peste 50 de echipaje din Bulgaria, Ucraina, Slovacia, Italia, Polonia, Cehia și România se vor întrece atât pe porțiuni asfaltate sau betonate și drumuri agricole, cât și pe trasee în off-road, care cuprind dealuri, stânci, nisip, albii secate, arbuști căzuți, vegetație și păduri.
Așa se face că participanții vor avea de parcurs 550 de kilometri în condiții variate. La start se vor alinia și echipaje care au participat la prestigiosul raliu Dakar.
300 DE KILOMETRI PE ZI
Evenimentul desfășurat în intervalul 20 - 22 august 2021 va include două zile de concurs, cu tipuri de vehicule care atrag toți pasionații de motorsport. În prima zi de competiție, participanții vor parcuge 300 de kilometri, pe trasee aflate în zona de nord a județului Constanța. A doua zi de concurs este rezervată traseelor din sudul județului, care însumează 250 de kilometri.
Competiția este deschisă pentru mai multe categorii de experiență. Astfel, pentru piloții profesioniști licențiați care se întrec în categoria Professional, nu există limitare de viteză. Dar se impune o viteză maximă de 80 km/h pentru participanții înscriși la categoriile Promo și Discovery. Acestea sunt alocate echipajelor cu experiență medie, respectiv echipajelor de începători.
Bineînțeles, sunt și categorii diferite când vine vorba de performanțele vehiculelor participante. La categoria Auto concurează mașini 4x4 care sunt special echipate pentru a cuceri trasee cu teren accidentat. Iar la categoria SSV (Side by Side Vehicle) sunt încadrate vehicule de dimensiuni mici, special create pentru teren greu. Echipajele Auto și SSV sunt formate din pilot și copilot. Dar există și categoria Moto și QUAD, în care sunt cuprinse motociclete și ATV-uri conduse de o singură persoană.
Adică hai să poluăm fonic şi cu noxe Dobrogea ! Pe când un eveniment doar cu maşini electrice?