Daimler vrea să crească vânzările Smart axându-se pe piaţa din China
Daimler este primul constructor de automobile european care aduce un vehicul electric pe piaţa din China. Odată cu acesta, nemţii vor lansa o întreagă ofensivă Smart în China.
Smart Fortwo electric drive va fi primul model electric produs de un constructor european care va fi vândut pe piaţa din China. Cei de la Daimler au primit aprobarea guvernului de la Beijing pentru a importa modelul electric pe piaţa respectivă, iar nemţii vor să transforme China în piaţa numărul unu pentru marca lor. Pe lângă modelul electric, Smart va lansa în China un mode cu patru locuri şi versiunea cu motor cu combustie internă a lui Fortwo. Graţie pieţei din China, Daimler se aşteaptă ca vânzările mărcii Smart să crească cu 15 procente pe an.
Daimler vrea să folosească la maximum creşterea pieţei din China pentru a creşte vânzările Smart, iar pentr uasta va deschide 100 de reprezentanţe în China în 75 de oraşe, totul până la sfârşitul anului curent. În prezent, marca Smart are 88 de showroom-uri în 68 de oraşe din China şi a reuşit să vândăt 15.680 unităţi Fortwo în decursul anului trecut. La nivel global, marca Smart a vândut 105.700 unităţi în 2013, ceea ce ar face piaţa din China a treia cea mai mare piaţă pentru marca de citadine de la Daimler.
"China are 160 de oraşe cu peste un milion de cetăţeni, iar multe dintre ele nu au suficiente locuri de parcare, au o densitate ridicată şi sunt deschise din punct de vedere cultural. Toate aceste elemente se potrivesc cu marca Smart.", explică Annette Winkler, managing director Smart.
Via Bloomberg