Daimler si Renault-Nissan, posibile divergente din cauza bateriilor

Publicat sâmbătă, 17.04.2010 15:05 de Cornel Șocariciu

Atat Daimler, cat si Renault-Nissan vor sa devina numarul unu in productia de baterii pentru automobile, iar acest lucru ar putea duce la un conflict intre cele doua companii.

Dupa semnarea parteneriatului cu Renault-Nissan, directorul executiv Daimler, Dieter Zetsche, a declarat ca intentioneaza ca firma pe care o conduce sa devina numarul unu in productia de baterii pentru automobile. Problema devine interesanta deoarece si Carlos Goshn, directorul executiv Renault-Nissan, doreste acelasi lucru pentru compania pe care o are sub conducere.

Ambii sefi au promis sa produca cele mai bune baterii pe masura ce vor incepe colaborarea, insa acest lucru poate duce la un conflict intre cele doua companii chiar inainte de debutul efectiv al parteneriatului. Daimler si Renault-Nissan au semnat un contract prin care grupul franco-japonez preia 3.1% din Daimler, in timp ce compania germana va detine 3.1% din Renault si 3.1% din Nissan.

Colaborarea dintre cele doua grupuri viza doar dezvoltarea unor modele si propulsoare comune, bateriile pentru automobile nefiind incluse in contract. Atat Daimler cat si Renault dispun de tehnologia necesara producerii bateriilor pentru modelele electrice, acestea reprezentand urmatorul pas al industrei auto.

Thomas Weber, directorul de dezvoltare Daimler, a declarat ca bateria va deveni inima automobilului. Daimler, alaturi de Renault-Nissan si BYD, pune la cale dezvoltarea unei masini electrice pentru piata auto din China.

Via | autonews

  • Argintu, sâmbătă, 17.04.2010 17:00

    ce au ajuns americanii sa semneze cu Renault.O sa dea faliment Mercedes

  • aaa, sâmbătă, 17.04.2010 17:34

    bai gipsi !! care americani?

  • Al, sâmbătă, 17.04.2010 20:22

    care americani bai,habar n-ai ! esti dus cu capul,se vede si pe poza !

  • BMW-M, duminică, 18.04.2010 12:54
    BMW

    Miroase a divort din start. Eu am zis anterior , ca DAIMLER nu a tinut mariajul cu Chrysler , si nu va tine cu Renault si Nissan. Daimler e un nume , dar Nissan e jaf cu Renault si Dacia la un loc.

  • Carlos, duminică, 18.04.2010 18:38
    @Automarket

    Automarket ati gresit. Daimler detine 1.55% din Renault si 1.55% din Nissan. In total 3.1% din Alianta Renault. Dupa calculul vostru reiese ca Daimler detine 6.2% din Alianta, ceea ce este fals. Daimler stia de la bun inceput de intentiile Grupului Renault. Carlos Ghosn a specificat foarte clar asta inca din 2008. Asta e doar o speculatie de presa menita sa dea de mancare unor scriitori de fituici. Eu am ascultat si conferinta de presa si Dieter Zetsche mi s-a parut foarte sincer si deschis in a accepta baterii din interiorul aliantei.

  • bogdan, luni, 19.04.2010 13:02
    baterii moca

    concurenta mare= baterii ieftine:)) baterii ieftine=masini electrice ieftine :))