Daimler, BMW și VW riscă amenzi de un miliard de euro fiecare: cartel pentru reducerea eficienței sistemului de tratare cu AdBlue a emisiilor
Comisia Europeană plănuiește să amendeze Daimler, BMW și Volkswagen cu până la un miliard de euro fiecare pentru că s-au asociat pentru a reduce eficiența sistemului de tratare cu AdBlue a emisiilor, potrivit Der Spiegel.
Presa germană susține că Daimler, BMW și Volkswagen au colaborat pentru a reduce mărimea rezervoarelor pentru soluția AdBlue de tratare a emisiilor și au convenit să nu introducă filtre de reducere a particulelor fine.
Astfel, cele trei companii riscă amenzi de până la un miliard de euro fiecare, susține Der Spiegel, citată de Automotive News.
AdBlue este o soluție pe bază de uree care ajută la reducerea emisiilor NOx (considerate nocive) ale vehiculelor diesel.
BMW a refuzat să comenteze pe marginea subiectului, în timp ce Daimler și Volkswagen au spus că vor coopera cu autoritățile în acest caz.
În cazul încălcării reglementărilor europene cu privire la formarea cartelurilor, companiile riscă amenzi care pot ajunge la 10% din veniturile globale.
Via Automotive News
-
Nooo, duminică, 10.03.2019 17:49
Made in Germany
-
mircea badea, luni, 11.03.2019 02:15
unii ar spune ca germanii au un fetish cu gazele..made in gazmany
-
Antinazi, luni, 11.03.2019 10:58
S-a dus dracu` și mitul mașinii germane și mitul germanului corect.
-
inexorabil, luni, 11.03.2019 15:02
Da, s-a dus dracu’, dar nu și mitul omului cu o mie de fețe de pe AM. Mit? Am greșit; ditamai realitatea! Ce-ți mai place situația, Mafencule. Mai tare decât sexul, nu? Lasă, că ȋnțeleg și eu mersul istoriei, recte năravurile Reich-ului cu nr. 4, pe care le-am tot ȋnfierat eu ȋnsumi ȋn ultima perioadă. Dar explică-mi, totuși, de ce tu, zâna moralității și a originalității pe nume Toyota, vii și-ți ȋncordezi mușchii sportivi cu steroizi de la…BMW. Deci, după faza asta de cacao cu “noua” Supra, să nu mai aud ȋn veci de…taiota (bravo, Zărne!). S-a Bushido de pereți. Pe subiect. Frățioare, ce spectacol jenant…Nu la Triadă mă refer, ci la jocul acesta cu bufoni ai “justiției independente” angajați ȋn prinderea “infractorilor”…Ca să fie treaba cât mai sigură, se mizează pe așii crimei (juridic) organizate ;) Deja m-am plictisit rău de UERSS. Dacă s-ar ivi ocazia de a mă stabili peste Ocean, n-aș rata-o…Există destui români ȋn SUA și Canada, deci nu m-aș simți singur printre străini. Oameni scumpi și dragi, NORMAL că Triada nu vrea Diesel-ul ȋngropat, ci să tragă foloase de pe urma lui până la ultima picătură de petrol din Sistemul Solar, nu doar de pe Terra. Chiar dacă politica oficială a UERSS a diminuat interesul publicului pentru Diesel (deci a izbutit propaganda, nu că ar fi un efect al lui Dieselgate), evident că Triada nu admite să-i piardă pe clienții care au rămas fideli acestui tip de carburant. Dar, deoarece vor să câștige și producătorii de AdBlue, este la mintea cocoșului că trebuia accelerată cumva cererea și atunci s-a convenit, ȋn cadrul “cartelului”, asupra acestui truc de grădiniță cu micșorarea discretă a rezervoarelor de AdBlue, iar acele filtre pentru particulele fine ȋnseamnă, logic, costuri suplimentare, adică indezirabile (nu, n-am devenit peste noapte un fan al “reducerii costurilor”, dar noi ne-am obișnuit să judecăm numai din punctul nostru de vedere…). Teorie economică pentru sugari! Iar mass-media toarnă gaz pe foc fără rost. Mai și răstălmăcește: “reducerea eficienței” ?! Cât despre impulsurile justițiare ale UERSS, nu vreau să repet, dar, totuși, repet: Dieselgate??? P.S. Greu cu fățărnicia asta...Oficială, nu-i bai. Eu, Berlinul, pardon, Bruxelles-ul, vreau să trec ȋn ochii tuturor drept corectitudinea ȋntruchipată, adică să sancționez Triada. Dar oare nu contribuie și ea, cu profiturile sale, direct sau indirect, mai mult sau mai puțin, la bugetul UERSS? Ba da, dar, ȋn numele (cum altfel decât dezarmant?) “obligațiilor legale și fiscale”, pot să mă dedau la orice fel de și oricâte arbitraruri (eufemism; ca să nu le numim abuzuri) vrea pulpa mea, că doar, axiomatic, niciodată “statul” (de oriunde) nu va refuza sursele suplimentare de alimentare a propriilor fonduri, câtă vreme SE POATE (situație facilitată de faptul că societatea civilă nu poate manifesta altă reacție decât aceea de a ȋnghiți ȋn sec, recte de a aproba…mai ales că, dacă tu, cerberul de stat, țipi ȋncruntat la ea: “Legalitate! Fiscalitate!”, se aruncă imediat pe burtă ȋn fața ta, ȋnlemnită de frică – de-aia afirm că lumea asta este un socialism ubicuu și perpetuu și, până la urmă, totalitar…).
-
Exorabil, luni, 11.03.2019 19:39
@inexorabil Ziceai, într-un comentariu, că a-i fi fericit să te refugiezi în munți și să plimbi ursul. Hai, plimbă ursul! ...Ca să fim și noi fericiți!
-
inexorabil, luni, 11.03.2019 20:08
Da, băi Mafie zăbăucă, așa ziceam, dar parcă te-aș plimba mai degrabă pe tine…Și te-aș “bascula” la marginea abisului, dar, fiindcă sunt milos, ți-aș lăsa doar cratima aia aiurită de la “a-i”, ca să te prinzi salvator de ea. La urma urmei, plimbă și tu noua Supra. 100 % japoneză (așa ȋi zicea unei chifle ȋmpletite, dacă ȋți amintești de cozile “comuniste”).
-
(prea) Exorabil, luni, 11.03.2019 20:59
@inexorabil Unii au o mie de fețe, alții au doar una: aia de prost. Și e bine că e așa. Pentru că pe ăștia îi identifici repede și îi ocolești de la distanță. P.S. Cratima aia e pusă bine. Aiureala este doar în capul tău. Dar asta nu mai e o noutate pentru nimeni. Hai, plimbă ursul! :P
-
inexorabil, marţi, 12.03.2019 07:14
Sigur că ai dreptate, jivină fără egal. Sunt prost, aidoma tuturor celor care te “adulmecă” imediat. Dar ce crezi?...Nu prostia l-a surpat pe potrivnic, ci nebunia și, mai presus, ticăloșia…Iar celor ticăloși un singur drept li se va refuza ȋntotdeauna de Sus: legitimitatea de a judeca. Fiindcă ar fi ȋnvederat strâmbă, din orice unghi ai privi-o. Marș ȋn BMWyota ta și ai grijă să duduie maneaua ȋn boxe. Cheers! P.S. Noi ne iubim, nu? Să nu creadă “fraierii” altceva :D
-
Exorabil, marţi, 12.03.2019 12:59
@Ursar inexorabil Hai, plimbă ursul! Atât.
-
inexorabil, marţi, 12.03.2019 22:03
Urlă la lună cât poftești…Cert este că vei rămâne același căpcăun incorigibil. Și nu coborȋ din “noua” Supra, că formați o imagine superbă ȋmpreună: made in Japmany. Apropo, ce mărturisire ai făcut chiar astăzi, Costel?
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Masinile germane au ajuns niste gioarse. Fara sa triseze nu sunt buni de nimic nemtii. Asa este cand pui banii mai sus fata de respectul de client.